Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VB mikt op 30 procent - "LDD is schaamteloze kopie" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121808)

Savatage 19 april 2009 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4067248)
't Kan er alleen op verbeteren he, slechter is onmogelijk.

Hoe bedoel je?

Félicien Bwanatongo 20 april 2009 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4063011)
Of het allemaal zoveel beter zal worden zonder België ( persoonlijk kan het mij geen bal schelen ) betwijfel ik toch ook hoor. De rijksten gaan profiteren, voor de middenklasse en de zwaksten zal er niets veranderen, integendeel, nog een groter sociaal bloedbad.

Als het aan het VB ligt, wordt dat sociaal bloedbad nog groter. Al eens het economisch progreamma van het VB gelezen?

HAMC 20 april 2009 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 4067427)
Als het aan het VB ligt, wordt dat sociaal bloedbad nog groter. Al eens het economisch progreamma van het VB gelezen?

Zelfs als dat zo is, in welk land zal het VB aan de macht komen?

Garry 20 april 2009 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4067263)
Hoe bedoel je?

Gelijk als bij de voetbal. Als je helemaal ergens onderaan bengelt kan het alleen nog maar verbeteren.:lol:

420yeahbaby 20 april 2009 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4067095)
Ach zo? En is daarmee dan de wereld gered? Voor ons kinderen en kleinkinderen?

De wereld "redden". Daar gaat het mij niet zozeer om.
Gewoon respectvol omgaan met de natuur.

Amon_Re 20 april 2009 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4063016)
Niemand die gelooft dat een onafhankelijk Vlaanderen de hemel op aarde gaat brengen en dat alle problemen in één klap gaan opgelost zijn. Wat er wel zal kunnen gebeuren is daadwerkelijk een beleid voeren, terwijl nu op het Belgische niveau alles totaal geblokkeerd zit door de Vlaams-Waalse tegenstellingen. Vlaamse onafhankelijkheid is derhalve geen einddoel, maar slechts een begin.

Bullshit. Sorry maar dit is gewoon bullshit. De politici op Vlaams, Waals etc niveau zijn dezelfde op nationaal niveau & die op Europees niveau, waarom zou er ook maar iets veranderen?

Ik zie geen enkele mogelijke oplossing met de huidige politici, en we kunnen ze ook niet gaan omruilen voor nieuwe exemplaren want die nieuwe halen de kiesdrempel niet.

Amon_Re 20 april 2009 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4063331)
Helaas helaas, LDD is niet Geert Wilders of het LPF .... naar Wilders luistert men, geen cordon en hij heeft wereldwijd resultaten en aanzien, een heel intelligent man die weet
waarmee hij bezig is. Weet wanneer hij moet toeslaan en de massa moet bespelen... intussen wordt het in Vlaanderen onleefbaarder voor kinderen, mensen op de bus, trein en tram, op de werkvloer, in zijn eigen straat, in het zwembad, in de dancing, in publieke parken, in de donker, op den buiten, in de bib,op school, aan het buskotje, in stations.... we leven bijna als gevangenen in eigen land. o waar is mooie Vlaanderen naartoe ? krijgen we het ooit nog terug ?

Zeker dat jij in België woont?

Amon_Re 20 april 2009 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4063377)
bij elektronisch stemmen worden op iedere gebruikte PC controlestemmen uitgebracht. Om cheaten te voorkomen.

Dat zijn zaken die de gewone kiezer niet ziet natuurlijk.

Ge moet es Diebold opzoeken ;)

Amon_Re 20 april 2009 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4064556)
Heb je nergens nog iets terug gevonden van dat stel marokkaanse rotjong die dat grietje van 11 of twalef gedurende een paar jaar verkracht hebben?

Ooit zo heel even vermeld tijdens het middagnieuw en tegen het avondnieuws al doodgezwegen. Dat is ook zo een klassieker hier in Berlgië. Als de misdadigers bruin zijn, wat nogal eens dikwijs het geval is, wordt het doodgezwegen of hooguit half zijn klote vertelt zonder nog te vermelden wat de daders waren.

Nu ge het zegt, iemand een idee hoe dat afgelopen is? Oh, en vergeet de De Moor niet eh, die had het ook zelf gezocht.

Garry 20 april 2009 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 4067911)
Bullshit. Sorry maar dit is gewoon bullshit. De politici op Vlaams, Waals etc niveau zijn dezelfde op nationaal niveau & die op Europees niveau, waarom zou er ook maar iets veranderen?

Ik zie geen enkele mogelijke oplossing met de huidige politici, en we kunnen ze ook niet gaan omruilen voor nieuwe exemplaren want die nieuwe halen de kiesdrempel niet.

Ik versta best wel wat je bedoelt en zo lijkt je natuurlijk wel een punt te hebben maar ik zou er toch even willen in geloven dat er wel degelijk verschillen zullen zijn. Kijk, de dag dat Vlaanderen onafhankelijk zou worden zal je merken dat er verschillende politici zullen claimen dat zij, ook al staan ze nu het tegendeel te brullen, altijd al voorstander waren van een zelfstandig Vlaanderen om terug in de genade te vallen.

