Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Palestijnen slaan opnieuw aanbod van eigen staat af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125004)

Nestor Burma 16 juni 2009 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4174418)
Koerdistan niet zo belangrijk kennelijk. Wanneer een Islamitisch volk een ander Islamitisch volk onderdrukt, mogen we lekker stil zijn. Gewoon thee drinken en doen alsof er niets aan de hand is.

Ik wist niet dat Turkije een islamitisch regime had.

Nestor Burma 16 juni 2009 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4174437)
Ik wil mij gerust uitspreken over de Quechua-indianen en de bevrijdingsbeweging op Bougainville. Of over de Duitsers uit Eupen, die circe er ook graag bijsleurt. Maar dat lijkt mij hier compleet off-topic te wezen.

En over de Duitsers in Duitsland?

Arouet 16 juni 2009 20:49

En dit is dan een reactie van een gematigd Joods leider. Liebermann is erger. In Vlaanderen zouden we een nieuwe categorie van extreem rechts moeten uitvinden een klasse of 3 verder dan het VB om zo iemand in te plaatsen. En dan heeft Vlaanderen in het buitenland de reputatie van rechtse en onverdraagzame gemeenschap. Liebermann kan ik heel mooi typeren met dit citaat "we zijn geen apartheids staat, bij ons hebben de verschillende groepen gewoon andere rechten en plichten". Lees bij ons hebbne bepaalde groepen plichten en andere rechten.
Een beetje zoals in Israël heeft het recht om Palestijnse huizen in Jeruzalem illigaal te slopen en de zijn de Palestijnen verplicht om niet te reageren. Vervolgens heeft Israël recht op de grond. Deze huizen hadden een bouwvergunning. Kan je het voorstellen dat ze bij jouw komen zeggen dat je, je huis moet afbreken en tegelijk je grond nog eens afstaan ook. Maar dan mag je natuurlijk niet klagen. Ik heb Joodse vrienden en die zijn van mening dat Israël veel te ver gaat. Het is zelfs zo erg dat ze zich schamen om zich als Jood met Israël te assosciëren. Trouwens de bestaansreden van Israël begint te wankelen.

http://www.knack.be/nieuws/wereld/zi...icle32392.html

En ook al zou dit niet kloppen wat mogelijk is (veel meer onderzoek is nodig) dan nog vind ik niet dat Israël gesticht had moeten worden. (wat niet wil zeggen dat ze ondertussen geen bestaansrecht hebben). Ik zou het ook niet leuk vinden als ze ineens alle Vlamingen in de provincie Antwerpen zouden zetten. Onze economie kapot te maken, ons water te stelen en ons te beschieten. En dan bouwen ze ook nog eens kolonies in het resterende gebied, maken het onmogelijk om te reizen en schieten op ons als we met stenen gooien. Ik moet zeggen als sommige mensen op dit forum dit willen doorstaan zijn we toch wel echt verdraagzaam. Ik zou snel de buitenlandse pers hierover inlichten, laat ze dan nog maar eens schrijven over onverdraagzame Vlamingen.8-) Het zal wel dringen worden, ik verwacht dat nogal wat volken onder deze voorwaarden wel hun land willen maken in Vlaanderen.

Hertog van Gelre 16 juni 2009 22:58

Er zijn wel veel van jullie heh?

Svennies 17 juni 2009 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4176519)
Er zijn wel veel van jullie heh?

Hehe, alvast méér dat gijllie, en maar goed ook of wij woonden ook in nét zo'n verschrikkelijke omstandigheden als het palestijnse volk, opgesloten in één groot openluchtkamp én gelijk gedegradeerd tot tweederangsburger zonder rechten in eigen land....

Heel-Nederlander 17 juni 2009 16:02

De Palestijnen zijn knotsgek. Als ze zó graag een eigen staat willen hebben moeten ze ook maar bereid zijn de voorwaarden van "overwinnaar" Israël in te willigen. Wat Abbas wil is onmogelijk: een Palestijnse staat waarin ook Oost-Jeruzalem zit, en meer als 700.000 Joodse kolonisten.

Netanyahu deed de Palestijnen een ongekend offer -zeker voor een rechtse regering in Jeruzalem. Als ik Abbas was, had ik geaccepteerd en dan langzaam onderhandeld tot een volwaardige staat. En natuurlijk de gesprekken met Hamas weer opstarten om zo ook de controle over de Gazastrook te krijgen.

k9 17 juni 2009 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander (Bericht 4177667)
De Palestijnen zijn knotsgek. Als ze zó graag een eigen staat willen hebben moeten ze ook maar bereid zijn de voorwaarden van "overwinnaar" Israël in te willigen. Wat Abbas wil is onmogelijk: een Palestijnse staat waarin ook Oost-Jeruzalem zit, en meer als 700.000 Joodse kolonisten.

Netanyahu deed de Palestijnen een ongekend offer -zeker voor een rechtse regering in Jeruzalem. Als ik Abbas was, had ik geaccepteerd en dan langzaam onderhandeld tot een volwaardige staat. En natuurlijk de gesprekken met Hamas weer opstarten om zo ook de controle over de Gazastrook te krijgen.

