Kodo Kodo |
31 augustus 2010 13:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar
(Bericht 4951330)
hehe, hier komt het probleem, een van de vele.
Financieringswet moet veranderen, franstaligen willen niet mee
BHV moet gesplitst worden, alleen als Brussel meer geld krijgt
Wil Brussel meer geld, moet de financieringswet veranderen
Hier geraken we nooit uit:eggface:
|
Als de uitvoering van die financieringswet van hetzelfde soort mensen afhing als de uitvoering van het BHV-arrest, dan zouden ze natuurlijk wél met die wet instemmen. Tot hij moet worden uitgevoerd.
De vraag is: wat heb je daaraan, akkoorden sluiten met mensen die van tevoren weten dat ze niet zullen worden nageleefd. Voor mij is dat dé grote reden voor onafhankelijkheid. Want één land vormen, betekent een akkoord gesloten hebben, een samenlevingscontract.
Ik begrijp dus niet hoe Vlaanderen nog separatistisch zou kunnen zijn. De instemming van de Franstalige publieke opinie met de schending van de grondwet betekent toch, dat de Franstaligen zich de facto van België afgescheiden hebben? Waarom dan nog de komedie spelen die ons tot schijn-afscheiding zal noodzaken? Waarom nog onderhandelen of regeren als de verkiezingen ongrondwettig waren?
Het enige wat mij logischerwijs mogelijk lijkt, is constateren dat de keizer geen nieuwe kleren aan heeft, en dat het Franstalige separatisme zijn doel heeft bereikt.
|