![]() |
Citaat:
We moeten uiteraard niet het ocmw van de wereld worden maar eerlijke handel, daar zijn de meesten ook tegen want dat brengt de winsten van de grote jongens in gevaar. Jullie vinden het dus prima en wenselijk dat mensen in andere regio's de hongersdood worden ingejaagd om de winsten van grote bedrijven optimaal te houden zolang je de illusie hebt dat dit hier je luxeproducten betaalbaar houdt. Maar o wee als je belastingen gebruikt worden om iemand te helpen die niets heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga een maand werken voor mijn werkgever als bediende en ontvang daarvoor een maandloon. Met dat maandloon koop ik aandelen en ik probeer zo winst te maken. Elke arbeider kan net hetzelfde doen. |
Citaat:
En dan ? Wat ga je dan doen ? Eindelijk eens gaan werken? |
Citaat:
Hoogmoed komt voor de val - Schitterend voorbeeld hier |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik antwoord gewoon op uw vraag. Jij vind het precies nog al bizar dat iemand voor zijn eigen kosten opdraait of dat het OCMW dat niet automatisch voor alles en iedereen doet. |
Citaat:
je bent uit de kast gekomen voor leon bult |
Citaat:
Het is simpel. Het kiwimodel is hierop gebaseerd. Gebruik van vervallen patenten, zonder dat men zelf ooit de inspanning heeft moeten leveren om de innovatie op poten te zetten. Voor mij mag innovatie ook door de overheid geschieden. Maar denk dat de financiele prikkel hier ontbreekt, en deze is blijkbaar groter dan de prikkel om iets voor de maatschappij te verwezenlijken. In elk geval, dacht ik niet dat de gezondheidszorg in bvb Cuba, ons veel nieuwwigheden heeft bezorgd, dit in tegenstelling met de beursgenoteerde farmabedrijven. |
Citaat:
Maar of de beursgokkers een positieve of negatieve invloed op dit productieproces hebben, en nog belangrijker, of hetgeen overblijft voor de niet gokkers, groter of kleiner is, zonder beursgokkers, is mi niet zo eenvoudig. Maar toegegeven beursgokkers brengen zelf niets bij. Maar zo ook brengen andere gokkers, vele ambtenaren, gepensioneerden, werklozen... niets bij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be