![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Enige sociale zekerheid (ziektezorg, pensioenen, werkloosheidsteun, ...) lijkt me aangewezen, al kan men uiteraard eindeloos discussiëren over de omvang en de modaliteiten. Technocratie zonder democratische (ja, ja) controle zie ik evenmin zitten. Ik weet dat ik me daarmee op dit forum niet populair ga maken, maar voorlopig heeft niemand mij kunnen overtuigen dat er een betere (of voor mijn part minder slechte) manier is een complexe samenleving met miljoenen individuëen te organizeren dan wat men in dagdagelijkse taal democratie noemt. Een ideale samenlevingsvorm, zonder conflicten, daar geloof ik niet in. Citaat:
Bedoel je of ik liever iets beslis op basis van rede of op basis van gevoel? Als dat de vraag was: Hangt er van af, uiteraard. In theorie zal ik beslissingen over bijvoorbeeld werk op basis van rede nemen. Tenminste, dat maak ik me wijs. Maar bijvoorbeeld de wens om te trouwen was op basis van gevoel, en dat stoort me niet. In realiteit denk ik niet dat ik zo strikt de twee uit elkaar kan houden. |
Citaat:
Of anders geformuleerd : vind je de 'samenlevings'logica van de westerse wereld anno 2009 voldoende transparant ? Of zitten allerlei gemene conflicten zoveel mogelijk onder de mat ? Weggeschoven onder een lifestyle die weinig reëel is, en mogelijk door 'duistere krachten' wordt bedacht in functie van bepaalde 'motieven'. (Duidelijk koffie nodig) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb veel van haar geleerd, waaronder vooral waarom ik voor haar moest werken en niet andersom. Met mijn huidige collega's zie ik ook niet echt grote verschillen, al is het wel zo dat de weinige persoonlijke problemen die er waren vaker aan vrouwen dan aan mannen te wijten waren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Later natuurlijk proberen een rationele analyse te maken (niet dat dit altijd lukt of helpt). Citaat:
Ongeloof --> Woede --> Berusting --> Mannen, nooit meer --> Mannen enkel voor plezier --> Terug normaal doen Citaat:
Iemand kan me heus slechts één keer bedriegen. Citaat:
Wat ook meespeelt is dat er mensen meelezen die mij kennen en die niet alles moeten weten. :-) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik hoor en lees hoe vroeger (en voor sommigen nu nog) de groep allesbepalend was lijkt me atomisering niet eens zo slecht. Citaat:
Citaat:
Wow, dit is vermoeiend! :-( |
Citaat:
Persoonlijk laat ik me ook vangen in dergelijke discussies. Maar ik doe dat niet om de creationist te bekeren, dat is toch onmogelijk met fundamentalisten, maar wel om de toevallige toeschouwer die niet echt een mening daarover heeft, te bereiken. |
zou je nog op dit forum komen mocht de quiz verdwijnen?
|
Citaat:
Sommige van zijn uitspraken lijken wel uit een random woorden generator te komen, en toen ik nog in "discussie" met hem trad bleek steeds dat hij niet bij machte was zelfs maar uit te leggen wat de woorden betekenden. We moesten "the big picture" zien, "dots connecten", enz ... In mijn laagbijdegronds niet-filosofisch wereldje heet dat zich laten hersenspoelen. En wat metaforen betreft, wel, sommige van Pindar's verhaaltjes zijn wel degelijk metaforen. Onsmakelijke metaforen weliswaar. Maar soit, ik heb geen zin daar opnieuw tijd aan te verspillen. Citaat:
In tegenstelling tot wat zij denken zijn ze echter zelden origineel, is hun oorsprong en hun motivatie welbekend, en niet altijd salonfähig. Afstand doen van de geldigheid van losse beweringen, daar ga ik niet in mee. Dat is precies wat mijn vriend exodus doet: allerlei "dots" verzinnen (allez, copy-pasten) en dan verbinden tot zijn theorie. En hoe valideert hij dan nadien zijn "dots"? Door er op te wijzen dat ze in de theorie passen! :? Sorry, maar dat pseudowetenschappelijk gedoe vind ik waardeloos. Citaat:
Citaat:
De enige van de vier waar ik redelijk veel heb geshopt is New York, en dat kwam door de waanzinnig lage dollar (en dus prijzen). Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat vind je zo leuk aan quizzen?
|
Heeft iemand je al gezegd dat je een tof mens bent?
Bij deze! :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Welkom firestone!:-)
-Wat vind jij van Hare Majesteit Koningin Fabiola? -Hoe sta jij tegenover het Koningshuis? Hoe sta je tegenover de Hertogen van Brabant, de Huidige Koningin.....? -Stel dat de staatshervorming er komt, wat is voor jou prioritair? En waarom? -Wat is volgens jou heel slecht aan België? -Hou je van België? -Wie wordt de volgende fvdw? |
Citaat:
Citaat:
|
Bach of Mozart?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De staatsvorm laat me redelijk koud. Er is geen diepe logische reden waarom ik (bijvoorbeeld voor de SZ) solidair moet zijn met iemand uit Maasmechelen maar niet met iemand uit Maastricht, met iemand uit Charleroi maar niet met iemand uit Roubaix. De staatsgrenzen zijn getrokken, en hoe je ze ook gaat hertekenen blijft het in mijn ogen deels arbitrair. Wat mij interesseert is dat justitie functioneert, dat financiën functioneert, enz ... Dat de staat dus doet wat hij verondersteld wordt te doen, zo goed (en goedkoop) mogelijk. Als dat beter regionaal kan, geen probleem wat mij betreft. Als bepaalde bevoegdheden beter nationaal (of Europees) beheerd worden is dat voor mij evenmin een probleem. België splitsen zal in Brabant (om het zo te noemen) meer problemen veroorzaken dan oplossen. Sommige vlaamsgezinden "lossen dit op" door te decreteren dat "Brussel een Vlaamse stad is". Problemen lost men in de echte wereld zo niet op. Een unie tussen België en Nederland (en Luxemburg?): geen enkel probleem wat mij betreft. Ik kan me vergissen maar ik denk dat Nederland al bij al beter bestuurd wordt dan België. We (= de Belgen) hebben dus wel iets te winnen bij zo'n unie. Maar zoals gezegd lig ik niet echt wakker van deze discussie over de staatsvorm. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be