Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Toespraak roi 21 juli: partijdig woordgebruik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141803)

MaGNiFiCaT 23 juli 2010 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4886895)
Van die koninklijke gatlikker? t' Zou me verwonderen.

Doet toch niet zo boertig garry'ke, je haalt jezelf naar beneden.:-)

Fozzie 23 juli 2010 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4886873)
Wat een grote onzin, van het eerste tot het laatste woord.

Als het onzin is, waarom spreekt de heer A vSCG uit L ons dan aan met "landgenoten" en niet met "onderdanen"?

Als de familie vSCG uit L niet enkel op de troon zit omdat er nog teveel mensen ze gedogen - zoals een zatte iritante nonkel op een trouwfeest ook niet wordt buitengezet omdat het nu eenmaal familie is - waarop was Boke met de abortuscrisis dan zo bang dat de monarchie zou vallen?

Garry 23 juli 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4886900)
De de vuilgebekte domme kolder die jij hier uitkraamt zou behoren tot de geschiedenis. Wat een GRAP!!!:rofl::rofl::rofl::splat:

Inderdaad. Dat onze koning slechts koning is bij gratie van het volk, en bij gevolg dus eigenlijk niet meer is dan onze onderdaan.

Garry 23 juli 2010 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4886903)
Doet toch niet zo boertig garry'ke, je haalt jezelf naar beneden.:-)

Kan ik mensen zoals jij anders noemen?

MaGNiFiCaT 23 juli 2010 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4886920)
Inderdaad. Dat onze koning slechts koning is bij gratie van het volk, en bij gevolg dus eigenlijk niet meer is dan onze onderdaan.

Als jij je frustratie's omtrent het Koningshuis op deze manier kunt temperen, je doet maar hoor. Meer nog: ik wens je veel succes!;-)

Garry 23 juli 2010 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4886929)
Als jij je frustratie's omtrent het Koningshuis op deze manier kunt temperen, je doet maar hoor. Meer nog: ik wens je veel succes!;-)

't Kan me gestolen worden, je mag het hebben, maar zelf voor de kosten in staan hé!

plakker 24 juli 2010 08:38

Zucht... koningshuis...
Ik heb me al veel afgevraagd wat soort mensen echt pro-koningshuis zijn en het maar normaal vinden dat we ons voor die idioten blauw betalen.
Je ziet soms een glimp van dat soort mensen bij bijvoorbeeld zo'n toespraken met een Belgisch vlaggetje te zwaaien.
Vreemd volkje, gelukkig worden ze elk jaar minder en minder talrijk

Raf 24 juli 2010 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4881596)
De roi heeft in zijn toespraak in het Nederlands een onheus woord gebruikt, namelijk 'gefedereerde entiteiten".

Dat is een woord, letterlijk vertaald dan, dat de frankofonie gebruikt.
Vlamingen, Vlaamse politiekers enz. gebruiken het woord 'deelstaten'.

De roi is uit zijn rol gevallen: hij moet communautair neutraal blijven.
De roi zijn raadgevers zijn uit hun rol gevallen. Daar moeten ontslagen van komen.

Wil je het nalezen ? Letterlijke toespraken vind je in diverse kranten on line, vb. gva.

Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?

Get a life!

bruggeman 24 juli 2010 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4885760)
Mag ik er even op wijzen dat wij helemaal géén onderdanen zijn van de koning, maar landgenoten? De koning regeert sinds het ontstaan van België bij gratie van het Belgische volk (niet omgekeerd). Daarom spreekt de koning in zijn toespraken de mensen altijd aan met "landgenoten" en niet met "onderdanen."

En het subtiel verschil, voelt iedereen welbewust aan zijn .... portemonnee!!!;-)

Henri1 24 juli 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4885913)
En het zijn nog altijd "oewaarde landkenooten". :rofl:

Hoe drukken de Oranje's zich uit in het Frans ?

E. Gidius 24 juli 2010 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4887401)

Vrij goed, zover ik weet. Maar dat is compleet irrelevant, gezien de meerderheid van de Nederlanders niet Franstalig is.

bruggeman 24 juli 2010 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4887425)
Vrij goed, zover ik weet. Maar dat is compleet irrelevant, gezien de meerderheid van de Nederlanders niet Franstalig is.

Is het overwegend: vrij of liever: goed?:roll:

Fozzie 24 juli 2010 18:58

Citaat:

Die drukken zich veel beter uit in de taal van de meerderheid van het land waar ze sprookjesfiguur mogen spelen, dan de Saksen-Cobuchtjes.

De schoofzak 24 juli 2010 20:13

Citaat:

Ik zou het niet weten,
maar jij weet wel hoe Maxima zich uitdrukt in het Nederlands.

Garry 24 juli 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 4887248)
Zucht... koningshuis...
Ik heb me al veel afgevraagd wat soort mensen echt pro-koningshuis zijn en het maar normaal vinden dat we ons voor die idioten blauw betalen.
Je ziet soms een glimp van dat soort mensen bij bijvoorbeeld zo'n toespraken met een Belgisch vlaggetje te zwaaien.
Vreemd volkje, gelukkig worden ze elk jaar minder en minder talrijk

Ze zijn helemaal niet talrijk. Het zijn steeds de zelfde hand vol mensen die dat stom koningsklikje op de voet volgen naar iedere verschijning, aangevuld met enkele klassen schoolkinderen die dan plots wel mogen afwijken van het leerplan.

Sommige mensen hebben nog steeds de behoefte om dat tuig als goden te aanbidden. Nochtans, die hun drek beland in de zelfde riool als de onze en is niet te herkennen als koninklijke hoogheidskak. 't Is gewoonweg stront zoals al de andere.

Garry 24 juli 2010 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4887274)
Get a life!

Idem voor jou.

Garry 24 juli 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman (Bericht 4887375)
En het subtiel verschil, voelt iedereen welbewust aan zijn .... portemonnee!!!;-)

Spijtig genoeg niet, nee. Maar dat verandert niets aan de waarheid van zijn bericht.

Garry 24 juli 2010 20:29

Citaat:

Niet, die hebben dat ook niet nodig, maar vooral, die leven ook niet uit de hand van een door hen uitgebuite Franstalige menigte.

Garry 24 juli 2010 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4887810)
Ik zou het niet weten,
maar jij weet wel hoe Maxima zich uitdrukt in het Nederlands.

Heel juist, en daar mag vooral ons Italiaanse' madam eens een puntje aan zuigen. Die kan, na meer dan 3/4 van haar leven, hier op onze zak te teren zelfs in het Nederlands nog geen drie korte zinnetjes van een papiertje lezen die andere voor haar hebben opgeschreven. God weet hoelang ze er dan al zal op hebben zitten studeren alvorens er mee in het publiek te verschijnen

Vuvu Zela 24 juli 2010 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4887844)
Heel juist, en daar mag vooral ons Italiaanse' madam eens een puntje aan zuigen. Die kan, na meer dan 3/4 van haar leven, hier op onze zak te teren zelfs in het Nederlands nog geen drie korte zinnetjes van een papiertje lezen die andere voor haar hebben opgeschreven. God weet hoelang ze er dan al zal op hebben zitten studeren alvorens er mee in het publiek te verschijnen

Zij (onze Italiaanse madam) heeft al een leven..... hihi...
Jij nog niet blijkbaar, of bent nog op zoek...

Ik weet wel wie het beste leven heeft!!:-D:-D:-D:-D:-D
(en dat ben jij gezien je tussenkomsten hier zeker niet)

De Paola lacht een goed met u!!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be