![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pff, ik ben niet voor de doodstraf, maar dat kieken, daar kan ik toch moeilijk kompassie mee hebben hoor. Als de doodstraf ergens zinvol zou voor zijn, dan is het voor zo een mensen, en seriemoordenaars.
Dit is echt "loontje komt om zijn boontje" niewaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Het Innocence Project of Texas bewijst : -hoeveel onschuldigen ginds doodstraffen krijgen. -dat een kleine groep mensen het rechtsysteem daar in vraag stelt. Niet het land of de regering, want die doen gewoon verder, even barbaars. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dood is dood, of jij het nu "barbaarse praktijken" of "executie" noemt. Het Innocence Project of Texas bewijst : -hoeveel onschuldigen ginds doodstraffen krijgen. -dat een kleine groep mensen het rechtsysteem daar in vraag stelt. Niet het land of de regering, want die doen gewoon verder, even barbaars.[/quote] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ge kunt wel degelijk verkracht worden door uw man/vriend maar daar gaat het niet over. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Verkrachting binnen het huwelijk is weldegelijk verkrachting; 3. En voor de rest vraag ik me af of u wel van deze tijd bent: ''5 of 10 minuten afzien....'' |
Citaat:
|
Citaat:
en ja, het is 5 tot 10 minuten erg afzien, langer duurt een gemiddelde verkrachting niet. Wat ik maar wil zeggen, de ergste gevolgen van verkrachting zijn psychologisch. Natuurijk is het een misdaad die bestraft moet worden, maar je kunt het onmogelijk op hetzelfde niveau plaatsen als moord, wel op hetzelfde niveau als ernstige mishandeling, slagen en verwondingen of kindermisbruik (hoewel ik die laatste categorie toch nog iets erger vindt, want kinderen zijn onschuldige wezens die zich niet kunnen verdedigen, en de psychologische schade is groter) |
Citaat:
|
Citaat:
Ze hebben spijt/berouw of bekeren zich tot een bepaalde godsdienst om alzo nog aan hun straf te ontsnappen. |
Citaat:
En ja, als het écht om zo'n zaak gaat heb ik geen bezwaar tegen de doodstraf, een doodstraf die haar slachtoffers die totaal niets misdaan hadden wel kregen van haar. |
Ik begrijp dat niet goed.
De meeste religieuzen zien dood toch als DE oversteek naar een eeuwig leven? Waarom staan die dan niet te springen om de doodstraf te krijgen? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be