Den Duisteren Duikboot |
19 november 2009 16:35 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire
(Bericht 4451249)
Ach komaan, dit was een persoonlijke afrekening. Heb je de uitzending van Kanaal Z gezien daags na het artikel? (ter info: Kanaal Z is Knack TV, hé). Cauwelaert zei letterlijk: 'Muyters blijft op post ondanks het artikel in Knack'. Ja komaan. Wat heeft die kerel toch? Er is van heinde nog ver enige kritiek binnen de N-VA op Muyters.
|
Of dat zo is, kan ik moeilijk inschatten. Eerlijk gezegd zou het me verbazen dat dat niet zo is: het lijkt me zelfs zeer menselijk.
Ik vond dat artikel van Ewald Pironet - niet van Rik van Cauwelaert - overigens helemaal niet op een afrekening lijken. Integendeel, Pironet toont wel degelijk begrip voor de moeilijke en misschien wel onmogelijke positie waarin Muyters zich bevindt: een verleden dat hem achtervolgt, een aantal blunders, zijn gebrek aan ervaring in de politieke wereld, de wel erg zwaar gevulde portefeuille die hem is toegewezen, etc.
Nee, dan vond ik het editoriaal van Van Cauwelaert over Vankrunkelsven toch van een andere orde, en het stukje van Meulenaere over "Kabouter Drift" deze week was er ook over. Daar was elk evenwicht tussen positieve en negatieve kritiek totaal zoek.
|