manuel |
16 september 2010 12:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
(Bericht 4983939)
ook allemaal vanwege hun politieke overtuiging mss ???
|
Moet ik uit uw reactie opmaken dat 'politieke overtuiging' hoger staat dan huidskleur, geaardheid, of what ever ? Of is het gewoon omdat het over Vlaming Waal gaat dat dat er plots toe doet. Als ik met mijn van huis uit franstalige vriend in Brugge bij het drinken van een koffie terwijl we in het frans onder elkaar praten, maar in het Nederlands bestelden, van de ober de opmerking krijgen dat we in Vlaanderen Vlaams moeten spreken, is dat dan politieke overtuiging of grove arrogante dommigheid ?
Het gaat er daar toch niet om. Het gaat erom dat er een dom (in alle betekenissen van het woord) incident opgeblazen wordt tot een politiek en maatschappelijk relevant issue, wat het dus helemaal niet is.
Er zou wel van de heer Peumans, mocht hij een echte politicus zijn, meer terughoudendheid vewacht mogen worden : daarnet op de radio :'ik had de indruk dat de politie het blauwblauw wilden laten'.
Sorry, maar Peumans is als Vlaams Parlementsvoorzitter de 'eerste burger' van Vlaanderen, mag men stellen. Nogmaals wat er is gebeurd is niet goed te praten en moet gesanctionneerd worden, maar als je als eerste burger van een regio tendentieus laat verstaan dat de politie in een andere regio zijn werk niet (wil) doe(n)t, dan is er toch iets anders aan de hand. Ik verklaar me nader : ikzelf ben enige tijd geleden slachtoffer geweest van een 'aanval' bij het bezoek van een holebi café. Ik ben er gelukkig met de schrik vanaf gekomen. Ik ben toch naar de politie gestapt, en die politie heeft het ook blauwblauw gelaten. Ze hebben gewoon gezegd dat het geen zin had klacht neer te leggen, want er zou toch niets van komen. Ik ga nergens vertellen dat de politie zijn werk niet doet, hoor. Ik vind wel dat er iets mis is, maar d�*t is niet de fout van die politiemensen !
't is natuurlijk wel telegenieker om met een blauw oog in de boekskes te komen, da's waar...
|