Het is een heel slecht aanbod, en sinds wanneer bepaald de overwinnaar alles? Er zijn nog steeds internationale regels hoor, israel kan niet zomaar doen wat het wil.

1207 17 juni 2009 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander (Bericht 4177667)
Als ik Abbas was, had ik geaccepteerd en dan langzaam onderhandeld tot een volwaardige staat. .

als hij dat doet dan krijgt de decennialange ISraelische gebiedsannexatie legitimiteit.
dan kan israel zeggen: "ze zijn akkoord met onze annexaties en onze nederzettingspolitiek".

netanyahu speelt gewoon een pr spelletje. onmogelijk aanbod en bij afwijzing beweren:" het is de schuld vd palestijnen".
klassieke politieke trukkendoos

circe 17 juni 2009 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4177671)
Het is een heel slecht aanbod, en sinds wanneer bepaald de overwinnaar alles? Er zijn nog steeds internationale regels hoor, israel kan niet zomaar doen wat het wil.

dan stoven ze gewoon verder in eigen vet.

Tijd dat de arabische landen de "kampen" eens openstelt en die mensen gewoon opneemt in hun bevolking. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

k9 17 juni 2009 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4177678)
dan stoven ze gewoon verder in eigen vet.

Waar israel zich blijven aan zal verbranden.

Citaat:

Tijd dat de arabische landen de "kampen" eens openstelt en die mensen gewoon opneemt in hun bevolking. Wat is daar nu zo moeilijk aan?
Dat is nog een ander probleem.

Jozef Ostyn 17 juni 2009 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4177671)

De overwinnaar bepaalt niet alles. Maar wie 60 jaar lang oorlog voert en voortdurend verliest kan niet verwachten dat men dan gewoon weer terugkeert naar de stand van zaken 60 jaar geleden. Wie een oorlog verliest moet toegeven.

1207 17 juni 2009 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4177678)

Zou jij 5 miljoen hollanders binnenpakken omdat 1 of ander oerwoudvolk beweert dat holland hun heilig land is en de kezen derhalve moeten vertrekken?

liberalist_NL 17 juni 2009 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 4177760)
Zou jij 5 miljoen hollanders binnenpakken omdat 1 of ander oerwoudvolk beweert dat holland hun heilig land is en de kezen derhalve moeten vertrekken?

Jordaniërs = Palestijnen

circe 17 juni 2009 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 4177760)

ten eerste zijn het toch hun geloofsbroeders
ten tweede hebben de arabische landen hen opgedrongen om te vertrekken want ze gingen de joden in zee drijven
ten derde zijn er bijna een miljoen arabische joodse vluchtelingen wèl opgenomen in de israelische maatschappij

dus waarom kunnen ze hun eigen geloofsbroeders niet opnemen : me dunkt zijn de arabische landen toch een pakje groter dan het piepkleine israel?

k9 17 juni 2009 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4177744)
De overwinnaar bepaalt niet alles. Maar wie 60 jaar lang oorlog voert en voortdurend verliest kan niet verwachten dat men dan gewoon weer terugkeert naar de stand van zaken 60 jaar geleden. Wie een oorlog verliest moet toegeven.

De palestijnen hebben geen oorlog gevoerd die werden bezet eerst door jordanie/egypte later door israel.

Dus nee zelfs na 60 jaar hoeven ze niet met kruimels akkoord te zijn als ze willen kunnen ze gewapend verzet verderzetten.

captain jack 17 juni 2009 18:00

Ik geloof wel dat de Palestijnen een aantal voorwaarden mogen stellen. Een bevolkingsexplosie staat langs de grenzen van Israel te wachten. We zullen binnen zoveel jaar wel eens kijken wie zal moeten bijdraaien.

LiberaalNL 17 juni 2009 18:58

De Palestijnse autoriteit had gewoon de Camp David akkoorden moeten accepteren, waarbij ze gehele Gazastrook en 91% van de Westelijke Jordaanoever verkregen.

liberalist_NL 17 juni 2009 19:03

Interessant voorstel.

k9 17 juni 2009 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4177958)
De Palestijnse autoriteit had gewoon de Camp David akkoorden moeten accepteren, waarbij ze gehele Gazastrook en 91% van de Westelijke Jordaanoever verkregen.

west bank was verdeeld in 3 grote stukken, meeste van de grens in israelische handen, geen deel van jerusalem,geen ror.

Was een even slecht voorstel.

F.Lurk 17 juni 2009 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4172995)
http://www.volkskrant.nl/buitenland/...staat_mogelijk

Onder die strikte voorwaarden behoren de erkenning van Israël en demilitarisatie. Mahmoud Abbas heeft alvast zeer afwijzend gereageerd. De Amerikaanse regering dan weer zeer positief - Netanyahu's toespraak was veel toegeeflijker dan ze hoopten.

Voor de Palestijnen is het kennelijk alles of niets. Ze hebben niet door dat ze op deze manier altijd met de Joden in conflict zullen zijn, en, dat ze het einde van het Israëlische geduld zullen bereiken.

Ze mogen niet eens een eigen leger hebben. De israëlis dicteren hoe de Palestijnse "onafhankelijke" staat er moet uitzien. Logisch dat ze weigeren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be