Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De laatse stuiptrekkingen van 'La Belgique' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143178)

E. Gidius 2 september 2010 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4959437)
Jep het is binnen

:lol:

Fallen Angel 2 september 2010 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4958678)
De vorst ging zondag blijkbaar in de tegenaanval en snorde enkele prominente lieden van het 'Belgische establishment' op om de N-VA en CD&V te isoleren.
Blijkbaar is die aloude machtsstructuur ook niet meer wat het geweest is, getuige het feit dat het plannetje compleet mislukte?

Lees het zelf:

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...3136.art?ckc=1

De laatste stuiptrekkingen van 'La Belgique'?

Als dit moet doorgaan voor onpartijdige objectieve journalistiek. 8O
Dat is gewoon een opiniestuk vermomd als nieuws.

E. Gidius 2 september 2010 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4959453)

Ha ja? Mij (én de N-VA, neem ik aan) levert het toch bijzonder waardevolle informatie over wat er in dit land echt gebeurt, en waarvan een mens zich afvraagt waarom het niet gewoon in elke krant te lezen staat.

Garry 2 september 2010 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4959417)
Is er al een akkoord?

Ze zijn akkoord dat ze niet tot een akkoord geraken.

globalmedia 2 september 2010 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch (Bericht 4958915)
De Flamin zal steeds te laf blijven om zich te bevrijden. Het is ook best. Hij is immers niet van staat om zich te regeren.

Sommige volkeren zijn zo.

zo is dat! het is een zeer angstig slavenvolkje wat ook die bedeesdheid verklaart,
hollanders hebben dat al lang door en zijn daarom al een tijd bezig de noordelijke kant van Vlaanderen economisch te penetreren

gehuigert 2 september 2010 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4959492)
zo is dat! het is een zeer angstig slavenvolkje wat ook die bedeesdheid verklaart,
hollanders hebben dat al lang door en zijn daarom al een tijd bezig de noordelijke kant van Vlaanderen economisch te penetreren

:o NL en VL groeien wel naar elkaar toe en gaan een confederatie vormen als België splitst he! Wat zeg je nu toch? (bron: enkele forumgangers)

globalmedia 2 september 2010 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4959497)
:o NL en VL groeien wel naar elkaar toe en gaan een confederatie vormen als België splitst he! Wat zeg je nu toch? (bron: enkele forumgangers)

tuurlijk groeien ze naar elkaar toe,
immers het vlaamse slavenvolkje wil een nieuwe meester

gehuigert 2 september 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4959503)
tuurlijk groeien ze naar elkaar toe,
immers het vlaamse slavenvolkje wil een nieuwe meester

Oh nee hoor, wij gaan die Nederlanders overtuigen hun koningin te laten vallen en een republiek te stichten.

quercus 2 september 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 4959120)
Het volstaat de Vlaamse en franstalige media te volgen om de enorme kloof te zien. Zelfs franstalige politocologen zijn niet in staat een analyse te maken van wat er aan de hand is.

Gisteren keek ik toevallig aar het RTBf nieuws. Het was weer allemaal Bart De Wever bashing van A tot Z. Het ging zo ver dat ze vastgesteld hadden dat Dewever's pa een Vlaams-Nationalist tot in de kist was geweest : op zijn graf werd de naam Henri immers gevolgd door "(Rik)". Ja, er werden zelfs beelden van deze misdaad getoond. :roll:

Ha ja! Veel van onze ouders, zeker in mijn jonge tijd, gaven ons verfranste voornamen zelfs zonder het te beseffen. En blijkbaar interpreteren de francofonen dat als "un signe de bonne conduite belge". Maar als ze werkelijk hun toevlucht moeten nemen tot dergelijke extreme onzin, begot naar een kerkhof stappen om daar het graf van vader De Wever te gaan besnuffelen. Het lijkt mij weinig te getuigen van respect. Het getuigt vooral van hun radeloosheid als ze hun argumenten dáár moeten gaan zoeken.

poekieJ 2 september 2010 17:56

Het 7 uur journaal over 5 minuten, ik ben benieuwd wat ervan gezegd wordt.

