Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Schandaal bij de besparingen !!!!!!!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139076)

George 23 mei 2010 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4762808)
Wat zijn de tarieven in andere landen? Meestal zal dat niets zijn.

Dat is inderdaad niets of zeer weinig in de meeste landen. Ik stel me echter wel vragen bij sommige mensen hier. Een paar miljoen per jaar om mensen in de situatie van ss z'n vriend, vreemdelingen die anders ook niet eens een dak boven het hoofd hebben of voldoende te eten, oeioei. Dat kan niet maar miljarden uitgeven, wegsmijten aan inefficiente besturen, banken, grote bedrijven (zonder enige voorwaarden), das geen probleem.

We moeten uiteraard niet het ocmw van de wereld worden maar eerlijke handel, daar zijn de meesten ook tegen want dat brengt de winsten van de grote jongens in gevaar.

Jullie vinden het dus prima en wenselijk dat mensen in andere regio's de hongersdood worden ingejaagd om de winsten van grote bedrijven optimaal te houden zolang je de illusie hebt dat dit hier je luxeproducten betaalbaar houdt. Maar o wee als je belastingen gebruikt worden om iemand te helpen die niets heeft.

Savatage 23 mei 2010 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4766096)
Wie op beurzen gokt teert per definitie op de arbeid van anderen.

Zever. Ik koop/verkoop aandelen met mijn eigen geld net zoals de arbeiders dat ook kunnen doen. Dat heeft niets te maken met teren op iemand anders zijn arbeid.

Karma 23 mei 2010 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4764782)
Ok maar het is overal crisis , ook in Brugge !

Juist maar Brugge heeft niet zo'n invasie van vreemdelingen gekend als Brussel, Antwerpen en Gent de laatste jaren.

George 23 mei 2010 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4766306)
Zever. Ik koop/verkoop aandelen met mijn eigen geld net zoals de arbeiders dat ook kunnen doen. Dat heeft niets te maken met teren op iemand anders zijn arbeid.

Jij hebt er dus ook geen idee van hoe mensen met grotere aandelenportefeuille binnen een bepaald bedrijf invloed uitoefenen op de directie van een bedrijf.

Pelgrim 23 mei 2010 15:05

Citaat:

Nee, jij plukt de vruchten van arbeid van anderen en je doet zelf geen bal. Dat heet parasiteren. Of ook wel: sociaal profitariaat.

Savatage 23 mei 2010 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George (Bericht 4766316)
Jij hebt er dus ook geen idee van hoe mensen met grotere aandelenportefeuille binnen een bepaald bedrijf invloed uitoefenen op de directie van een bedrijf.

Nogal logisch als ze er veel aandelen van hebben. De aandeelhouders blijven de baas, de directie staat in functie van hen. Jij zal ook wel invloed uitoefenen op jouw eigendom, of niet soms?

Savatage 23 mei 2010 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4766330)
Nee, jij plukt de vruchten van arbeid van anderen en je doet zelf geen bal. Dat heet parasiteren. Of ook wel: sociaal profitariaat.

Ik pluk niemands vruchten hoor :-)

Ik ga een maand werken voor mijn werkgever als bediende en ontvang daarvoor een maandloon. Met dat maandloon koop ik aandelen en ik probeer zo winst te maken. Elke arbeider kan net hetzelfde doen.

SS Leon Bult 23 mei 2010 15:35

Citaat:

Jij doet inderdaad wat je wil ( want uw praktijken worden kortelings toch aan banden gelegd)

En dan ? Wat ga je dan doen ? Eindelijk eens gaan werken?

SS Leon Bult 23 mei 2010 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4766346)
Ik pluk niemands vruchten hoor :-)

Ik ga een maand werken voor mijn werkgever als bediende en ontvang daarvoor een maandloon. Met dat maandloon koop ik aandelen en ik probeer zo winst te maken. Elke arbeider kan net hetzelfde doen.

Woon je misschien ook nog bij je moeder en moet je geen huishuur en kosten betalen?
Hoogmoed komt voor de val - Schitterend voorbeeld hier

Savatage 23 mei 2010 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SS Leon Bult (Bericht 4766370)
Jij doet inderdaad wat je wil ( want uw praktijken worden kortelings toch aan banden gelegd)

Lol, wie gaat dat aan banden leggen? De werklozen zeker :lol:

Citaat:

En dan ? Wat ga je dan doen ? Eindelijk eens gaan werken?
Ik werk al sinds een paar jaar.

Savatage 23 mei 2010 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SS Leon Bult (Bericht 4766374)
Woon je misschien ook nog bij je moeder en moet je geen huishuur en kosten betalen?
Hoogmoed komt voor de val - Schitterend voorbeeld hier

Ik woon apart en betaal maandelijks huishuur, ik verwacht ook niet dat het ocmw ofzo dat voor mij gaat doen. Ik kan gemakkelijk voor mezelf zorgen.

