Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Heeft u spijt van uw stem voor N-VA ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144442)

4x10E6 4 oktober 2010 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5015121)
Begrijpend lezen is moeilijk eh, zonder walen == zonder Wallonië == Vlaamse staat.

Valt best mee hoor. Dus, België besturen zonder de Walen - als het dan echt moet zoals je beweerde - is een onmogelijkheid.
Knap staaltje Vlaemsche hypocrisie.

artisjok 4 oktober 2010 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5015134)
Jij wilt een bestuur dat zorgt voor het Vlaams belang...

;-)

Waar heb ik geschreven : het belang van "een stuk grond" of "een deel van de bevolking"?

Amon_Re 4 oktober 2010 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5015129)
Seg maar even ontopic, waarom vind jij dat het op deze manier niet verder kan, maw waarom voelt gij u genoodzaakt NV-A te stemmen?

Niet werkend justitie
Pensioenen die leeglopen
Belastingsdruk om U tegen te zeggen
Werkloosheid
...

Er zijn een heleboel zaken in België die fout lopen, en veel van die zaken lopen al decennia fout, voor mij is't genoeg geweest

vrijevlaming 4 oktober 2010 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5015036)
allee... wedden dat de VRT de uitslag van die poll niet opneemt in het journaal als de meerderheid het goedkeurt wat de NVA doet?

anders zijn ze zo gretig met hun poll resultaten :)

in ieder geval wel gebruikt in ter zake. Wat me verbaasde eerlijk gezegd

BWarrior 4 oktober 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5015158)
in ieder geval wel gebruikt in ter zake. Wat me verbaasde eerlijk gezegd

Verbaast u dat? VRT is de Vlaams-nationale zender waar BDW méér in beeld komt dan Honecker in DDR-tijden op de Oost-Duitse televisie.

Karel Martel B 4 oktober 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5014961)
Ik ben zeer blij dat ik N-VA gestemd heb en zou het morgen terug doen.

17

Amon_Re 4 oktober 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5015146)
Valt best mee hoor. Dus, België besturen zonder de Walen - als het dan echt moet zoals je beweerde - is een onmogelijkheid.
Knap staaltje Vlaemsche hypocrisie.

Zeg, snuggeren, wat is er niet te snappen aan 'Met België als't kan, zonder België als't moet'? Moet ik beginnen met tekeningskes te maken in mijn posts naar u toe? Ben nie zeker dat ik op zo'n laag niveau kan discussiëren ze

Sunny 4 oktober 2010 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5015166)
Verbaast u dat? VRT is de Vlaams-nationale zender waar BDW méér in beeld komt dan Honecker in DDR-tijden op de Oost-Duitse televisie.

Ben je zeker dat je De Wever niet met Paul Magnette verwart?:lol:

Garry 4 oktober 2010 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5014948)
Klare en heldere vraag. Eens benieuwd hoeveel aanhangers N-VA nog telt na dit nieuwe dieptepunt in de regeringsonderhandelingen.

Het is duidelijk dat Bart De Wever niet wil, en misschien kan hij het zelfs niet. Ik hoor zeer veel mensen zeggen dat het met CD&V toch heel anders zou geweest zijn, dat er na 4 maanden onderhandelingen nog steeds geen resultaten op tafel liggen, en dit terwijl het land een economische crisis doormaakt.

Ook de affaire met Kim Geybels geeft een wrange nasmaak bij vele kiezers.

Bart De Wever gedraagt zich als een nukkig kind dat huilt omdat het zijn zin niet krijgt. En telkens je er hem op aanspreekt, verschuilt hij zich achter zijn kiezers. Daarom deze enquête. Bent u nog steeds tevreden over uw N-VA stem ? Heeft u ook niet het gevoel dat N-VA u bedrogen heeft en met UW stem dit land probeert te gijzelen ??

Hoog tijd dat de Christendemocraten hun verantwoordelijkheid opnemen. Desnoods moet dat maar met een minderheid langs Vlaamse kant: N-VA heeft méér dan kansen genoeg gehad en een akkoord was heel dichtbij.