Als ze weer openen met bleitende kinderkens die niet naar school willen weet ik ook niet meer wat bij de vrt "nieuwswaarde" heeft...

Miguelito 2 september 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4959328)
Niet de Walen, VO.

De Walen zijn onze natuurlijke bondgenoten, we moeten hen zo tegemoet treden dat ze dat ook de facto worden.

De vijand is de racistische Belgisch-Brusselse bourgeoisie. Die moet geïsoleerd worden en haar macht gebroken.

:thumbsup:

Kawadude 2 september 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4959453)

Kan jij ons dan jouw objectieve kijk geven op het initiatief van de koning om de sociale partners in te schakelen (toevallig de vakbonden en het VBO, de enige nog bij België baat hebbende sociale partners; Unizo, VOKA en hun franstalige tegenhangers werden namelijk niet ingeschakeld, maar vertegenwoordigen daarom niet minder de bevolking)?

Shadowke 2 september 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 4959541)

Als ze weer openen met bleitende kinderkens die niet naar school willen weet ik ook niet meer wat bij de vrt "nieuwswaarde" heeft...

Di Corrupto is bezig aan een allerlaatste voorstel om uit de impasse te geraken ;)

Fallen Angel 2 september 2010 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4959473)
Ha ja? Mij (én de N-VA, neem ik aan) levert het toch bijzonder waardevolle informatie over wat er in dit land echt gebeurt, en waarvan een mens zich afvraagt waarom het niet gewoon in elke krant te lezen staat.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 4959568)
Kan jij ons dan jouw objectieve kijk geven op het initiatief van de koning om de sociale partners in te schakelen (toevallig de vakbonden en het VBO, de enige nog bij België baat hebbende sociale partners; Unizo, VOKA en hun franstalige tegenhangers werden namelijk niet ingeschakeld, maar vertegenwoordigen daarom niet minder de bevolking)?

Los van wat er in het artikel staat.
Het taalgebruik illustreert het ondermaatse niveau en de partijdigheid van de verslaggeving.

Citaat:

.............ruiken nu hun kans.............op te dringen................een ander plannetje bekokstoofd..........................de tegenaanval zou worden ingezet.....................zou kunnen worden uitgeschakeld......................het plannetje mislukte op alle fronten........................................het al te doorzichtig manoeuvre...........................een pijnlijke illustratie......................de gevolgen van de demarche waren desastreus...............................het plan maandag al lang in duigen lag..........................even hard terugsloegen........................alles nu aan diggelen ligt.....................hen hebben proberen ‘kapot’ te maken........................het ‘verraad’ van eerdere herenakkoorden.............................Het bobijntje lijkt op.........................ruiken hun kans..............................
De gemiddelde commentator van bokswedstrijden is objectiever en beschaafder dan deze idioot.
Het is dus maar te raden wat er van dat artikel klopt.

Hertog van Gelre 2 september 2010 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4958994)
Bij momenten zou ik er toch veel voor over hebben van volk te veranderen hoor :?

Hierover wil ik toch wel graag iets zeggen, want jullie doen jezelf behoorlijk tekort.

Vlaanderen, al dan niet binnen België, heeft al eeuwenlang te maken met het feit onderdeel te zijn van een 'vreemde' mogendheid (Spanje, Oostenrijk, Frankrijk). Daarnaast hebben de Vlamingen (qua cultuur, taal en economische verhoudingen) vanaf de stichting van België een tweederangs positie bekleed, ondanks de demografische meerderheid.

Toon mij één volk in de geschiedenis dat net zo vredelievend, democratisch, geweldloos, geduldig en op bescheiden wijze aan haar emancipatie heeft gewerkt en toch heeft bereikt wat de Vlamingen hebben bereikt, en jullie hebben een punt.