De andere politiekers die dan voor de kar gespannen staan zullen op dat moment weten hoe dicht het vuur aan hun schenen staat en zij zullen niet veel meer kunnen dan blijk geven van hun goede wil.

Ik stel me hier zo bij voor dat de regering dan mee zal bestaan uit het VB en die weten verdomt goed hoe het de VU in het verleden is vergaan. Zij weten maar al te goed dat alle kijkers op dat moment zullen op hen gericht zijn en dat de verwachtingen zeer hoog zullen liggen.

Garry 20 april 2009 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 4067919)
Nu ge het zegt, iemand een idee hoe dat afgelopen is? Oh, en vergeet de De Moor niet eh, die had het ook zelf gezocht.

In de zelfde doofpot als al het andere natuurlijk.

Garry 20 april 2009 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4067899)
De wereld "redden". Daar gaat het mij niet zozeer om.
Gewoon respectvol omgaan met de natuur.

En hebben we daar groen voor nodig? Wat kunnen die beter dan de anderen? Hoe gaan die het probleem wat jij stelt dan aanpakken?;-)

Shadowke 20 april 2009 20:23

groen is een even grote postjesgraaierspartij dan de traditionelen.

voor het 'milieu' is maar een dekmantel om stemmen te winnen want voor de rest doen ze niets voor het milieu.

Zwartengeel 20 april 2009 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4068290)
Ik versta best wel wat je bedoelt en zo lijkt je natuurlijk wel een punt te hebben maar ik zou er toch even willen in geloven dat er wel degelijk verschillen zullen zijn. Kijk, de dag dat Vlaanderen onafhankelijk zou worden zal je merken dat er verschillende politici zullen claimen dat zij, ook al staan ze nu het tegendeel te brullen, altijd al voorstander waren van een zelfstandig Vlaanderen om terug in de genade te vallen.

De andere politiekers die dan voor de kar gespannen staan zullen op dat moment weten hoe dicht het vuur aan hun schenen staat en zij zullen niet veel meer kunnen dan blijk geven van hun goede wil.

Ik stel me hier zo bij voor dat de regering dan mee zal bestaan uit het VB en die weten verdomt goed hoe het de VU in het verleden is vergaan. Zij weten maar al te goed dat alle kijkers op dat moment zullen op hen gericht zijn en dat de verwachtingen zeer hoog zullen liggen.

Uiteraard. Eenmaal België er niet meer zal zijn, zullen alle partijen die in Vlaanderen opkomen immers geen andere keus meer hebben dan voluit de Vlaamse kaart te trekken. Je kunt dat loze verhaaltje over 'solidariteit' op zijn Belgisch toch niet eeuwig blijven ophangen?

Garry 21 april 2009 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4068301)
groen is een even grote postjesgraaierspartij dan de traditionelen.

voor het 'milieu' is maar een dekmantel om stemmen te winnen want voor de rest doen ze niets voor het milieu.

Laat 420yeahbaby het maar eens uitleggen he, hij/zij is blijkbaar zo'n voorstander van Groen, wel dan moet hij ook weten waarom. Ik wacht vol ongeduld om zijn argumenten van tafel te vegen.

Garry 21 april 2009 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4068324)
Uiteraard. Eenmaal België er niet meer zal zijn, zullen alle partijen die in Vlaanderen opkomen immers geen andere keus meer hebben dan voluit de Vlaamse kaart te trekken. Je kunt dat loze verhaaltje over 'solidariteit' op zijn Belgisch toch niet eeuwig blijven ophangen?

Bovendien kunnen ze zich niet meer schuilen achter de non van de Franstalige.

Amon_Re 21 april 2009 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4068290)

Er zijn mijn inziens twee zaken nodig, de bevolking moet dringend meer controle krijgen over de politieke caste, en ten tweede moet de huidige wetgeving uitgemest worden, zolang dit niet gebeurd zal er niets veranderen, noch in België als in Vlaanderen.

Amon_Re 21 april 2009 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4068324)

België is ziek in zijn kern (wetgeving & politiek), tenzij ge de volledige wetgeving van België bij een eventuele splitsing herschrijft (en meer kracht geeft aan de bevolking) zal Vlaanderen niet beter varen dan België nu.

Het probleem is niet die "solidariteit", noch de Walen, nog het feit dat men Vlaams of Frans spreekt in Brussel, het probleem zit'm in de kern, de wetgeving & de politiek.

Los dit probleem op en iedereen wordt er beter van, en of dit in een onafhankelijk Vlaanderen of in een België gebeurd, dat maakt mij eerlijk gezegd minder uit.

Henri1 21 april 2009 09:11

Als VB dit keer 20% haalt mogen ze gelukkig zijn.

420yeahbaby 21 april 2009 09:17

nu hoop ik oprecht dat iedereen groen gaat stemmen?
't is voor Europa he. Een groen Europa voor onze kinderen !!!
Stem niet niet alleen in uw voorkeur, maar ook in de toekomst haar voorkeur.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be