![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alle wetten die niet in hun voordeel zijn negeren ze!! |
Citaat:
|
Citaat:
Des te minder begrijp ik dat "De Vlamingen" hiervoor willen betalen. |
Citaat:
Daarentegen verliezen ze in HV zeker niet het recht om op Maingain en co te stemmen, tenminste als Maingain er voor kiest om in HV op te komen, maar dat is de keuze van hem, niet van de kiezer. Het is niet omdat ik in Leuven woon dat ik niet op Di Rupo kan stemmen, het is omdat Di Rupo niet in Leuven wil opkomen. |
Citaat:
Franstaligen kunnen in Vlaams parlement wel verkozen worden via democratische verkiezingen. Zoals KELT aangeeft moet de grondwet beter worden gerespecteerd inzake taalgrens en bevoegdheden die binnen het taalgebied worden uitgeoefend. De huidige problemen spruiten voort uit het prutsen aan die bevoegdheden. Faciliteiten en andere uitzonderlijke voordelen voor hen die de grondwet willen omzeilen, blijven ons land teisteren en opzadelen met tijdbommen. Op de duur wordt zelfs een onbetwistbaar arrest van het Grondwettelijk Hof niet meer gerespecteerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ondertussen is de VLD reeds druk bezig de boel te verkopen. Indien de Franstaligen het eens zijn met een splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde zouden de Vlamingen akkoord kunnen gaan met de ondertekening van de kaderconventie van de Raad van Europa over de bescherming van de nationale minderheden heeft Vld-Kamerlid Luk Van Biesen zondag in Mise au Point op de RTBF gezegd. Dit is iets wat Vlaanderen steeds geweigerd heeft.
|
Citaat:
|
Vraagje, sommigen hoor ik spreken over 5 mogelijke franstalige belangenconflicten. Ze kunnen het waals gewest, franstalige gemeenschap, duitstalige gemeenschap, brussels hoofdstedelijk gewest. Welk vergeet ik?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat is echt een brug te ver voor de meeste Franstalige politici. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het opeisen van die gemeenten zal uiteraard niet ophouden maar wordt internationaal wel moeilijker te verdedigen dan. Bij internationaal recht gebruikt men niet zelden bestaande administratieve grenzen als maatstaf.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be