Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Waarom dient het metrieke stelsel de norm te zijn in Europa??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126988)

Pelgrim 12 augustus 2009 23:18

3,3 is toch echt wel een belachelijk getal vergeleken met de ronde 100.

Ik wist niet dat ze in de UK de milliliter hebben ingevoerd. Misschien is de beschaving daar dan toch verder gevorderd dan ik dacht. :)

<!-- / message --> 12 augustus 2009 23:28

Wat een onzin.

Boduo 13 augustus 2009 19:42

enz...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> (Bericht 4273304)
Wat een onzin.

Inderdaad: niet alleen onzin maar een super steriele discussie.

:x

Jaani_Dushman 14 augustus 2009 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4273293)
3,3 is toch echt wel een belachelijk getal vergeleken met de ronde 100.

Ik wist niet dat ze in de UK de milliliter hebben ingevoerd. Misschien is de beschaving daar dan toch verder gevorderd dan ik dacht. :)

Het imperiaal systeem wordt enkel nog in Birma, de VS en Liberia gebruikt.

Geert C 14 augustus 2009 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4273293)

Met dank aan onze vrienden eurocraten. :cheer:

Pelgrim 14 augustus 2009 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4275100)

Achtergestelde derde wereld landen dus :-P

Pelgrim 14 augustus 2009 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4275141)
Met dank aan onze vrienden eurocraten. :cheer:

Soms doen ze wel eens iets goed, ja. Ongeveer zoals Hitler de Autobahn heeft uitgevonden... :twisted:

Renesse 14 augustus 2009 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4275254)
Soms doen ze wel eens iets goed, ja. Ongeveer zoals Hitler de Autobahn heeft uitgevonden... :twisted:

Godwin!

Pelgrim 14 augustus 2009 08:48

Niet in dit geval, want het is terecht. :)

Boduo 14 augustus 2009 20:17

het metriek stelsel IS norm in Europa. Europa , dat is "The Continent" . De rest is Engeland (en vroeger ook nog Ierland).

Adam Smith 14 augustus 2009 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4276392)
het metriek stelsel IS norm in Europa. Europa , dat is "The Continent" . De rest is Engeland (en vroeger ook nog Ierland).

De Britse Eilanden behoren evengoed tot het Europese continent, maar er zijn enkele Britten, die denken dat ze een apart continent tussen Europa en Amerika zijn.:-P

Mountain Dew 14 augustus 2009 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4275251)

De economie van de US is wel van een iets ander kaliber als dit maffiakoninkrijkje hier hoor. Héhé,...metric is for pussies die houden van grijze eenheidsworst en saaie kruideniersmentaliteit. Ugh...ik heb gesproken...

Mountain Dew 14 augustus 2009 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4276481)
De Britse Eilanden behoren evengoed tot het Europese continent, maar er zijn enkele Britten, die denken dat ze een apart continent tussen Europa en Amerika zijn.:-P

Britten zijn geen Europeanen. Groot-Brittanie zou beter aansluiten bij de NAFTA inplaats van de EU.

Mountain Dew 14 augustus 2009 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4275100)

Niet juist, ook de UK is nog steeds niet volledig metriek. Miles, Gallons, Feet en Yards worden nog steeds gebruikt.

Adam Smith 14 augustus 2009 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew (Bericht 4276495)
Britten zijn geen Europeanen. Groot-Brittanie zou beter aansluiten bij de NAFTA inplaats van de EU.

Wat een onzin, Britten zijn nu eenmaal per definitie Europeanen. Of ze dan wel of niet bij de EU willen horen, dat is een andere vraag; maar nogmaals de Britse Eilanden behoren tot het Europese continent (en cultureel ook trouwens (hoewel ze ook banden hebben met de andere Angelsaksische landen))...

Pieter B 14 augustus 2009 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew (Bericht 4276495)

Waarom zouden ze dat nu willen doen? Vergeet niet dat de EU vooral een economische instelling is. GB is economisch veel sterker verbonden met Europa dan met Amerika.

Jaani_Dushman 14 augustus 2009 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4275251)

Liberia en Birma zou ik nu toch geen achtergestelde derde wereldlanden noemen... ;-)

Tavek 14 augustus 2009 23:06

De wetenschap is overgeschakeld naar SI eenheden. Ik zie meer en meer publicaties en presentaties uit de VS in SI eenheden. Ook de grote multinationals zien het nut van SI in.

De rest zal wel volgen, as usual.

Pelgrim 14 augustus 2009 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew (Bericht 4276493)
De economie van de US is wel van een iets ander kaliber als dit maffiakoninkrijkje hier hoor.

Da's waar, de uitbuiting is daar nog veel groter. EN de schuldenberg tegenover de volgende generaties ook. Dat heb je natuurlijk met achterlijke landen die nog met imperiale en andere absurde eenheden werken, die kunnen niet rationeel denken en meten.

Mountain Dew 15 augustus 2009 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4276558)
Wat een onzin, Britten zijn nu eenmaal per definitie Europeanen. Of ze dan wel of niet bij de EU willen horen, dat is een andere vraag; maar nogmaals de Britse Eilanden behoren tot het Europese continent (en cultureel ook trouwens (hoewel ze ook banden hebben met de andere Angelsaksische landen))...

Nochtans zijn je hier in Newcastle geen enkele Europese vaandel naast een Britse vlag hangen. Europa bestaat hier enkel in de hoofden van een beperkt aantal bedrijfsleiders. Het Commonwealth en het Anglosaxische gevoel zijn hier nog steeds sterk aanwezig bovendien is er reeds beslist door jajaja warempel de EU dat de UK nooit metrieke maten hoeft te gebruiken als het gaat om snelheid, hoogte, volume of het afmeten van goud. Nog geen inch geven wij toe..Hé Jones, het is maar dat je het weet hé....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be