Stefanie |
28 februari 2009 22:28 |
Citaat:
Beperkt ?? Ik vind het al een succes, als een journalist een duidelijk antwoord krijgt op zijn vragen, zonder dat die antwoorden doorspekt zijn van partij-propaganda.
Zever. De meeste gasten hebben een zeker ontzag voor de journalisten. De journalisten krijgen véél meer respect van de gasten dan omgekeerd. Eerlijk gezegd kan ik mij niet direct een interview herinneren waarin de gast echt onbeschoft was tegen de journalisten. Onlangs was de gast in Terzake 'n Franstalige. Die journalist begon direct een vraag te stellen. Die Franstalige glimlachte beleefd en zei "goedenavond". Pas daarna gaf hij antwoord op de vraag. Er zouden veel meer mensen zo moeten zijn. Ik vond dat best wel pijnlijk voor die journalist om zo gewezen te worden op een gebrek aan beleefdheid.
Een uitzondering was wel Dehaene. Die durfde wel assertief te zijn. Maar verder... Van Rompuy laat zich niet doen en speelt het handig, hij kan zich goed verdedigen als hij een lastige vraag krijgt. Zijn beleid als eerste minister is absoluut niet goed, maar dat ziet ge niet aan hem wanneer hij een interview geeft.
|