![]() |
Citaat:
Overigens zullen Vlaanderen en Wallonië er alle belang bij hebben, goede buren te zijn, dat wellicht beter kunnen dan nu en er hopelijk ook gauw werk van maken. Het is al gek genoeg geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook bos zal ons Vlaanderen goed mogen missen, Vlaanderen is zo goed als ontbost vergeleken met Wallonië. Daarom dat de meeste Vlaamse scouts, chiro en andere jeugdbewegingen vaak op kamp gaan naar de Ardennen tijdens de zomervakantie. |
Citaat:
Dan gaan ze vanaf dan naar het buitenland op kamp? Klinkt cooler. |
Citaat:
Hoe gaan ze vanuit de binnenhaven in Luik dan met de mensen in Antwerpen en Rotterdam spreken? Want als er nu één Hollander is die Frasn verstaat dan mag je blij zijn. En hoe gaat Wallonië die markten veroveren, in het FRANS? Spijtig Vlaanderen is juist dankzij zijn talenkennis de betere verkoper op de Europese markten. En voor het binnenhalen van aanbestedingen moet je eerst over de nodige mensen om het werk uit te voeren beschikken als bedrijf. Vaak halen Waalse bedrijven aanbestedingen in hun eigen regio binnen, maar moeten zij ze uit zuiver gebrek aan arbeidskrachten en ervaringen laten schieten en doorgeven aan Vlaamse bedrijven. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie dus geen problemen. Deze die nog wel in België wonen zijn niet afhankelijk van het landschap, of zijn genationaliseerde Belgen. |
Citaat:
De Belgische kampioen rotsklimmen en muurklimmen woonde in Italië en is nu geschiedenis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ervaring met Vlaamse bedrijven die zich in Moeskroen gevestigd hebben omwille van Europese toelagen en minder vergunningen enzo.
Die hebben er al dik spijt van. In een clausule voor Europese steun staat dat binnen 10jaar zoveel % van uw werknemers moet bestaan uit lokale bevolking. Ging dit eventjes fout zeg.... Om te beginnen geen personeel te vinden, en deze die afkomen zijn nu niet echt mensen met een geschikte mentaliteit om in een Vlaams bedrijf te werken. En weest gerust het voordeel van minder vergunningen in Wallonie is Muyters serieus aan het aanpakken. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben bv recent mijn identiteitskaart kwijt, met het tijdelijke bewijsje kan ik zelf niet naar het buitenland (ook binnen de EU). Ondanks dat ik nog steeds mijn rijbewijs en sis-kaart heb om me te identificeren zou ik dus niet naar het buitenland kunnen tot ik mijn nieuwe identiteitskaart heb. Citaat:
Wel besef ik nu reeds welke grote consequenties een staatsgrens oversteken met zich mee kan brengen: Sinds ik mijn identiteitskaart niet meer heb kan ik tijdelijk niet meer naar het buitenland, ondanks het vrij verkeer van personen in de EU. Ik weet ook wel dat dit iets banaal is, maar het toont aan dat er nog steeds consequenties zijn als je een staatsgrens oversteekt binnen de EU. |
In Vlaanderen noemen ze een maïsveld met twee bomen erlangs een 'natuurgebied'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be