Termen als 'slavenmentaliteit' en 'volgzaamheid' staan leuk op dit forum en zijn nuttig als jullie het gebruiken als incentive, desnoods als zelfreflectie, maar zijn bezijden de realiteit. Vlamingen kunnen behoorlijk trots zijn op zichzelf.

Kawadude 2 september 2010 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4959579)
Los van wat er in het artikel staat.
Het taalgebruik illustreert het ondermaatse niveau en de partijdigheid van de verslaggeving.

De gemiddelde commentator van bokswedstrijden is objectiever en beschaafder dan deze idioot.

Ik denk dat je de partijdigheid van de koning verwart met het interpreteren van z'n demarche.

Zelfs de franstalige media konden geen deftige uitleg verschaffen waarom deze nu in het spel kwamen (behalve om CD&V los te weken van NVA, hetgeen verwerpelijk is).

Als zelfs Cortebeeck niet goed begreep waarom hij gebeld werd, is het toch niet verwonderlijk dat bepaalde journalisten hun taalgebruik aanpassen aan de achterliggende gedachte van de feiten.

Dat is nu net de kern van de (kranten)journalistiek: niet klakkeloos berichten overnemen, maar duiding en achtergrond bieden bij maatschappelijk relevante gebeurtenissen. Dat dit steeds vanuit een zeker standpunt gebeurt, is aan de lezer om te decoderen.

Zoals je zelf zegt: los van de inhoud.

Fallen Angel 2 september 2010 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 4959608)
Ik denk dat je de partijdigheid van de koning verwart met het interpreteren van z'n demarche.

Zelfs de franstalige media konden geen deftige uitleg verschaffen waarom deze nu in het spel kwamen (behalve om CD&V los te weken van NVA, hetgeen verwerpelijk is).

Als zelfs Cortebeeck niet goed begreep waarom hij gebeld werd, is het toch niet verwonderlijk dat bepaalde journalisten hun taalgebruik aanpassen aan de achterliggende gedachte van de feiten.

Dat is nu net de kern van de (kranten)journalistiek: niet klakkeloos berichten overnemen, maar duiding en achtergrond bieden bij maatschappelijk relevante gebeurtenissen. Dat dit steeds vanuit een zeker standpunt gebeurt, is aan de lezer om te decoderen.

Zoals je zelf zegt: los van de inhoud.

Het gaat erover dat het artikel zelf riooljournalistiek is.
Wat de koning of al de rest gedaan heeft maakt mij niet uit.
Van journalisten wordt verwacht dat ze objectief en onpartijdig zijn in hun berichtgeving. En dat is hier duidelijk niet het geval.
En daar bestaan geen uitzonderingen als "den dieje heeft da ook gedaan" of "de lezer moet dat maar decoderen" voor.

Garry 2 september 2010 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 4959541)

En??? Niets natuurlijk. Oh wat zijn ze weer gelukkig dat ze interessant nieuws kunnen brengen over dood terug gevonden baby's en ontplofte booreilanden. Een welkom afleidingsmanoeuvre om op dat ander soort zaken niet tot de essentie te moeten komen. Dat is een spiegel van onze nieuwszenders.

Xenophon 2 september 2010 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4959622)
Van journalisten wordt verwacht dat ze objectief en onpartijdig zijn in hun berichtgeving. En dat is hier duidelijk niet het geval.
En daar bestaan geen uitzonderingen als "den dieje heeft da ook gedaan" voor.

In Belgie? Sinds wanneer?

Garry 2 september 2010 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4959622)
Van journalisten wordt verwacht dat ze objectief en onpartijdig zijn in hun berichtgeving

en dus niets ongunstig vermeld van jou koning. Doen ze dat wel is het riooljournalistiek. Ze kunnen beter, als ze geen riooljournalistiek willen brengen, over dat soort zaken zwijgen en de gevonden baby'tjes en ontplofte booreilanden wat extra in de verf zetten. Is het dat wat je bedoeld?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be