![]() |
Citaat:
Maar dat staat compleet los van het gegeven dat je je hele straatbeeld moet laten verloederen met talen die niet de onze zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Achja, ik vrees dat U het pas zult beseffen als het al veeeeeel te laat is. |
Citaat:
Vreemde talen zijn echter een 'klein zeer' in vergelijking met de vaker wel dan niet monsterlijke gedrochten die pseudo-artistieke architecturale kakofonisten nog steeds laten optrekken om dat straatbeeld vaker wél dan niet totaal naar de knoppen te helpen. Over de vaak in de onmiddellijke omgeving van die 'onderkomens' woekerende artistieke 'tuinen' heb ik het dan nog niet gehad. Een bijkomend pijnpunt in dat reeds verloederde straatbeeld vind ik de vele norse mensen die daarin rondhangen. Is het omdat ze hun eigen kapsel/kostuum/'kledij' - volkomen terecht - niet om aan te zien vinden dat ze niet meer weten hoe ze een 'goeie morgen' of 'goeie middag' kunnen beantwoorden? Of stoort hen de wanstaltigheid van de transportmiddelen waarmee ze zich verplaatsen? |
Citaat:
|
Eventjes terug bovenhalen, is uit het oog verloren geraakt:
Citaat:
|
Citaat:
Welaan, dan zeg ik, laat ons dat momentum aub niet afwachten maar laat ons pro-actief ageren en onze gebruiken voorop plaatsen. En daar hoort ook onze taal bij. |
Citaat:
Het is pas in verdergaande stadia dat het mis begint te lopen. Exact zoals het mis is gelopen met de ontwikkeling van Broekzele en de verfransing nadien. Erger dan de verfransing is dat de Islamisering eigenlijk nog maar enkele decennia gaande is, niet afkomstig is van dit continent & volgens Hertogen al meer dan een kwart van Brussel heeft weten inpalmen. Ik zie een verband met wat je hier aanhaalt, maar je hebt me vooralsnog niet weten overtuigen van de relevantie ervan. |
Citaat:
Los daarvan: Wat is jouw mening over Arabische opschriften in onze straten? Wat is jouw mening over Franstalige opschriften in Vlaanderen? Wat is jouw mening over Engelse opschriften? Ik weet, en ik geef toe, dat er ook bij mij een groot defaitisme is gerezen tav de Engelse woorden op onze markten en pleinen. Maar ik wil het niet zo ver laten komen dat arabisch ooit een erkenning mag genieten als 4de taal zoals Voorhamme dat eens voorstelde... |
Citaat:
|
Alle argumenten van dominatrix ten spijt, begrijp ik nog steeds niet waarom Engelstalige opschriften in de ogen van Dewinter slechts "ergerlijk" zouden zijn, en Arabische opschriften een "provocatie".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zolang wij allen betalen om die ingeweken arabieren Nederlands te leren hoeft een winkelketen deze inspanningen niet teniet te doen dit draagt totaal niet bij aan de integratie, hoe meer Nederlands men ziet hoe sneller men het begrijpt en hoe sneller men de officiële communicatie van de overheid kan begrijpen. Arabisch mag dan wel een wereldtaal zijn het is wel het Engels dat gebruikt wordt in de meeste internationale relaties vanuit ons land. Daarom mag het Engels van mij iets meer maar kan zij ook nooit de volledige rechten van het Nederlands verwerven
|
Wanneer gaan jullie nu eens begrijpen dat de winkels hier in Vlaanderen die deel uitmaken van zo'n winkelketen, daar geen zak in te koeken hebben? Die krijgen gewoon standaard-materiaal dat bezorgd wordt vanuit een centraal punt. Of is Vlaanderen de enige plek op de wereld met solden?
Als je dat Arabisch dan per se weg wil, wel begin dan tegen die multinationals te ageren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be