Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Immigratie, emigratie en migratiesaldo (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143886)

Cynara Cardunculus 13 juni 2011 09:42

Citaat:

Die mensen worden Belg, krijgen de Belgische nationaliteit. Die verplaatsen zich niet naar België.
h�*�*�*�* !! die blijven in Rabat wonen? tja, daar had ik geen rekening mee gehouden natuurlijk.

Volgens De Standaard:

Citaat:
Citaat:

De cijfers zijn afkomstig van het Rijksregister, maar liggen beduidend lager dan die van het Nationaal Instituut voor de Statistiek, aldus nog de nota.

artisjok 13 juni 2011 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5505455)
h�*�*�*�* !! die blijven in Rabat wonen? tja, daar had ik geen rekening mee gehouden natuurlijk.

Volgens De Standaard:

Citaat:

Neen, die zijn al in België. Daarom gaat het niet over migratie.

Welk artikel uit de Standaard? Je gaf toch een link naar een artikel uit de GVA.

Van waar haalt het Nationaal Instituut voor de Statistiek zijn cijfers?

Cynara Cardunculus 13 juni 2011 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5505489)
Neen, die zijn al in België. Daarom gaat het niet over migratie.

juist

Citaat:

Welk artikel uit de Standaard? Je gaf toch een link naar een artikel uit de GVA.
artikel met gelijkaardige titel van dezelfde datum. Google even.

Citaat:

Van waar haalt het Nationaal Instituut voor de Statistiek zijn cijfers?
uit uwe vuilbak?

Demosthenes 13 juni 2011 10:10

En ons maar blijven wijsmaken dat die mannen ons pensioen gaan betalen , terwijl de werkelijkheid is dat we zullen moeten werken tot 70 om hun blijvend te onderhouden.
En als we dan toch ,ten lange leste , totaal versleten op pensioen gaan ,zullen we opnieuw moeten vaststellen dat deze uitkering een habbekrats is geworden omwille van het feit dat zelfs dit geld voor een groot stuk ten behoeve van de "verrijkers" werd aangewend.

Cynara Cardunculus 13 juni 2011 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes (Bericht 5505498)
En ons maar blijven wijsmaken dat die mannen ons pensioen gaan betalen , terwijl de werkelijkheid is dat we zullen moeten werken tot 70 om hun blijvend te onderhouden.
En als we dan toch ,ten lange leste , totaal versleten op pensioen gaan ,zullen we opnieuw moeten vaststellen dat deze uitkering een habbekrats is geworden omwille van het feit dat zelfs dit geld voor een groot stuk ten behoeve van de "verrijkers" werd aangewend.

werken tot je 70ste en dan Soylent Green....

OilOnFire 13 juni 2011 10:22

RECHTEN VAN DE MENS: Ruw geschetst!

Het Universeel recht zich te verplaatsen, recht op werk, een eerbaar inkomen en een degelijke woonst.

De Internationale verdragen die de rechten van de mens omkaderen en beschermen, laten zulks toe.

Iedereen mag ervan genieten, het volstaat het te willen (waar je ook recht op hebt) en het op te eisen bij de passende overheidsdiensten.

Zo simpel is het!

Het is groot tijd, dat de wind keert en dat de parachuutjes bij echte behoeftigen terecht komen en niet steeds bij al die hypocriete kapitalisten.:roll:

artisjok 13 juni 2011 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5505493)
juist

Eindelijk.

Citaat:

artikel met gelijkaardige titel van dezelfde datum. Google even.
Deze : Ruim 500.000 nieuwe Belgen op tien jaar tijd
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110612_044
Ik begrijp het al waarom jij hiervan de titel en de link niet wil geven.
Citaat:

uit uwe vuilbak?
Van het rijksregister.
http://economie.fgov.be/nl/statistie...tswijzigingen/

Demosthenes 13 juni 2011 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5505505)
werken tot je 70ste en dan Soylent Green....

Dat is willicht de bedoeling ja, zolang je tevoren maar enorme bedragen in de kas gestort hebt.
Ik beb het eens uitgerekend , gezien de grootte van mijn bijdragen betaal ik mijn pensioen nu al 4 keer (als ik stop op 65 en rekening hou met mijn levensverwachting) Als ik pas op pensioen kan gaan op 70 betaal ik het wellicht 10 keer (meer jaren bijdragen en minder jaren ervan genoeten).
Solidariteit noemen ze zoiets.;-)
Ik noem dat diefstal.

Cynara Cardunculus 13 juni 2011 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5505509)
Deze : Ruim 500.000 nieuwe Belgen op tien jaar tijd
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110612_044
Ik begrijp het al waarom jij hiervan de titel en de link niet wil geven.

o ja? leg eens uit aub.

