![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ben jij selectief tegen onderdrukken van vrouwen misschien? |
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Achter de loketten merk je dat niet, he. Ook niet dat Joodse getrouwde vrouwen een pruik dragen omdat het verboden is voor hen om hun haren te tonen. Het wordt hen niet verboden, maar het is niettemin onderdrukking! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik moet de eerste ortodoxe man nog zien die schettert dat hij in die klening achter een loket moet omdat God dit wil , maar vooruit..Joodse vrouwen scheren trouwen hun haren af, vandaar de pruik; een gebruik wat ontstond aan het hof van de zonnekoning om zichzelf niet te onderscheiden van anderen ( het verving de hoofddoek in die tijd)
Al een betoging ergens gezien van jehova getuigen omdat ze zich gedriscrimineerd voelen vanwege een dresscode geldend voor iedereen? Waar was dit dan Artisjok? |
Citaat:
Dat doen ze dus wel, maar geen haan die er naar kraait. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is duidelijk dat je een verbod op het dragen van de hoofddoek probeert te verkopen als "tegen onderdrukking". Maar dan verwacht ik dat je consequent tegen elke onderdrukking bent. Ook die binnen andere godsdiensten. Ook de nog bestaande binnen onze maatschappij die niet aan een godsdienst verbonden zijn. Je weet toch wat het thema was op de laatste vrouwendag? Jij begrijpt ook niet dat je met je verbod evengoed onderdrukt als de ayatollah met zijn gebod dat doet. Wil je echt strijden tegen onderdrukking, maak de vrouwen dan weerbaarder. |
Ik ga deze draad eens heel erg op mijn gemak herlezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar deel gerust al jouw ervaringen op dat vlak met ons Artisjok. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De laatste keer draaiden ze de wachttoren in de handen van mijn (minderjarige) zoon die in de voortuin (= privé-terrein) speelde. Citaat:
|
Dus het is onze taak moslima's weerbaar te maken zodat ze zichzelf niet meer laten onderdrukken?
Volgens mij niet; die strijd horen moslima's zelf aan te gaan en niet wij. Waar staat die hoofddoek voor? Voor de positie van de vrouw binnen islam; niet de man maar de vrouw draagt de verantwoordelijkheid voor mannelijk seksueel gedrag. Wordt ook hier aan veel moslima's de hoofddoek opgelegd? Zeker weten; door allerlei verenigingen, binnen moskees, door familie en echtgenoten. Kunnen we daar wat aan doen? nee die strijd moeten ze zelf leveren. Moeten we daarom meegaan in het idee dat hoofddoeken moeten steeds en overal? Nee; we zijn een seculiere samenleving, diversiteit gaat voor islam en gezien de opinie over hoofddoeken van veel niet moslims kan je dus hoofddoeken beperkingen opleggen op scholen, werkvloer en binnen openbare functies. Daarmee steun je ook vrouwen die wel onder druk de hoofddoek dragen en verhinder je dat dit gedachtengoed aan iedereen opgedrongen wordt, sommigen noemen dit islamitisering van een samenleving. |
Citaat:
Excuseer me, indien ik je verkeerd begreep. Ben je dan ook tegen vrouwenkleren (voor Jehovah-getuigen), het dragen van een pruik (voor Joodse getrouwde vrouwen) en make-up (voor de "westerse" vrouwen)? |
Citaat:
Dat moeten ze zelf doen! |
Citaat:
Zo zie ik het ook. Bovendien denk ik dat de islamisering in grotere passen oprukt dan de jeovahisering (met uitzondering van de woonplaatsen van Driewerf en Artisjok natuurlijk). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be