Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Franstalige haat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143373)

Eigenzinnig 22 september 2010 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4994724)
Neen, ze pakken Brussel niet mee.

Waarom zouden we hen dat geven? Omdat ze walgelijk volk zijn? Geen denken aan, ik steek Brussel nog liever in brand dan het aan zulke soort van mensen te geven.

Er valt niks meer te geven of mee te nemen..
Bij een splitsing wordt Brussel door de EU uitgeroepen als een Islamitische enclave..

Mr. Orange 22 september 2010 19:47

Doe gewoon wat de Franstaligen doen maar omgekeerd. Vlaanderen moet Brusselse gemeentes opeisen en invoegen in Vlaanderen.

Niet echt realistisch, ik weet het... maar luchthaven Zaventem propagandeert zich ook als Brussel terwijl het dit eigenlijk niet is. Al lopen de Franstaligen aan met Brussel, het blijft nog altijd binnen Vlaanderen liggen en Vlaanderen kan nog altijd profiteren van de naambekendheid ervan.

manta 22 september 2010 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4994964)
Doe gewoon wat de Franstaligen doen maar omgekeerd. Vlaanderen moet Brusselse gemeentes opeisen en invoegen in Vlaanderen.

Niet echt realistisch, ik weet het... maar luchthaven Zaventem propagandeert zich ook als Brussel terwijl het dit eigenlijk niet is. Al lopen de Franstaligen aan met Brussel, het blijft nog altijd binnen Vlaanderen liggen en Vlaanderen kan nog altijd profiteren van de naambekendheid ervan.

Zaventem Vlaams en alle vluchten gaan los over Brussel, als ze er dan last van hebben moeten ze al goei diplomatieke betrekkingen hebben met hun buurland of zo ... :-D

djimi 22 september 2010 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4995016)
Zaventem Vlaams en alle vluchten gaan los over Brussel, als ze er dan last van hebben moeten ze al goei diplomatieke betrekkingen hebben met hun buurland of zo ... :-D

Vergeet niet dat mijn vrienden en ik hier ook wonen, hé, manta.

Nu, wij wonen zo goed als allemaal in het Centrum of het Westen.

Stuur die vluchten maar over de rijke gemeenten in het Oosten (de Woluwe's, Oudergem, Watermaal-Bosvoorde, Ukkel).

Daar heb ik niks tegen ;-)

Maar daarmee pest je natuurlijk wel de fauna van het Zoniënwoud, en de bewoners van Tervuren, Kortenberg, ... :-(

Wat een dilemma!

Mr. Orange 22 september 2010 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4995028)
Vergeet niet dat mijn vrienden en ik hier ook wonen, hé, manta.

Nu, wij wonen zo goed als allemaal in het Centrum of het Westen.

Stuur die vluchten maar over de rijke gemeenten in het Oosten (de Woluwe's, Oudergem, Watermaal-Bosvoorde, Ukkel).

Daar heb ik niks tegen ;-)

Maar daarmee pest je natuurlijk wel de fauna van het Zoniënwoud, en de bewoners van Tervuren, Kortenberg, ... :-(

Wat een dilemma!

Zitten in het Oosten niet voornamelijk de FDF bastions?

djimi 22 september 2010 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4995117)
Zitten in het Oosten niet voornamelijk de FDF bastions?

Yup!

:lol:

Jazeker 22 september 2010 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4995125)
Yup!

:lol:

Intussen in het Westen ook. *zonder smiley*

speurneus 23 september 2010 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4970225)
Dit kaartje geeft misschien een verklaring voor de tjevenstem in de Westhoek.
De Westhoek is een bejaardenreservaat.

Zo te zien zijn het vooral de Limburgers die de pensioenen in dat bejaardenreservaat moeten betalen.

stropke 23 september 2010 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4995392)
Zo te zien zijn het vooral de Limburgers die de pensioenen in dat bejaardenreservaat moeten betalen.

Dich dochts toch néét da ich déén pensioen gaon dokken, of wel??? :lol:
Of woont gij niet in de westhoek?

Wautd 23 september 2010 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 4966699)

Het zou ironish zijn indien er walen op dit forum begonnen te zoeken voor walen-haat quotes. Me dunkt dat er idioten aan beide zijdes van de taalgrens zijn.

EddyBal 23 september 2010 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wautd (Bericht 4995413)
Het zou ironish zijn indien er walen op dit forum begonnen te zoeken voor walen-haat quotes. Me dunkt dat er idioten aan beide zijdes van de taalgrens zijn.

