Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Dewever : Het verschil tussen mens en rat. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143150)

system 7 september 2010 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4970128)
Zowel de PS als het paleis laten voelen dat de sossen niet de enige gesprekspartners zijn en dat er wordt gepraat met een partij die verregaande toegevingen wilt doen, is inderdaad een meesterzet.

Uw diep politiek inzicht is blijkbaar onbestaande.

Een meesterzet, waarde vriend, zou zijn geweest moesten Bart Dewever samen met Didier Reynders anoniem een frietkot (of een andere eetgelegenheid) ingedoken zijn gedurende een paar uur. En daar samen een lekkere mosselfriet zouden zijn gaan eten met een even lekker wit wijntje. En vervolgens dat onderonsje te laten uitlekken moest de PS op een gegeven ogenblik te ambetant zijn gaan doen.

D�*t pas zou een meesterzet zijn geweest van Olijke Bart.

born2bewild 7 september 2010 21:40

pfff
muf

system 7 september 2010 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4970196)
pfff
muf

Hebt u ergens last van? Neem een Rennie.

Distel 7 september 2010 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970187)
Een meesterzet, waarde vriend, zou zijn geweest moesten Bart Dewever samen met Didier Reynders anoniem een frietkot (of een andere eetgelegenheid) ingedoken zijn gedurende een paar uur. En daar samen een lekkere mosselfriet zouden zijn gaan eten met een even lekker wit wijntje. En vervolgens dat onderonsje te laten uitlekken moest de PS op een gegeven ogenblik te ambetant zijn gaan doen.

D�*t pas zou een meesterzet zijn geweest van Olijke Bart.

Dat is in essentie wat er nu gebeurd is, mijn beste...

E. Gidius 7 september 2010 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4968289)
Bron????

Stond vandaag in verschillende Vlaamse en Franstalige kranten.

system 7 september 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4970203)
Dat is in essentie wat er nu gebeurd is, mijn beste...

U snapt er ook niet veel van zo te zien.

E. Gidius 7 september 2010 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4969894)
Dus, volgens u, als een politicus van de ene partij gaat dineren in een Brussels restaurant met een politicus van een andere partij, dan is hij in uw verheven benadering der dingen en personen een 'supertacticus'.

Als Bart last heeft met Elio en hij gaat op dat moment dineren met Didier die trappelt van ongeduld om Elio een kloot af te trekken, dan vind ik dat inderdaad superbe tactiek.

Huilebalk Leterme zou dat nooit gedurfd hebben, maar dat was dan ook een geringeloorde évolué.

En aan de reacties in de F-pers én binnen de MR en de PS zelf te zien, heeft Barts etentje daar zijn effect niet gemist. Het kiekenkot staat op stelten en Elio, Laurette en Philippe weten nu dat hun ingebeelde machtspositie op drijfzand berust. Divide et impera.

Citaat:

Uw diep politiek inzicht is zonder weerga.
Niet overdrijven, het is gewoon scherp als het over deze zaken gaat.

system 7 september 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4970220)
Als Bart last heeft met Elio en hij gaat op dat moment dineren met Didier die trappelt van ongeduld om Elio een kloot af te trekken, dan vind ik dat inderdaad superbe tactiek.

Huilebalk Leterme zou dat nooit gedurfd hebben, maar dat was dan ook een geringeloorde évolué.

En aan de reacties in de F-pers én binnen de MR en de PS zelf te zien, heeft Barts etentje daar zijn effect niet gemist. Het kiekenkot staat op stelten en Elio, Laurette en Philippe weten nu dat hun ingebeelde machtspositie op drijfzand berust. Divide et impera.

Niet overdrijven, het is gewoon scherp als het over deze zaken gaat.

Het maneuver van Dewever, moest het dat al zijn geweest, was veel te doorzichtig. Iedereen kon er doorheen kijken. Men ziet dat Stoere Bart de finesses nog niet kent van de politiek op federaal vlak.

Kan ook niet anders, want hij ging nooit gaan zetelen in het Federaal parlement. Tenminste, dat oreerde hij toen luid...u weet wel, in illo tempore.

E. Gidius 7 september 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970237)
Het maneuver van Dewever, moest het dat al zijn geweest, was veel te doorzichtig. Iedereen kon er doorheen kijken. Men ziet dat Stoere Bart de finesses nog niet kent van de politiek op federaal vlak.

BDW is een over het paard getilde sukkel die bovendien laf en hypocriet is. Bij de eerstvolgende verkiezingen valt hij trouwens grandioos door de mand, de mensen gaan dat niet blijven pikken.

