Sjaax |
30 november 2009 23:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
(Bericht 4469738)
NIKS - helemaal niks - wij hebben ons onder religieus juk vandaan geworsteld, het heeft eeuwen geduurd voordat we zo ver waren, voordat we waren waar we nu staan, die strijd moet niet opnieuw gevoerd worden - vandaar dat er dringend aan die Europese godsdienstvrijheid-wetten gesleuteld mag/moet worden - een zinnig mens heeft geen religie nodig, het hoort niet thuis in een moderne 21ste eeuw - weg ermee - de verdraagzaamheid, de tolerantie heeft lang genoeg geduurd, heeft de grens al lang overschreden - het wordt dringend tijd dat er paal en perk gesteld gaat worden aan religieuze waanzinfratsen en eisen! De verloedering van Europa neemt enkel maar toe door steeds opnieuw te buigen voor godsdienst-fanaten-eisen!
|
Prachtige onzin. :thumbsup: Zal ik bewaren.
Citaat:
wij hebben ons onder religieus juk vandaan geworsteld, het heeft eeuwen geduurd voordat we zo ver waren, voordat we waren waar we nu staan, die strijd moet niet opnieuw gevoerd worden
|
De strijd tegen ignorantie is nooit gestreden. Je bent zelf het bewijs.
Citaat:
vandaar dat er dringend aan die Europese godsdienstvrijheid-wetten gesleuteld mag/moet worden
|
De strijd van de Verlichting ging er nu juist om dat er niet één overtuiging domineert, maar dat diverse meningen de wereld vooruit helpen. Voltaire: "ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen."
Citaat:
een zinnig mens heeft geen religie nodig, het hoort niet thuis in een moderne 21ste eeuw - weg ermee
|
Ben jij degene die bepaalt wat zinnig is?
Citaat:
de verdraagzaamheid, de tolerantie heeft lang genoeg geduurd, heeft de grens al lang overschreden - het wordt dringend tijd dat er paal en perk gesteld gaat worden aan religieuze waanzinfratsen en eisen!
|
Voltaire bis.
Citaat:
De verloedering van Europa neemt enkel maar toe door steeds opnieuw te buigen voor godsdienst-fanaten-eisen!
|
Maatregelen om een godsdienst te onderdrukken hebben averechts effect. Hij wordt er sterker door. Het communisme in Oost-Europa probeerde het christendom uit te schakelen. Lukte dat? Oost-Europa is gemiddeld een stuk christelijker dan West-Europa.
|