SS Leon Bult 23 mei 2010 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4766389)
Ik woon apart en betaal maandelijks huishuur, ik verwacht ook niet dat het ocmw ofzo dat voor mij gaat doen. Ik kan gemakkelijk voor mezelf zorgen.

Blijkbaar zijn zwak punt geraakt:lol:

SS Leon Bult 23 mei 2010 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4766386)
Lol, wie gaat dat aan banden leggen? De werklozen zeker :lol:

Ik werk al sinds een paar jaar.

Nog zwakker :lol:

Savatage 23 mei 2010 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SS Leon Bult (Bericht 4766429)
Blijkbaar zijn zwak punt geraakt:lol:

?

Ik antwoord gewoon op uw vraag. Jij vind het precies nog al bizar dat iemand voor zijn eigen kosten opdraait of dat het OCMW dat niet automatisch voor alles en iedereen doet.

born2bewild 23 mei 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4766440)
?

Ik antwoord gewoon op uw vraag. Jij vind het precies nog al bizar dat iemand voor zijn eigen kosten opdraait of dat het OCMW dat niet automatisch voor alles en iedereen doet.

ja, al wie het systeem niet kan uitmelken is een loser
je bent uit de kast gekomen voor leon bult

Bob 23 mei 2010 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart (Bericht 4766176)
Maar die zijn slechts toegankelijk voor een kleine elite.

Daarbij is het ook zo dat veel innovatie (mede) door de overheid tot stand kwam, dus overheidsoptreden is niet noodzakelijk nefast voor innovatie.

Ze zijn op korte termijn enkel toegankelijk voor degenen die ervoor (kunnen) betalen. Maar na enkele jaren zijn ze toegankelijk voor het brede publiek. Maw zonder deze innovaties, kon het grote publiek hiervan nooit gebruik maken, ook niet na enkele jaren.
Het is simpel. Het kiwimodel is hierop gebaseerd. Gebruik van vervallen patenten, zonder dat men zelf ooit de inspanning heeft moeten leveren om de innovatie op poten te zetten.
Voor mij mag innovatie ook door de overheid geschieden. Maar denk dat de financiele prikkel hier ontbreekt, en deze is blijkbaar groter dan de prikkel om iets voor de maatschappij te verwezenlijken. In elk geval, dacht ik niet dat de gezondheidszorg in bvb Cuba, ons veel nieuwwigheden heeft bezorgd, dit in tegenstelling met de beursgenoteerde farmabedrijven.

Bob 23 mei 2010 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4766266)
OF ze nu effect hebben of niet op langere termijn is minder van belang. Geld ontstaat niet uit het niets (en als men dat doet gebeuren heeft dat gevolgen). Wanneer op de beurs winst wordt gemaakt komt dat érgens vandaan, en uiteindelijk is er maar één werkelijke bron: arbeid uitgevoerd op de werkvloer. Al de rest is stierenkloterij.

Er kan niet meer verdeeld worden, dan dat er wordt geproduceerd. Dat is een waarheid als een koe.
Maar of de beursgokkers een positieve of negatieve invloed op dit productieproces hebben, en nog belangrijker, of hetgeen overblijft voor de niet gokkers, groter of kleiner is, zonder beursgokkers, is mi niet zo eenvoudig. Maar toegegeven beursgokkers brengen zelf niets bij. Maar zo ook brengen andere gokkers, vele ambtenaren, gepensioneerden, werklozen...
niets bij.

EddyBal 23 mei 2010 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Midas (Bericht 4763253)
Als ze de ministerweddes nu eens met 25 �* 50% zouden verminderen, zou ik nog zeggen ja, 5% is belachelijk weinig, zeker gezien in het licht van de vele verhogingen die ze zich gegeven hebben de laatste jaren.

Ze moeten het loon van de volksvertegenwoordigers brengen naar het peil van de uitkering van het ocmw. Wedden dat de armoede in ons landje rap verdwenen is?

gehuigert 23 mei 2010 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4766657)
Ze moeten het loon van de volksvertegenwoordigers brengen naar het peil van de uitkering van het ocmw. Wedden dat de armoede in ons landje rap verdwenen is?

Volgens de grondwet is de uitkering van de volksvertegenwoordigers per jaar 12 000 frank ;-)

AdrianHealey 23 mei 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart (Bericht 4766200)
En iedereen was aangesloten bij zo'n groep of waren er ook velen die uit dat systeem gestoten werden? Hoe wijdverspreid was die praktijk?

Welk percentage zou je kunnen overtuigen dat het een goed systeem was?

Citaat:

Met oog voor wiens belangen werden die latere overheidsmaatregelen genomen, de inwoners/patiënten of enkele grote bedrijven die hun campagnes (van de beleidsmakers) financierden?
Meen je deze vraag?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be