![]() |
Citaat:
Als wij spreken over voorouders in de evo theo hebben we het over +100.000 jaar geleden. Fred sleurt er de pyramiden bij om de theorie te "ontkrachten" :lol::lol: |
Citaat:
Hoeveel miljarden mensen hebben hun leven afgestemd op het volgen van de 'evolutietheorie' ? |
Citaat:
Maar iets in mij zegt me dat u ook met minder complexe, maar wat talrijkere, goden geen tevredenheid zou nemen. Om maar te zeggen: het feit dat God complex moet zijn om te bestaan, is geen argument tegen zijn bestaan. Net zoals het overigens ook geen argument is tegen de evolutietheorie. |
Citaat:
Goede opmerking. Ik heb al eens het argument gehoord dat de opkomst van de complexe en voor leken onvatbare Christelijke god hetgeen was wat op lange termijn een golf van antireligiositeit veroorzaakte. De god was enkel vatbaar voor hen die er intensief mee bezig waren. Daarom overigens de grote aantallen heiligen in de katholieke kerk. De mensen waren een vatbare, eenvoudige godheid gewoon. Voor hen die dan theologisch toch correct willen zijn kan men zeggen dat alle locale goden dan simpelweg deelaspecten zijn van een grotere allesomvattende godheid. Probleem met jongens als Cdude is niet dat ze de concepten niet kunnen vatten. Ze voelen zich gewoon enorm goed door af te geven op iets. Zelfde syndroom als het afgeven op de migranten, in feite. |
Citaat:
Citaat:
Fred. |
Citaat:
Zo ja, hoe? |
Citaat:
Waar jij en andere creationisten schuldig aan zijn, is het logocentrisch opvatten van religie, waarbij de hele kern van religie niet wordt begrepen. Een religieus geschrift is geen geschiedenisboek. En het is niet omdat jij iets niet vat dat het niet waar is. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. |
Wat is concreet je probleem met evolutie?
Evolutie is vrij eenvoudig te vatten. Het niet vatten ervan berust vaak op een onbegrip gemengd met krampachtigheid. |
Citaat:
De evolutietheorie is een krampachtige poging om de materie op zich te verklaren. Vertrekkende vanuit de (volgens mij verkeerde) visie dat er enkel maar tastbare materie is. Fred. |
Nee. De evolutietheorie zegt niks van wat jij daar zegt.
Ben je trouwens ook tegen thermodynamica, optica en vastestoffysica? |
Ga je naar een kwakzalver of naar een dokter?
Ben je een antibioloog? Biologie lijkt mij vreselijk. Het reduceert Levende Wezens tot aminozuren en andere organische verbindingen. Geloof je in het bestaan van genen? |
Citaat:
Aanmelding : 31 augustus 2010 Berichten : 256 |
Citaat:
Het heeft dus niets te maken met 'wijsmaken' of 'erin luizen'. Het onderzoek is fascinerend en de resultaten zijn conclusief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Fred. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. |
Citaat:
Ik ben niet tegen de wetenschap op zich, maar vaak is het ieder op zijn terrein en hebben ze geen overzicht op het geheel. Fred. |
Citaat:
Het beweren dat menselijke eigenschappen via genpatronen worden doorgegeven is een enorm materialistische benadering. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be