Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingsforum 2009 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=217)
-   -   Vlaams Belang verliest hard (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124621)

Praetorian 7 juni 2009 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4154029)
Graag zelfs. Dat zou eindelijk eens wat meer oppositie tegen het rechts-populistisch liberalisme kunnen genereren in Vlaanderen. Gezien de ernst van de verliezen van het VB (ca.70% in Antwerpen) lijkt me een opstand vanuit de basis of een degelijke herbronning nagenoeg onvermijdelijk.

²

Liever een solidaristisch VB dan een neoliberaal NVA+LDD

solidarnosc 7 juni 2009 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4154069)
Geert Van Istendael sloeg zonet weer de nagel op de kop: te weinig Vlamingen in Brussel? Maak er gewoon bij door de allochtonen naar het Nederlandstalige onderwijs te dirigeren.

Dat zeg ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren. Maar nee. Zeiken op allochtonen is en op die manier Franstalige autochtone stemmen te winnen. ;-)

Praetorian 7 juni 2009 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4154067)
Aangezien het rechts-liberalisme deze economische en ecologische crisis heeft veroorzaakt, zal de oplossing niet vanuit Vlaanderen komen. Een zekere jaloezie tav de Walen is mij dan ook niet vreemd.

Inderdaad bizar, de neoliberale ideologie belonen die ons nu zo zwaar in de shit heeft geworpen. Ik snap dat nog altijd niet. :/

born2bewild 7 juni 2009 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4154092)
is dat een freudiaanse verspreking en een verdoken oproep om al wie anders denkt te verbannen ?

ik wil die mens uit zijn lijden verlossen

toccata 7 juni 2009 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4154093)
Nja Groen! is er op het eerste gezicht ook niet in geslaagd om door te breken. Vogels is er zoals ik had gedacht niet in geslaagd om het Groen! programma te brengen voor een breder publiek. Nu dat is op dit moment zo voor alle linkse partijen in Vlaanderen dus tis niet dat ik Groen! viseer. Vreemd op een moment van een neoliberale en ecologsiche crisis. Zeiken op moslims, walen en "doppers" is blijkbaar doeltreffender bij gebrek een een krachtig wervende linkse boodschap.

De score is idd teleurstellend wel nog wachten op de grote steden

De Waal 7 juni 2009 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4154023)
Eindelijk verlost van dat gezaag van Dewinter dat hij 1.000.000 kiezers vertegenwoordigt.

:thumbsup:

Andy 7 juni 2009 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4154103)
ik wil die mens uit zijn lijden verlossen

Ik bedank voor uw coup de grâce.

solidarnosc 7 juni 2009 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4154104)
De score is idd teleurstellend wel nog wachten op de grote steden

Yep. In de West-Vlaamse "grote" steden is het niet zo'n vetten. Nu het is vooral Leuven, Gent en Antwerpen waar jullie sterk staan. SP.a doet het beter dan verwacht (wat as such ook geen vetten is) en dat zal ook een rol spelen. Veel Groen! kiezers hebben wellicht op de SP.a gestemd om te redden wat er te redden is, om het cru te stellen.

Andy 7 juni 2009 15:51

Volgens de recentste gegevens zouden MR en PS respectievelijk met 5 en 11% verliezen, terwijl Ecolo van 9 naar 19% gaat, en CDH met ruim 10% winst op 29% afklokt.

Stilletjes dromend van een coalitie CDH-Ecolo (eventueel aangevuld met PS),

Andy

Kapitein Nemo 7 juni 2009 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4154101)
Dat zeg ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren. Maar nee. Zeiken op allochtonen is en op die manier Franstalige autochtone stemmen te winnen. ;-)

Catalanen zouden een gat in de lucht springen, mochten allochtonen massaal Catalaans onderwijs volgen in Barcelona. :-P

solidarnosc 7 juni 2009 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 4154102)
Inderdaad bizar, de neoliberale ideologie belonen die ons nu zo zwaar in de shit heeft geworpen. Ik snap dat nog altijd niet. :/

Tja Dewinter steekt de schuld daarvan op de allochtonen, Dewever op de Walen en Dedecker op de "doppers". Zolang er geen duidelijk en krachtig links antwoord komt op de huidige crisis zullen dergelijke partijen blijven scoren in Vlaanderen. PVDA heeft haar best gedaan maar het is moeilijk opboksen tegen de rest. Enfin we moeten nog wachten op de resultaten in de grote steden.

vlijmscherp 7 juni 2009 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4154069)
Geert Van Istendael sloeg zonet weer de nagel op de kop: te weinig Vlamingen in Brussel? Maak er gewoon bij door de allochtonen naar het Nederlandstalige onderwijs te dirigeren.

het moment dat de Vlamingen dat snappen, zijn we er uit.

toccata 7 juni 2009 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4154115)
Yep. In de West-Vlaamse "grote" steden is het niet zo'n vetten. Nu het is vooral Leuven, Gent en Antwerpen waar jullie sterk staan. SP.a doet het beter dan verwacht (wat as such ook geen vetten is) en dat zal ook een rol spelen. Veel Groen! kiezers hebben wellicht op de SP.a gestemd om te redden wat er te redden is, om het cru te stellen.

Ik hoop op Antwerpen

solidarnosc 7 juni 2009 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4154067)
Wat me vooral boeit is de uitslag in Wallonië. Daar wordt vooral de MR afgestraft, en incasseert de PS een beperkt verlies ten voordele van een spectaculaire winst van CDH en Ecolo. Een coalitie zal er maw morgen nog niet gevormd zijn.

Aangezien het rechts-liberalisme deze economische en ecologische crisis heeft veroorzaakt, zal de oplossing niet vanuit Vlaanderen komen. Een zekere jaloezie tav de Walen is mij dan ook niet vreemd.

Tja PS en CD&V zijn "volkspartijen" en die kunnen het blijkbaar zich verloorloven om te liegen, bedriegen en mensen dingen wijs te maken.

solidarnosc 7 juni 2009 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4154130)
Ik hoop op Antwerpen

Heel Groen! wellicht met u. ;-)

toccata 7 juni 2009 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4154137)
Heel Groen! wellicht met u. ;-)

Het moet toch lukken daar een goed resultaat neer te zetten
Anders moeten we ons dringend eens bezinnen over waarom het maar niet lukt:|

Geert C 7 juni 2009 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4154142)
Het moet toch lukken daar een goed resultaat neer te zetten
Anders moeten we ons dringend eens bezinnen over waarom het maar niet lukt:|

Tip: ontsla de voorzitter. ;-) :-P

Fieseler 7 juni 2009 15:58

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=45

Het is nu 16h55 de grote steden moeten nog komen...we zullen zien.

Op dit ogenblik lijkt mij echter een dikke proficiat voor NVA en LDD op zijn plaats.
Waar de tjeven hun stemmen vandaan komen is mij echter volledig vreemd.

vlijmscherp 7 juni 2009 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4154147)
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=45

Het is nu 16h55 de grote steden moeten nog komen...we zullen zien.

Op dit ogenblik lijkt mij echter een dikke proficiat voor NVA en LDD op zijn plaats.

een stuk van VB zeker?

toccata 7 juni 2009 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4154147)
.

²

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be