Zo'n loser kunnen we niet hebben aan het hoofd van Ons Land, dus die is afgeschreven.

Wie moet volgens u nu formateur worden?

Distel 7 september 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970206)
U snapt er ook niet veel van zo te zien.

Vanuit de context van uw denkwereld wellicht niet. Gelukkig maar.

system 7 september 2010 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4970251)
BDW is een over het paard getilde sukkel die bovendien laf en hypocriet is. Bij de eerstvolgende verkiezingen valt hij trouwens grandioos door de mand, de mensen gaan dat niet blijven pikken.

Zo'n loser kunnen we niet hebben aan het hoofd van Ons Land, dus die is afgeschreven.

Dat wil ik ook weer niet zeggen. Dat is hij tenminste niet altijd. Maar de Siddharta Gautama is hij zeker niet, en de Messias nog minder. En wanneer ik u zo bezig hoor, dan lijkt hij wel een engel. Pas maar op dat hij niet muteert in een 'gevallen engel'.

Distel 7 september 2010 22:15

Citaat:

De reacties in beide landsdelen geven u ongelijk. Als BDW morgen eigenhandig de volledige staatsschuld doet verdwijnen, dan vind jij ongetwijfeld nog wel iets om over te neuten. Over doorzichtig gesproken...

E. Gidius 7 september 2010 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970289)
Dat wil ik ook weer niet zeggen. Dat is hij tenminste niet altijd. Maar de Siddharta Gautama is hij zeker niet, en de Messias nog minder. En wanneer ik u zo bezig hoor, dan lijkt hij wel een engel. Pas maar op dat hij niet muteert in een 'gevallen engel'.

Passons.

djimi 7 september 2010 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4970289)

citaat: "NV A = le nouveau CVP est arrivé."

Is CD&V nu VB-Light?

Of eerder O-VLD?

EddyBal 7 september 2010 22:46

Citaat:

Kan ook niet anders, want hij ging nooit gaan zetelen in het Federaal parlement. Tenminste, dat oreerde hij toen luid...u weet wel, in illo tempore.

Wat ik wel nogal straf vind van U System, is dat je wil laten blijken dat JIJ slimmer bent en meer ervaring in de politiek hebt, dan Bart.
Tekel: U bent gewogen en te licht bevonden.

Svennies 8 september 2010 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4970377)
Wat ik wel nogal straf vind van U System, is dat je wil laten blijken dat JIJ slimmer bent en meer ervaring in de politiek hebt, dan Bart.

Je moet die blaasbaak maar in zijn waan laten...:lol:

Hier een voorbeeld van zijn voorspellingsgave nét voor de voorbije verkiezingen....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4718681)
Let goed om mijn woorden: alhoewel ze niet de bekendheid geniet van een Leterme, gaat ze een pak stemmen halen. Ge moogt me daar zelfs aan herinneren na de verkiezingen.

Iederéén wéét inmiddels allang hoe het Marianne en haar partijtje is vergaan..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4970377)
U bent gewogen en te licht bevonden.

Het is een gefrustreerde tjseef met last van maagzuur....;-)

Xenophon 8 september 2010 02:06

Ach, zo slecht bedoelt System het ook weer niet.

Svennies 8 september 2010 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4970591)
Ach, zo slecht bedoelt System het ook weer niet.

Mijne baas destijds ook niet,dat was eenzelfde type....

Toen die zich een tikkeltje te véél in zijn opdringerige en betweterige stijl ging bemoeien met de produktie eenheid was zijn lot snel bezegeld...

Toen die direkt met zijn bazaske het bedrijf diende te verlaten stond het héle labo,researchafdeling inclusief met de glimlach op de lippen aan de ramen om hem uit te wuiven....:lol::lol:

Xenophon 8 september 2010 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 4970597)
Mijne baas destijds ook niet,dat was eenzelfde type....

Toen die zich een tikkeltje te véél in zijn opdringerige en betweterige stijl ging bemoeien met de produktie eenheid was zijn lot snel bezegeld...

Toen die direkt met zijn bazaske het bedrijf diende te verlaten stond het héle labo,researchafdeling inclusief met de glimlach op de lippen aan de ramen om hem uit te wuiven....:lol::lol:

Ja, zo wreed bedoelde ik het ook weer niet.

Svennies 8 september 2010 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4970604)
Ja, zo wreed bedoelde ik het ook weer niet.

hehehe,het was zijn verdiende loon,iederéén blij en s'avonds big party...

het leven kan mooi zijn...:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be