Oorspronkelijk geplaatst door porpo
(Bericht 5000982)
Respecteren betekent voor mij: de wet handhaven en geen illegale dingen doen. De wet verbiedt mij niet om niet te denken dat die wet belachelijk en/of verkeerd is. Dat weet jij toch goed, of niet soms?
Nee, ik breng niets in overeenstemming met jouw waarden en jouw cultuur. Ik heb mijn waarden en mijn cultuur. Ik respecteer wel de wet, ik probeer niets illegaals te doen en ik doe het ook niet, ik heb een attest van goed gedrag en zeden en ik heb nooit iets crimineels gedaan. Ik heb mijn hoger onderwijs diploma op zak en ik studeer nog steeds, ik werk en als ik geen werk meer heb, dan blijf ik super actief op zoek naar werk dat combineerbaar is met mijn studies en ik vind het onislamitisch om lui te zijn en van sociale zekerheid te genieten. Dat is voor de mensen die echt echt geen kant op kunnen. Die mogen wel doppen, maar ik niet. Ik breng wel kritiek op veel dingen maar ik doe het op legale manier, hoor.
Kijk, ik bepaal mee de wet die voor ons bepaalt wat wij al dan niet mogen, of misschien we denken zo gewoon. Ik wacht niet op anderen om voor mij te beslissen. Ik doe mee, ik stem blanco en dit is een vorm van kritiek uiten op veel zaken.
Ik respecteer geen homoseksualiteit hoor, nooit van mijn leven!
Ik respecteer wel de homo's in de zin van "mijn vrijheid stopt waar de jouw begint".
De wet van Allah staat boven de wet van de mensen, dit is wat ik geloof, dit is wat ik denk, dit is mijn overtuiging, en ik respecteer de wet die soms (heel af en toe) in tegenstrijd is met de wet van Allah omdat de wet van Allah van mij verwacht om de maatschappelijke orde van het land waarin ik vestig, te respecteren zodat ik mij en mijn geloofsgenoten niet in problemen/onrust breng.
Allah سبحانه و تعالى openbaart in de Heilige Koran:
[Quran 2:195] And spend of your substance in the cause of God, and make not your own hands contribute to (your) destruction; but do good; for God loveth those who do good.
Dus als ik de wet niet overschrijd, dan doe ik het niet omdat die wet het verdient of omdat ik geloof dat die wet juist is, of omdat ik geloof dat er niets mis is met die wet. Neen en duizend neen. Ik doe het omdat ik de Koran volg. En als een bepaalde wet (er zijn er veel, de meeste) in overeenstemming is met de islam, dan volg ik die ook, maar hier ook niet omdat die wet juist is, maar omdat deze islamitisch is.
Ik geef mij over aan Allah, en alleen Allah. De Enige ware God die ik aanbid. Andere (af)god(en) zoals het parlement, politici, ideologen, leven, ego en materialisme (proberen hé) aanbid ik NIET!!!
Er is geen god dan Allah.
Is het zo een beetje duidelijk?
|