Ja natuurlijk zou het met CD&V heel anders geweest zijn. Die zouden al veel eerder door de knieën gegaan zijn voor de Francofone.

Eindelijk, EINDELIJK,.....eindelijk eens een Vlaamse politieker met haar op zijn tanden. Grote ramp natuurlijk voor Belgicisten gelijk gij.

de kleine 4 oktober 2010 20:14

Ook verkeerd.

Ik dacht al dat dat niet zou kloppen.

artisjok 4 oktober 2010 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5015157)
Niet werkend justitie
Pensioenen die leeglopen
Werkloosheid
...

Er zijn een heleboel zaken in België die fout lopen, en veel van die zaken lopen al decennia fout, voor mij is't genoeg geweest

Denk je serieus dat Vlaanderen het wondermiddel is die dit allemaal zal oplossen?

Amon_Re 4 oktober 2010 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5015180)
Denk je serieus dat Vlaanderen het wondermiddel is die dit allemaal zal oplossen?

Nee, maar 't is een stap in de goeie richting. Ik wil een systeem zoals in Zwitserland, Directe Democratie met referendum.

Boduo 4 oktober 2010 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5015155)
Waar heb ik geschreven : het belang van "een stuk grond" of "een deel van de bevolking"?

Het gaat niet over een stuk grond of een deel v.d.bevolking.
Het gaat om het Vlaams belang. Of dat nu verdedigd wordt door LDD, VB of NVA, is minder belangrijk. Het gaat om de belangen van alle Vlamingen, 6.000.000 mensen.

:cheer::cheer::cheer:

Garry 4 oktober 2010 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5015096)
Ik wil een bestuur dat bestuurt in het belang van de bevolking.
De N-VA zie ik dat niet doen.

Welke bevolking? De Waalse of de Vlaamse? Want in beide hun belang is bestuur onmogelijk.

artisjok 4 oktober 2010 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5015192)
Het gaat niet over een stuk grond of een deel v.d.bevolking.
Het gaat om het Vlaams belang. Of dat nu verdedigd wordt door LDD, VB of NVA, is minder belangrijk. Het gaat om de belangen van alle Vlamingen, 6.000.000 mensen.

:cheer::cheer::cheer:

Bij mijn weten zijn de Vlamingen een deel van de bevolking.
Daarenboven heeft de N-VA enkel oog voor de belangen van het bedriifsleven; niet voor het werkvolk.
Dat is dus een selectief deel van een deel van de bevolking.

Garry 4 oktober 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5015180)

Nee, maar na 180 jaar ersatzmiddelen wil ik die Vlaamse wondermiddelen wel eens een kans geven.

artisjok 4 oktober 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5015202)
Welke bevolking? De Waalse of de Vlaamse? Want in beide hun belang is bestuur onmogelijk.

Het Waalse werkvolk en het Vlaamse werkvolk hebben dezelfde belangen.

suqar_7loe 4 oktober 2010 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5015157)
Niet werkend justitie
Pensioenen die leeglopen
Werkloosheid
...

Oké, dat kan ik goed begrijpen maar waarom denk je dat de N-VA daar iets aan zal kunnen veranderen? Waarom geen andere partij? Waarom kies je specifiek voor de N-VA?

Een ander mag ook reageren uiteraard.

Garry 4 oktober 2010 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5015209)
Bij mijn weten zijn de Vlamingen een deel van de bevolking.
Daarenboven heeft de N-VA enkel oog voor de belangen van het bedriifsleven; niet voor het werkvolk.
Dat is dus een selectief deel van een deel van de bevolking.

Het belang van het werkvolk is afhankelijk van de bedrijven. Geen bedrijven, ook geen werkvolk. Wel enkel en alleen nog volk dan. Armoelijders.

Amon_Re 4 oktober 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5015222)
Oké, dat kan ik goed begrijpen maar waarom denk je dat de N-VA daar iets aan zal kunnen veranderen? Waarom geen andere partij? Waarom kies je specifiek voor de N-VA?

Een ander mag ook reageren uiteraard.

Omdat al de anderen al decennia falen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be