BIMBOPOWER!
Ondanks overstromingen in Pakistan, ruzie in Afghanistan en eindeloze regeringsonderhandelingen in eigen land, heeft deze krant blijkbaar nog spectaculairder nieuws. Daarin pleit onzer aller Vanessa Hoefkens voor een Vlaamse nationale voetbalploeg.
Vanessa wie? Laat ons een paard een paard noemen: Vanessa Hoefkens is een blonde del, met twee gigantische voetballen en een hersenpan waar niet veel meer dan lucht in geperst zit. In de Rode Duivels-special van Menzo test ze niet alleen de stretchbaarheid van de nieuwe Duivelstruitjes, maar poneert ze en passant haar visie op de nationale ploeg. En laat die duidelijk zijn: de nationale ploeg wordt liefst onverwijld gesplitst in een Vlaams en een Waals elftal. Tiens, dat klinkt bekend in de oren. Om die visie te staven, draagt ze verscheidene argumenten aan. Zo zouden de supporters niet voldoende achter de nationale ploeg staan. “Soms spelen ze maar voor 1.000 man, die je dan ook nog eens uitfluiten. In grote landen wordt een selectie voor de nationale ploeg als een eer beschouwd, hier is het eerder een verplichting.” Het probleem is voor la Hoefkens zo klaar als een bakje pompwater: “Er wordt geprobeerd om twee verschillende nationaliteiten te mixen, en dat gaat niet. Je hebt Vlamingen en Walen.” Volgens de rondborstige spelersvrouw staat ze heus niet alleen met die mening: “Carl denkt er volgens mij ook zo over. Net zoals zoveel andere spelers en supporters.” Nog volgens ons Vanessa heeft zo’n splitsing enkel maar voordelen: “Iedereen zou elkaar begrijpen, binnen de ploeg en op de tribune, wat een garantie is voor een betere sfeer, meer volk en misschien wel een ploeg met identiteit en karakter.”
Een uitgekiend plan
Goed, Vanessa. Als zo’n twee gigantische borsten mij zoiets voorstellen, ga ik meteen aan het werk om jouw fantastische plan uit te werken. Als ik mij haast, kunnen we het misschien nog op de regeringsonderhandelingstafel gooien. Laat ons eerst bekijken hoe we dat dan technisch gaan oplossen. Sport is een gemeenschapsbevoegdheid, dat wil dus zeggen dat we naast een Vlaamse en een Waalse, ook een Duitstalige ploeg moeten creëren. Dat betekent ook dat Brussel tot Vlaanderen hoort, iets waar menig francofoon niet mee zal kunnen lachen. Daarom heb ik iets geniaals bedacht. Laat ons BHV splitsen, in ruil voor een aparte nationale ploeg van Brussel! Wie kan daar nu iets op tegen hebben.
Tweede stap: de verdeling van de inboedel. Gezien de problematiek met de dubbele nationaliteiten (cf. Carcela die nu alsnog voor Marokko zou kiezen), hoe regelen we dit? Kan iedereen zo maar kiezen waar hij belandt? Dit vind ik een moeilijke, Vanessa. Kom je een handje(vol) helpen? Maar jongens, kijk eens naar de selectie van Leekens voor de eerste wedstrijden: wat een topploeg zou Vlaanderen hebben! Menig voetbalsupporter begint er spontaan van te kwijlen. En dat we hier en daar wat talent te kort zouden komen, kunnen we opvullen met spelersvrouwen. Bimbopower, hell yeah! Ik bedoel: verdorie, ja! Ah ja, en wat UEFA en consoorten betreft: waarschijnlijk gaan ze ons weer niet kunnen volgen in onze regeltjes en alles ongeldig verklaren, maar dat fiks jij dan wel Vanessa?
Schoenmaker, blijf bij je leest
Goed, even serieus nu. Komkommertijd is voorbij en kranten zouden zich niet mogen bezondigen aan dergelijk plat populisme, zelfs HLN niet. En ja ik draag ertoe bij door het hier wederom onder de aandacht te brengen, maar van zo’n berichtgeving gaat mijn haar rechtstaan. Alsjeblieft Vanessa, hou jij het bij rondparaderen en kleren uittrekken? Het is jammer van die investering aan je borstbollen dat je met dergelijke domme praat nog de aandacht moet trekken. Maar hey, laat ons positief eindigen. Je lijkt perfect bij Carl te passen, doorgaans geraakt hij in zijn praatjes voor en na de match niet verder dan een gefrustreerd en bij de gronds niveau.
Bondscoach Georges Leekens lachtte zich volgens HLN een kriek bij het horen van zo veel zottigheid. Geef hem eens ongelijk.
http://zeefatorium.wordpress.com/2010/08/27/bimbopower/