Eberhard Leclerc 13 juni 2011 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5505379)
Ik vind ook dat de autochtonen te weinig kinderen maken.

Ik vind dat ze dat vooral zelf moeten weten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5505379)
Het verschil tussen ons is dat jij het tof vind dat allochtonen kweken als de konijnen, en onze plaats inpakken, en dat ik dat afschuwelijk vind.

Ten gronde is het oninteressant wie de kinderen krijgt in Vlaanderen. Ik stel alleen droog vast dat witte autochtonen besloten hebben uit te sterven terwijl andere groepen weer meer belang hechten aan voortplanting.

In zijn algemeenheid is het uitermate verstandig dat de Nederlandstalige gemeenschap groeit in Belgie.

Demosthenes 13 juni 2011 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5505527)
Ik vind dat ze dat vooral zelf moeten weten.

Ten gronde is het oninteressant wie de kinderen krijgt in Vlaanderen. Ik stel alleen droog vast dat witte autochtonen besloten hebben uit te sterven terwijl andere groepen weer meer belang hechten aan voortplanting.

In zijn algemeenheid is het uitermate verstandig dat de Nederlandstalige gemeenschap groeit in Belgie.

Witte autochtonen zetten geen kinderen op de wereld die ze niet kunnen onderhouden. ;-)

Eberhard Leclerc 13 juni 2011 10:45

Citaat:

..., terwijl de werkelijkheid is dat we zullen moeten werken tot 70 om hun blijvend te onderhouden.

De werkelijkheid is vooral dat je tot plusmin 70 moet werken omdat jouw politici bv besloten hebben dat nu iedereen zo vroeg mogelijk op pensioen kan.
Of denk je dat brugpensioeners een 'normaal' en betaalbaar verschijnsel zijn?

Citaat:

En als we dan toch ,ten lange leste , totaal versleten op pensioen gaan ,zullen we opnieuw moeten vaststellen dat deze uitkering een habbekrats is geworden ....

De pensioenen zulen voor velen omlaag gaan.

Elke estate planner adviseert dan ook : Krijg kinderen.
En zelfs dat is geen garantie.

Demosthenes 13 juni 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5505533)
De werkelijkheid is vooral dat je tot plusmin 70 moet werken omdat jouw politici bv besloten hebben dat nu iedereen zo vroeg mogelijk op pensioen kan.
Of denk je dat brugpensioeners een 'normaal' en betaalbaar verschijnsel zijn?

De pensioenen zulen voor velen omlaag gaan.

Elke estate planner adviseert dan ook : Krijg kinderen.
En zelfs dat is geen garantie.

Kijk man , als ik moet vaststellen dat ik mijn eigen pensioen zo ongeveer 10 keer ga betalen , dan noem ik dat diefstal.
En natuurlijk zijn politici daarvoor aansprakelijk.
En als ik het 10 keer betaal en de kassen zijn dan nog leeg , dan is er een massa die geen kloten betaalt.

Cynara Cardunculus 13 juni 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5505527)

duidelijk dat je de linkse en groene beweging gemist hebt die propageerde (mede dankzij de pravda en toestanden) dat de overbevolking moest gestopt worden bij onszelf. anders was het onze schuld dat er meer dan 6 miljard mensen rondliepen.

Jammer dat ze het dus enkel in BBB (bewust bevruchtende blanken) Europa hebben gehoord.

Nu, zo'n drama is het niet als je geen kinderen hebt. Who cares dat er na U een islamitisch kalifaat wordt gesticht in Europa?

artisjok 13 juni 2011 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5505518)
o ja? leg eens uit aub.

Ik moet jou toch niet uitleggen waarom jij liever "530.000 nieuwe Belgen in tien jaar" aanhaalt dan "Ruim 500.000 nieuwe Belgen op tien jaar tijd "

Nu je weet dat de cijfers van het Nationaal Instituut voor de Statistiek van het rijksregister komen en de cijfers uit de nota ook, vraag jij je niet af hoe het komt dat die verschillend zijn?
Dat de journalisten zich dat niet afvragen verwonderd me niet (het is al opmerkelijk dat ze het opmerken en melden), maar van iemand die haar diploma met grote onderscheiding behaalde verwondert me dat wel.
Dat de opsteller van de nota CD&V-Kamerfractieleider Servais Verherstraeten ook niet naar een verklaring zoekt of geeft, verwondert me ook niet.

Op de site van het Nationaal Instituut voor de Statistiek staat te lezen dat zij ook de Belgen die hun nationaliteit verliezen in rekening brengen.
Misschien heeft ons rekenwonder CD&V-Kamerfractieleider Servais Verherstraeten dit niet meegerekend.

