| RodeLantaarn |
17 juni 2010 15:04 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
(Bericht 4825132)
1) Irak is absoluut beter nu dan ervoor. Al zijn er nog aanslagen en diens meer, de weg naar de democratie is absoluut bezig, het is in ieder geval geen bloedige dictatuur alla Saddam. Bovendien is het leven in het Noorden van Irak, zeg maar Iraaks Kurdistan, beter dan ooit tevoren in de geschiedenis.
|
Natuurlijk, wel democratie naar de normen van de VS. Een marionettenregering met andere woorden. Kunnen we binnenkort mooi onze vette pens gaan vullen met goedkope McDonald burgers.
Citaat:
2) Schrijf wat u wilt over Afghanistan, en er zullen veel van uw negatieve opmerkingen correct zijn. Maar u zal mij niet overtuigen dat Afghanistan beter was onder de Taliban, hé! Laat staan dat de rest van de wereld beter was met het bestaan van een Taliban-regime.
|
De VS is altijd al selectief geweest in het al dan niet ondersteunen of afbreken van terroristische organisaties.
Citaat:
4) Last but not least : de moslimwereld, of althans de extremistische landen/groeperingen en leiders uit de moslimwereld, begonnen veel teveel macht te hebben, wat ertoe heeft geleid dat 9/11 mogelijk was, en daarna ook London en madrid hebben. We zijn nog ver van het probleem te hebben opgelost, maar die extremisten hun mogelijkheden zijn enorm verkleind sinds George Bush met zijn war on terrorism is begonnen. Zo'n strijd heeft als eerste gevolg dat er nog meer mensen open staan om zich toe te voegen bij extremistische groeperingen of landen, maar op de lange termijn is het alleen maar de juiste beslissing. Wat nu ook stilaan te merken is.
|
U denkt werkelijk nog dat de overdreven veiligheidsmaatregelen en niet-aangeklaagde schending van de privacy als doel hebben het moslimextremisme tegen te gaan? Graag bewijzen trouwens dat de wereld er veiliger op geworden is. Iedereen kan hier zomaar wat staan lullen zonder onderbouwing. Ik kan hier evengoed zeggen dat de polarisatie in de wereld enkel maar is toegenomen. Wat me realistischer lijkt.
|