Tja, maar voor elke van die quotes vind je hier wél ook de vlamingen "haters" Dat in tegenstelling tot "le swaar" ;)

EddyBal 23 september 2010 08:20

Citaat:

Daar woont er niet genoeg volk voor. Ook daar moet je rekening mee houden. En het is trouwens niet zo dat het jij en ik zijn die betalen. Men vergeet in het plaatje nogal dikwijls de werkgevers.

Slasty 23 september 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4967638)
Nog 1/3 idioten te overtuigen. Zouden die vooral in het Maasland wonen?

Bijlage 72517

Ik denk vooral aan de kust, in 'Ostende' en 'Knok le Zout' ;-)

Everytime 23 september 2010 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Slasty (Bericht 4995529)
Ik denk vooral aan de kust, in 'Ostende' en 'Knok le Zout' ;-)

Dat Franstaligen nog meer naar die badplaatsen gaan. Hoe meer Franstaligen in Vlaanderen, hoe beter! De beste oplossing zou misschien zelf zijn dat heel Vlaanderen veel meer Franstaligen dan Vlamingen telt, wie weet!;-)

Shadowke 23 september 2010 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4995552)
Dat Franstaligen nog meer naar die badplaatsen gaan. Hoe meer Franstaligen in Vlaanderen, hoe beter! De beste oplossing zou misschien zelf zijn dat heel Vlaanderen veel meer Franstaligen dan Vlamingen telt, wie weet!;-)

zegt de frankofone extremist die maar al te graag wilt dat het Nederlands verdwijnt in Vlaanderen.

vlijmscherp 23 september 2010 10:30

Citaat:

ze zijn welkom!

zeker als je weet dat de overgrote meerderheid van die Franstaligen wel beseffen dat ze zich ook aan de wet moeten houden en dus wel Nederlands zullen spreken in contact met de overheid. meer zelf, de overgrote meerderheid wordt na 1 generatie gewoon Nederlandstalig, zoals de meeste migranten.

omaplop 23 september 2010 11:20

En hoeveel Vlamingen gaan eenmaal met pensioen in de Ardennen wonen??( wij deden het )
Dus moet Wallonïe die pensioenen dan betalen!!

EddyBal 23 september 2010 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4995704)
En hoeveel Vlamingen gaan eenmaal met pensioen in de Ardennen wonen??( wij deden het )
Dus moet Wallonïe die pensioenen dan betalen!!

Als er volledige scheiding van dat stelsel is, dan krijg je je pensioen van waar je het hebt afgedragen. Zo gaat dat nu eenmaal overal in de wereld waar een pensioen bestaat. Als ik in het buitenland ga wonen na mijn pensioen, zal ik mijn geld nog steeds van hier krijgen.

Zeno! 23 september 2010 11:25

Citaat:

En hij zet er een smiley achter, om achteraf te zeggen dat het 'allemaal zo serieus niet bedoeld was', terwijl hij hier prachtig verwoord wat vele Franstaligen voelen: 'ils nous ont volé la Flandre". Daar draait het nog altijd om.

Everytime is het typevoorbeeld van de Fransdolle extremist. Heb er lang sympathie voor gehad, maar ik denk dat zijn masker nu wel definitief gevallen is.

Dit soort Franstalige nationalisten hebben sinds het ontstaan van het Belgische gedrocht de bedoeling gehad om Vlaanderen te verfransen. Maar viel dat even tegen: die onnozele boeren van Vlamingen waren veel verzettelijker dan gedacht waardoor Belgie officieel "tweetalig" werd. Een begrip dat voor Fransaligen hetvolgende betekent: wij mogen overal Frans praten, en de Vlaming moet het maar verstaan.

Nu de Vlamingen (na bijna 200 jaar Belgie) ook dat stilaan niet meer pikken, (en Vlaanderen het economische powerhouse van Belgie geworden is, wat ENORM veel jalousie en frustratie heeft opgewekt!), is de operatie Beschadiging Vlaanderen begonnen. Net zoals een klein kind dat zijn speelgoed wordt afgepakt omdat hij zich niet gedraagt, wild om zich heen begint te schoppen.

Burry 23 september 2010 11:49

Citaat:

Wat men in geheel deze discussie vergeet is wie van die grijsaards heeft in zijn tijd bijgedragen?

Trouwens: de pensioenen horen in principe betaald door wie/wat ze waar geïnd heeft, zijnde dat al die gepensioneerde Franstaligen aan de kust hun duitjes mogen laten rollen daar, maar de duiten moeten opgehoest worden door Brussel/Wallonië.

Maar ja, principes in dit land...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be