Macchiavelli 13 juni 2011 12:07

Of die 530.000 tot 600.000 mensen er al wel of niet waren, doet er verder helemaal niet toe. Wat er wel toe doet, is dat die mensen nu in elk geval van alle geneugten van de Belgische verzorgingsstaat mogen profiteren, zonder dat ze er zelf veel aan hebben bijgedragen. Als ze er al iets aan hebben bijgedragen.

Schrikbarend vind ik vooral de cijfers voor Brussel, waar 1 op 3 nieuwe Belgen terecht is gekomen, oftewel tussen de 175.000 en 200.000. Ter vergelijking: de stad Charleroi telt 202.000 inwoners.
En dat zijn dan alleen nog maar de nieuwe Belgen, over de natuurlijke aanwas door deze mensen en de allochtonen die er al wonen, wordt verder niet eens gesproken.

artisjok 13 juni 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5505693)
Of die 530.000 tot 600.000 mensen er al wel of niet waren, doet er verder helemaal niet toe.

Heb je al eens de titel van deze draad gelezen?
Citaat:

Wat er wel toe doet, is dat die mensen nu in elk geval van alle geneugten van de Belgische verzorgingsstaat mogen profiteren, zonder dat ze er zelf veel aan hebben bijgedragen. Als ze er al iets aan hebben bijgedragen.
Nog één die afkomt met die mythe.
Mac, die verwerving van de Belgische nationaliteit verandert niets aan het recht hebben op "alle geneugten van de Belgische verzorgingsstaat".

Stemrecht is zowat de enigste geneugte die je wint bij het verwerven van de nationaliteit.

Van waar haar jij die mythe? Heb je die zelf uitgevonden of gelezen bij het VB?

Cynara Cardunculus 13 juni 2011 12:41

Citaat:

Stemrecht is zowat de enigste geneugte die je wint bij het verwerven van de nationaliteit.
Was jij het nu niet die het over tijdelijke verblijfsrechten had voor de Nederlandse Mohammed? heb jij me nu niet wijsgemaakt dat de nederlandse Mohammed geen recht had op OCMW steun?

Moeten "belgen" nu ook al na drie maanden terug weg en krijgen "belgen" ook geen OCMW steun meer? Kunnen "belgen" nu ook al niet genieten van de ziekenkas en hospitalisatie? Dat is allemaal voor iedereen gelijk zeg je toch?

o ja, en als die "belgen" kinderkes krijgen dat worden dat terug afrikaantjes zonder recht op belgische nationaliteit zoals elke andere niet-belg natuurlijk. Of heb ik het weer verkeer begrepen?

Leg je het me dan eens uit aub?

Macchiavelli 13 juni 2011 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5505726)
Heb je al eens de titel van deze draad gelezen?

De discussie spitste zich de laatste 20 berichten toe op dat artikel uit de GvA dat op de vorige bladzijde werd genoemd, niet specifiek op de titel van dit topic.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5505726)
Nog één die afkomt met die mythe.
Mac, die verwerving van de Belgische nationaliteit verandert niets aan het recht hebben op "alle geneugten van de Belgische verzorgingsstaat".

Van waar haar jij die mythe? Heb je die zelf uitgevonden of gelezen bij het VB?

Nog afgezien van de vele uit met name Marokko en Turkije gekomen gezinsvormers en gezinsherenigers die de Belgische nationaliteit hebben gekregen, zonder ooit ook maar iets bij te hebben gedragen, is het merendeel van de rest te scharen onder asielzoekers en geregulariseerde illegalen. En ook dat zijn mensen die nooit iets hebben bijgedragen en nimmer aanspraak konden maken op de geneugten van de Belgische verzorgingsstaat.

artisjok 13 juni 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5505739)
Was jij het nu niet die het over tijdelijke verblijfsrechten had voor de Nederlandse Mohammed? heb jij me nu niet wijsgemaakt dat de nederlandse Mohammed geen recht had op OCMW steun?

Moeten "belgen" nu ook al na drie maanden terug weg en krijgen "belgen" ook geen OCMW steun meer? Kunnen "belgen" nu ook al niet genieten van de ziekenkas en hospitalisatie? Dat is allemaal voor iedereen gelijk zeg je toch?

o ja, en als die "belgen" kinderkes krijgen dat worden dat terug afrikaantjes zonder recht op belgische nationaliteit zoals elke andere niet-belg natuurlijk. Of heb ik het weer verkeer begrepen?

Leg je het me dan eens uit aub?

Bekijk eerst eens wat de voorwaarden zijn om de Belgische nationaliteit te kunnen verkrijgen.
Er staat daar zeker en vast ook iets tussen van verblijfsvergunning!

Wat drijft er je om opzettelijk wat ik schreef verkeerd weer te geven?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be