Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Belgie is oubollig, Vlaanderen is cool (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131775)

system 28 november 2009 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert (Bericht 4465329)
U vindt de bezoldiging van de “president” van Europa te hoog? Een hoge functie waarbinnen en waaraan flink gewerkt moet worden …Daar valt over te discussiëren natuurlijk…
Maar uw verontwaardiging is behoorlijk selectief , als je ziet dat de kinderen van de koning , die geen enkele functie hebben , Laurent en Astrid , een dotatie krijgen die exact even hoog is als de bezoldiging van de president van Europa ; dat vindt u dan accepteerbaar ?
Ik vind dit een discriminatie van de andere belgen die van een OCMW-uitkering moeten leven …

Ik vind die bezoldiging niet alleen te hoog.

Ik vind zulke bezoldiging in onze tijd gewoonweg wraakroepend!

Mijn stem zal Europa niet meer krijgen de volgende Europese verkiezingen. Dat is definitief.

___ ___

stropke 28 november 2009 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4464559)

___ ___

Ik heb me vaak gevraagd wat uw beroep is. Nu weet ik het: veearts.
Schoon plaatje, hij staat op mijn buroblad.

system 28 november 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4465536)
Ik heb me vaak gevraagd wat uw beroep is. Nu weet ik het: veearts.
Schoon plaatje, hij staat op mijn buroblad.

Ik durf het niet te verhopen, maar moge uw euvele daad niet de voorbode zijn van uw toekomstige reïncarnatie.

___ ___

quercus 28 november 2009 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De splitsing van België is wel mogelijk maar ik geloof helemaal niet in een rattachisme met Nederland (voor Vlaanderen), Frankrijk (voor de Franstaligen) en Duitsland (voor de Duitstaligen). Die drie landen draaien zeer goed en hebben helemaal niets te winnen met de aansluiting van die regios. Als België slecht draait, is enkel en alleen België verantwoordelijk daarvoor. Het probleem in België komt al door het feit daar het land op niets trekt en dit zonder zelfs aan een debat "Voor of tegen België" te beginnen. Neem Zwitserland : ook verschillende gemeenschappen maar niemand vraagt de splitsing van Zwitserland. OK, ze zijn beter georganiseerd maar het is niet alleen dit. Ik ken Zwitserland, een deel van mijn familie woont er en ik ga er regelmatig : hun land is toch serieus iets anders dan onze domme België!

Alhoewel er ook in Zwitserland reeds taalvitterijen zijn geweest (bv. tussen Franstalige en Duitstalige Zwitsers rond het kanton Jura) gaat een vergelijking met la Belgique helemaal niet op. In tegenstelling tot de situatie bij ons is er in Zwitserland helemaal geen antagonisme te bespeuren tussen de diverse Zwitserse taalgroepen rond bv. sociaal-economische, juridische of verkeersproblematiek. Wat van de situatie bij ons helemaal niet kan gezegd worden. Het zit bij ons veel dieper. Het minste wat je kunt zeggen is dat alle Zwitsers zich wel degelijk en bovendien bewust Zwitser voelen. In la Belgique daarentegen...

quercus 28 november 2009 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system
http://members.lycos.nl/inge85choco/hpbimg/ezel%20anatomie.JPG

Een ezeltje is, wat mij betreft, veruit een van de sympathiekste dieren.

Jan van den Berghe 28 november 2009 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4465371)

Graaf de Thiennes ziet (een beetje te optimistisch weliswaar) maw de volledige 'verhollandsing' van het VKN geschieden op een 30 jaar tijd. Hij denkt dus dat binnen 30 jaar, dus rond 1845, iedereen in het VK Nederduitsch zal spreken. En hij heeft het volgens mij in deze niet specifiek over de 'ambtelijke taal'.

Natuurlijk wordt dat laatste daarmee bedoeld. Alleen al in die tijd zou het totaal onmogelijk geweest zijn een gehele natie tot een bepaalde taal over te laten hellen. U kijkt weer eens met hedendaagse ogen naar een situatie uit het verleden. We staan immers in een tijd waar er weer een lagere schoolnet uit de grond moet worden gestampt, nadat het onder Frans bewind zo goed als afgebouwd was of waarbij men getracht had het oude onderwijssysteem te vervangen door een Franstalige instelling (iets waarin men grotendeels mislukte).

