Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Mijn hoed af voor Bart De Wever ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143005)

Henri1 30 augustus 2010 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4951522)
bwoh... ik wil hier gerust wat discussiëren hoor. Maar als hij in een draad over de paashaas nog zijn communautair eitje komt uitscheiten, dan heb ik er genoeg van. Met mijn excuses voor mijn taalgebruik.

UITSCHIJTEN

Nyquist 30 augustus 2010 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 4951543)
Dewever wil zijn programma erdoor krijgen maar wil geen toegevingen doen aan andere partijen.

Leugenaar.

guido 007 30 augustus 2010 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4951493)
Meer nog.
Ik heb niet alleen niet op hem gestemd, ik zal nooit op hem stemmen.

Maar ik heb wel mijn gedacht over Meneer Jamais.

En dat zal Bart een worst wezen.

Henri1 30 augustus 2010 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4951556)
En dat zal Bart een worst wezen.

braadworst ?

guido 007 30 augustus 2010 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4951496)
Dat ze hun maar haasten met nieuwe verkiezingen, want als dat te lang aansleept komt misschien de intrieste Geert aap uit de mouw.
Weet je wel, dat vermeende fraudedossier dat lopende is.
Dat zou N-VA wel eens 10% kunnen gaan kosten.

Dus voor frituur Bart is het nu of nooit.

De Zwarte Piet heeft bij al, dat hij nu maar goed uitkijkt.

Welk vermeende Fraudedossier?

tomm 30 augustus 2010 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leuri (Bericht 4951548)
Dewever doet wel toegevingen, heel veel toegevingen zelfs, er zou zelfs inschijvingsrecht komen voor de franstaligen, het brussels gewest word niet opgedoekt en zou zelfs extra geld krijgen en er zijn zo nog wel wat punten die in het programma van de N-va staan die niet in het regeerakkoord zullen zitten. Alleen wil de N-va dat de toegezegde herziening van de financieringswet er komt en dat willen de franstaligen niet beloven.

Amai, het Brussels gewest wordt niet opgedoekt, wat een genereus man die Dewever. Een beetje zoals zeggen dat de franstaligen heel wat hebben toegegeven omdat het Vlaams gewest niet werd opgeheven... als de Vlamingen dat zouden eisen dan komt er onmiddellijk een einde aan België.
Iedereen weet dat er, in ruil voor de splitsing van BHV, een franstalige toegifte, compensaties zouden moeten komen.
Als de Vlamingen hun oekazen willen stellen dat moeten ze maar hun eigen land beginnen en houdt het op.
Natuurlijk weet ik ook wel dat NVA een heel radicale achterban heeft en dat geen enkele toegeving aanvaard zal worden. Als Dewever een redelijke deal uit de brand sleept zal hij de geschiedenis ingaan als groot staatsman maar afgebrand worden door z'n achterban, een beetje zoals Schiltz.

Henri1 30 augustus 2010 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4951558)
Welk vermeende Fraudedossier?

Over de "derdenrekening" van het advocatenkantoor.

Waar was u de laatste maanden ?

guido 007 30 augustus 2010 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 4951543)
Dewever wil zijn programma erdoor krijgen maar wil geen toegevingen doen aan andere partijen. Zo werkt het echter niet in een meerpartijendemocratie.
Dan maar geen regering, de franstaligen moeten even koppig bij hun standpunt blijven als Dewever.
Ondertussen moeten Brussel en Wallonië ook al voorbereidingen treffen voor moest België splitsen en ze samen het nieuwe BelgiË zouden vormen. Het is zeker geen doemscenario, maar het hoeft ook niet. Als de Vlamingen het perse willen, en niet willen toegeven, dan komt het er toch van, en zijn definitief Brussel kwijt.

500.000 euro geven zonder één enkele garantie = gelijk aan plat op de buik gaan.

Wat we van Groen en SP.a moeten verwachten weten we ondertussen al.

leuri 30 augustus 2010 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 4951561)
Amai, het Brussels gewest wordt niet opgedoekt, wat een genereus man die Dewever. Een beetje zoals zeggen dat de franstaligen heel wat hebben toegegeven omdat het Vlaams gewest niet werd opgeheven...
Iedereen weet dat er, in ruil voor de splitsing van BHV, een franstalige toegifte, compensaties zouden moeten komen.
Als de Vlamingen hun oekazen willen stellen dat moeten ze maar hun eigen land beginnen en houdt het op.
Natuurlijk weet ik ook wel dat NVA een heel radicale achterban heeft en dat geen enkele toegeving aanvaard zal worden. Als Dewever een redelijke deal uit de brand sleept zal hij de geschiedenis ingaan als groot staatsman maar afgebrand worden door z'n achterban, een beetje zoals Schiltz.

U draait rond de pot, de franstaligen willen niet dat de herziening van de financieringswet vastgekoppeld word aan de financiering van Brussel, leg me eens uit waarom dit niet kan?

guido 007 30 augustus 2010 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4951553)
UITSCHIJTEN

Ervaringsdeskundige.

guido 007 30 augustus 2010 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4951557)
braadworst ?

Noem de worst zoals je wil.

Henri1 30 augustus 2010 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4951565)
500.000 euro geven zonder één enkele garantie = gelijk aan plat op de buik gaan.

Wat we van Groen en SP.a moeten verwachten weten we ondertussen al.

De Wever wilde nochtans na de verkiezingen opkomen voor alle vlamingen en door overleg oplossingen zoeken.

Wat we nu van N-VA zien is eerder vastgeroest éénrichtingsverkeer.

guido 007 30 augustus 2010 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4951562)
Over de "derdenrekening" van het advocatenkantoor.

Waar was u de laatste maanden ?

Dat is geen fraudedossier, waar was u de laatste maanden?

guido 007 30 augustus 2010 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 4951561)
Amai, het Brussels gewest wordt niet opgedoekt, wat een genereus man die Dewever. Een beetje zoals zeggen dat de franstaligen heel wat hebben toegegeven omdat het Vlaams gewest niet werd opgeheven... als de Vlamingen dat zouden eisen dan komt er onmiddellijk een einde aan België.

Waarom moet er voor BHV betaald worden?
Wij willen BHV eventueel in de kamer splitsen.

Henri1 30 augustus 2010 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4951574)
Dat is geen fraudedossier, waar was u de laatste maanden?

Ze zijn ermee bezig.

Henri1 30 augustus 2010 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4951575)

Met welke meerderheid ?

guido 007 30 augustus 2010 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4951572)
De Wever wilde nochtans na de verkiezingen opkomen voor alle vlamingen en door overleg oplossingen zoeken.

Wat we nu van N-VA zien is eerder vastgeroest éénrichtingsverkeer.

Wat we nu zien is een belofte die Bart gedaan heeft proberen waar te maken. Met plat op de buik te gaan zal Vlaanderen zeker niet vooruit gaan. Zelfs de koning heeft dit begrepen.

guido 007 30 augustus 2010 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4951578)
Ze zijn ermee bezig.

Wie is ze?
Waar zijn ze mee bezig?

tomm 30 augustus 2010 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4951575)

Doe dat en dan blokkeren de franstaligen heel de boel en komt er geen staatshervorming. Dat zou waarschijnlijk het einde van België betekenen.

Je verstaat blijkbaar het principe niet: onderhandelde oplossing. Dat vereist dat de partijen tot een compromis komen, wat wil zeggen dat de programma's van alle deelnemende partijen verzoent moeten worden.

guido 007 30 augustus 2010 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4951579)
Met welke meerderheid ?

Vlamingen tegen walen.
Had De Croo ......

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be