![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Marc Dutroux Michel Fourniret Freddy Horion Gie Laenen Michel Lelièvre Vincent Martin Andras Pandy Ik hoop dat u uw eigen bekrompenheid en vooroordelen zelf inziet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wij hoeven ons niet aan te passen aan wat anderen als "normaal" bestempelen. |
Citaat:
En natuurlijk is er geen enkel probleem wanneer een medewerker in een brandwondencentrum rondloopt met een T-shirt waarop staat "Let the motherfucker burn (The Bloodhound Gang)" ? Of wel ? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond het gewoon onnozel dat De Gelder hier weer bijgesleurd moest worden. Aan de andere kant vind ik het wel tekenend voor een groep mensen die denken dat allerlei vermeende rechten in alle omstandigheden gelden, wat dus duidelijk niet zo is. Een paar jaar geleden won een meisje een rechtzaak tegen haar school omdat zij vond dat zij het recht had om een piercing te dragen, hoewel het schoolreglement dat verbood. Ik heb toen nog gedacht: goed gedaan, de vdab kan binnen enkele jaren nog een extra dopper verwachten, want die jongeren denken dat de hele wereld draait rond hun kleine rechtjes. De doorsnee werkgever lacht zulke mensen vierkant uit. Voor alle duidelijkheid: ik heb zelf al een tiental jaar een piercing in mijn gezicht. Tot dusver heeft nog geen enkele werkgever me gevraagd hem uit te nemen, maar als dat wel zo zou zijn, is de keuze tussen werk of gezichtsversiering echt wel snel gemaakt. Het recht op vrije meningsuiting wordt de laatste jaren meer en meer misbruikt voor allerhande triviale kleinigheden. |
Citaat:
|
Waarom is een hemdje van een rockgroep ongeschikt?
Zijn daar sluitende bewijzen voor, of enkel moreel gezanik? |
tis maar een tshirt eh zeg :)
|
Citaat:
Alle voorzorgsmaatregelen gebeuren altijd na een incident, en als de kans op de herhaling van een incident kleiner is dan de kans op vliegende varkens in een jurk, heeft dit alles een nogal... morbide grappigheid. |
Citaat:
Maar als je in een kindercreche werkt denk ik dat een T-shirt met samson of mickey mouse iets gepaster is ... 't Zijn baby's, kleuters en peuters , die hebben wel nood aan andere beelden dan geverfde smoelen , 't mag wel iets of wat aangepast zijn aan de kinderen zeker ... Of ga jij gaan werken in de geriatrie met een T-shirt met reclame van een begrafenisondernemer ??? |
Citaat:
Ik heb het over serieuze antwoorden, geen kleinburgerlijk arbitrair gezanik wat vaak op dit forum te horen is. Graag door iemand van het kaliber van Nynorsk of andere academici. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat een werkgever zijn werknemers verplicht om op het werk in leren vest met spikes en combatboots op te dagen. Ben benieuwd wat de reacties van de werknemers dan zullen zijn. Het zou me niet verwonderen dat er dan allerlei rechtzaken opgezet gaan worden. |
Citaat:
De vergelijking loopt overigens mank: u stelt een situatie voor waarin een werkgever iets heel specifiek (en afwijkend, niet minderwaardig, maar wel afwijkend) eist van een werknemer. In het geval van de stagair had de jongeman in kwestie tal van opties: een neutraal t-shirt, een hemd ... noem maar op. Is het flauw van de ouders/directie om aanstoot te nemen aan KISS t-shirt? Wellicht. Maar het is dan ook flauw te verwachten dat uw bankdirecteur das en hemd draagt en dat uw huisarts geen kabouter Plop-muts opheeft tijdens uw rectaal onderzoek. Theorie =/= praktijk. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be