Het objectief was ongetwijfeld dat "de gehele natie" de rijkstaal machtig zou worden, maar dit betekende niet dat de door de koning erkende minderheidstalen veracht zouden worden. Daar is in al de besluitvorming geen enkel teken van te vinden. Willem I bekrachtigde het Frans als regionale, ambtelijke taal in Wallonië (daar waar hij die in Brussel slechts tijdelijk erkende en waar de overgang naar het Nederlands voorzien was). In de Duitstalige gebieden, het groothertogdom Luxemburg, werd van oudsher het Duits verder gebruikt.

Jan van den Berghe 28 november 2009 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4465386)
Ik vind die bezoldiging niet alleen te hoog.

Ik vind zulke bezoldiging in onze tijd gewoonweg wraakroepend!

Mijn stem zal Europa niet meer krijgen de volgende Europese verkiezingen. Dat is definitief.

Misschien zal het menigeen verbazen, maar wat dat betreft ben ik het volkomen eens met system. De Amerikaanse president heeft een minder loonbriefje, alhoewel zijn plichten en verantwoordelijkheden veel groter zijn. De Europese president is grotendeels een ceremoniële figuur waarvan de eigenlijke macht of invloed niet beschreven staat en waarbij dus enorm veel zal afhangen van de persoonlijkheid van wie het presidentschap mocht opnemen. Mij komt voor dat men met VR een Capetinger op de presidenttroon heeft gehesen: een grijze muis die de staatshoofden en regeringsleiders van de verschillende EU-staten niet al teveel voor de voeten zal lopen.

Jan van den Berghe 28 november 2009 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4465386)

Nooit een stem weggooien, system! Dat is het domste wat men kan doen!

system 28 november 2009 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4465588)

Sympathiek wel. En apen vinden wij mensen ook sympathiek. Omdat we er zoveel op lijken of zij op ons. En daarom misschien vindt u ezels ook zo sympathiek.

___ ___

quercus 28 november 2009 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system
Sympathiek wel. En apen vinden wij mensen ook sympathiek. Omdat we er zoveel op lijken of zij op ons. En daarom misschien vindt u ezels ook zo sympathiek.

O maar, ik hou ook erg veel van paarden, weet u. Bijen al evenzeer...

De Waal 28 november 2009 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4465643)

aha gij zijt van waregem!!!!

system 28 november 2009 21:15

Citaat:

Goed zo.

system 28 november 2009 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 4465651)

Is er nog toevallig iemand van Waregem?

Everytime 28 november 2009 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4465588)

Inderdaad! En helemaal niet het "domme imago" dat dit dier zeer vaak heeft!

Everytime 28 november 2009 22:37

Citaat:

Vriend van Amika?;-)

system 28 november 2009 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4465803)
Inderdaad! En helemaal niet het "domme imago" dat dit dier zeer vaak heeft!

Symboliek is u wel vreemd blijkbaar. En daarom zou het kunnen dat u boven uw bed misschien ook zo'n afbeelding hebt hangen.

De Waal 28 november 2009 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4465661)
Is er nog toevallig iemand van Waregem?

ik dacht dat Jan van den Berghe hier ooit geschreven had dat hij van waregen was, nu ik kan mij vergissen hoor maar anders ziet dat daar er precies maar donkerbruin uit in dat dorp.

Henri1 29 november 2009 09:47

Het is precies weer Baarle-vergadering, het is hier immers te rustig. ;-)

Sidharta 29 november 2009 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4466197)
Het is precies weer Baarle-vergadering, het is hier immers te rustig. ;-)

Belgie kan alleen blijven bestaan door de rust.
Als de wedstrijd gaat beginnen, valt het land uit elkaar.
Wees dus blij met deze rust.

quercus 29 november 2009 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal

Zelfs indien ik van Waregem zou zijn, dan zou jouw veronderstelling nog niet opgaan. Want die dame met de grote hoed is in strijd met de realiteit. Tenzij jij denkt dat ik een travestiet ben. En tot op heden ben ik geen lid van dergelijke club.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be