Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Viva los Toros! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126064)

Andro 11 juli 2009 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4223718)
Dan schiet ge met iets anders zeker.

Ja, met u.

From_Vlaanderen 11 juli 2009 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4223719)
Ja, met u.

Ik kom niet in die streken. Ik ga niet zoeken wat mijn voorvaderen hebben buitengeschot.

Andro 11 juli 2009 00:14

Oei, die kwam precies niet al te goed aan.

Vorenus 11 juli 2009 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4223676)

"Medewerkers verzwakken de stier dagen voordat hij de arena wordt ingejaagd. Doen laxeermiddelen in zijn voedsel, plaatsen zware zandzakken op zijn rug, schaven zijn horens af tot op het zachte gedeelte, drogeren hem en smeren petroleum gel in zijn ogen voordat hij de ring wordt ingejaagd. In de arena steken picadors lansen in zijn nekspieren zodat hij zijn hoofd niet meer kan optillen. Voordat de matador de arena betreedt is het dier verzwakt door bloedverlies, duizelig van het in rondjes draaien en waanzinnig van pijn en angst. De paarden die hierbij gebruikt worden zijn ook slachtoffers, meestal oude dieren, ook gedrogeerd, nat krantenpapier wordt in hun oren gestopt en vaak zijn zelfs de stembanden doorgesneden zodat niemand hun geschreeuw kan horen. Ze dragen lange kleden om de verwondingen, veroorzaakt door de stier, te verbergen, verwondingen waarbij hun ingewanden vaak uit hun buik puilen"

Wat een overdreven tekst.

De gewoonlijke nonsens van CAS (type GAIA)

From_Vlaanderen 11 juli 2009 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4223733)

Wat de mensen geloven is belangrijker dan wat waar is. ;-)

Vorenus 11 juli 2009 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4223736)
Wat de mensen geloven is belangrijker dan wat waar is. ;-)

Das waar.

SDX 11 juli 2009 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4223748)
Das waar.

...en tóch is het waar!

From_Vlaanderen 11 juli 2009 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4223748)
Das waar.

Als gij dat gelooft:lol:.
Dan mogen ze mij conservatief, rechts en rascistisch noemen.
Ik juig nu niet, ik juig niet bij MJ, ik juig niet bij mezelf.

Zipper 11 juli 2009 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4223733)

Organisaties als GAIA en CAS zijn juist nodig om types als u enige beschaving bij te brengen.

From_Vlaanderen 11 juli 2009 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4223751)
...en tóch is het waar!

Dat zeiden ze van Sinterklaas ook. Allez de juffrouw toch, mijn ouders zijden dat dit een verzinsel van de middenstand was.

From_Vlaanderen 11 juli 2009 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4223754)
Organisaties als GAIA en CAS zijn juist nodig om types als u enige beschaving bij te brengen.

Beschaving als in?

Vorenus 11 juli 2009 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4223751)
...en tóch is het waar!

* ten eerste, die stieren zijn vanuit karakter reeds agressief.

http://www.youtube.com/watch?v=Lp2cV...inab.hyves.nl/

* ten tweede, ze gebruiken geen oude knollen met afgesneden stembanden. Een oude knol zou de positie Picadores in levensgevaar brengen. De lakens zijn geen lakens maar eerder dikke matrassen om de paarden te beschermen (en worden ook geblinddoekt) Bovendien zijn deze paarden goud waard.

* ten derde, ze verzwakken de stier niet. Een zwakke stier in de ring betekent minder eer in de ring voor de toreo. Ze gaan een stier geen 5 jaar in de beste omstandigheden opvoeden om het dan zwak te maken met zout en andere methodes. Bovendien mag een zwakke stier zelfs nog niet meedoen.

Dus nee, ze gaan de stier ook geen inwendige bloedingen toebrengen.

Vorenus 11 juli 2009 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4223754)

Sorrry maar GAIA en CAS kunnen mijn kloten kussen. Van achterlijke groene stedelingen die denken dat melk van een fabriek komt ipv een koe hoef ik echt niets van te leren op gebied van beschaving.

Zipper 11 juli 2009 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4223764)
Sorrry maar GAIA en CAS kunnen mijn kloten kussen.

dat had ik ondertussen al wel begrepen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4223764)
Van achterlijke groene stedelingen die denken dat melk van een fabriek komt ipv een koe hoef ik echt niets van te leren op gebied van beschaving.

Voor zover ik weet heeft deze inhoudsloze repliek van jou niets te maken met het goed- of afkeuren van het gratuit doodmartelen van dieren, en dit enkel voor de "fun".

SDX 11 juli 2009 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4223760)
* ten eerste, die stieren zijn vanuit karakter reeds agressief.

http://www.youtube.com/watch?v=Lp2cV...inab.hyves.nl/

* ten tweede, ze gebruiken geen oude knollen met afgesneden stembanden. Een oude knol zou de positie Picadores in levensgevaar brengen. De lakens zijn geen lakens maar eerder dikke matrassen om de paarden te beschermen (en worden ook geblinddoekt) Bovendien zijn deze paarden goud waard.

* ten derde, ze verzwakken de stier niet. Een zwakke stier in de ring betekent minder eer in de ring voor de toreo. Ze gaan een stier geen 5 jaar in de beste omstandigheden opvoeden om het dan zwak te maken met zout en andere methodes. Bovendien mag een zwakke stier zelfs nog niet meedoen.

Dus nee, ze gaan de stier ook geen inwendige bloedingen toebrengen.

Ik heb het allemaal zélf gezien, ik woon in Spanje en ken mensen genoeg in die kringen.

SDX 11 juli 2009 01:03

Oohwja, bedankt voor je filmpje, maar ik zie vaak stieren van dichtbij in het écht hoor. :-)

From_Vlaanderen 11 juli 2009 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4223774)
Ik heb het allemaal zélf gezien, ik woon in Spanje en ken mensen genoeg in die kringen.

Ik heb het niet gezien, snap je.

From_Vlaanderen 11 juli 2009 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4223776)
Oohwja, bedankt voor je filmpje, maar ik zie vaak stieren van dichtbij in het écht hoor. :-)

Ik ook, in de wei.

kiko 11 juli 2009 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zondebok (Bericht 4223674)
Ik ben anders vrijwel zeker dat als men vanaf morgen terug gladiatorengevechten organiseert in Europa, daar veel volk naar zou komen zien. Een paar protestgroepjes zouden wel eens manifesteren, maar nadat die als straf naar de arena verbannen zijn, om daar hun leven te verdedigen, zou dat snel afgelopen zijn, en zeer snel razend populair worden.

Waarom verkopen de meest bloederige videogames als zoete broodjes denk je ?

Misschien omdat het niet echt is ?

Raf 11 juli 2009 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4223710)
Het één heeft met het ander niks te maken.

Precies. Maar d�*t schijnt nèt iets te ingewikkeld te zijn voor longhorn...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be