Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   partijlidkaart (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144503)

dominatrix 26 oktober 2010 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 5041780)
Vanaf welke leeftijd kan je lid worden van een partij, heb het dan vooral over cd&v NVA of ben nog ni zeker, heb me laten vertellen 16 maar klopt dit wel of moet dat 18 jaar zijn

Leeftijd speelt geen rol. BDW zijn kinderen zijn nu al lid, zoals hijzelf ook altijd lid was van de VU van in zijn kindertijd... althans dat heb ik hem toch eens weten melden in een interview.

dominatrix 26 oktober 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5036311)
Kan niet, de liberalen deden nooit wat ze zeiden.

Da's ook weeral waar.

dominatrix 26 oktober 2010 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5038843)
Ah ok, bedankt voor de toelichting!

Al wie professor Dewachte gelezen heeft weet met hoeveel kilo's zout hij al die partijen met 'stem en weet ik veel wat recht' moet nemen. Nergen wordt de democratie intern zo gemanipuleerd als in partijen. Zo een ledencongres met stemmen is vooral show, veel show.

Geef mij dan maar ons systeem waar je via regioraad en partijraad ideeën kunt aanbrengen of deelnemen aan werkgroepen voor congressen.

filosoof 26 oktober 2010 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5031269)
T'is blijkbaar druk daar bij de NVA "klantendienst", deze mail kreeg ik daarstraks.

Geachte,

Wij registreerden uw aanmelding en betaling van de lidmaatschapsbijdrage in goede orde. Uw gegevens werden ondertussen opgenomen in het N-VA-ledenbestand.

Van harte welkom bij de N-VA!

Door de zeer grote instroom van nieuwe leden én de logistieke uitdagingen waar onze partij op dit moment voor staat, is er een achterstand opgetreden bij het versturen van de lidkaarten en kunnen wij u pas volgende week uw persoonlijke lidkaart 2010 toesturen. Uw persoonlijke lidkaart 2011 wordt u in de loop van december automatisch toegestuurd.

Onze verontschuldigingen voor deze vertraging en hopend op uw begrip voor deze uitzonderlijke omstandigheden.

Le chaos �* la Wallonne...
"Wat we zélf doen doen we...(hoe was dat nu ook weer?:twisted:)"

filosoof 26 oktober 2010 16:41

Lidkaartvrij, sinds altijd.

guido 007 26 oktober 2010 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 5053993)
Leeftijd speelt geen rol. BDW zijn kinderen zijn nu al lid, zoals hijzelf ook altijd lid was van de VU van in zijn kindertijd... althans dat heb ik hem toch eens weten melden in een interview.

Voor zover ik het weet was het jongste N-VA lid ooit, 2 dagen oud.
Maar om te wegen op het één en ander (jongerenwerking enz...) moet je 16 jaar zijn.

armando 26 oktober 2010 20:57

Vele mensen hebben een partijlidkaart om er "eventueel" te kunnen van profiteren, als de situatie zich voordoet. Partijpolitiek is natuurlijk de enige weg om iets te veranderen maar er zijn te veel opportunisten in de politiek.

plakker 26 oktober 2010 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 5054712)
Vele mensen hebben een partijlidkaart om er "eventueel" te kunnen van profiteren, als de situatie zich voordoet. Partijpolitiek is natuurlijk de enige weg om iets te veranderen maar er zijn te veel opportunisten in de politiek.

Ik heb reeds vele jaren een partijlidkaart, maar ik zie niet in wat mij dat ooit ten goede zou kunnen komen :|

armando 27 oktober 2010 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5054717)
Ik heb reeds vele jaren een partijlidkaart, maar ik zie niet in wat mij dat ooit ten goede zou kunnen komen :|

Dan zal dit waarschijnlijk eentje van het Vlaams Belang zijn.

De schoofzak 27 oktober 2010 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5054024)
Le chaos �* la Wallonne...
"Wat we zélf doen doen we...(hoe was dat nu ook weer?:twisted:)"

Ik denk dat het zo iets in de aard moet zijn:

wat we zelf doen, daar hebben we de volgende 20 jaar geen gegarandeerde miljoenen €'s jaarlijks nodig van een naburige regio.

Misschien kan jij mijn tekstje nog aanvullen en verbeteren, volgens filosofische principes.

guido 007 27 oktober 2010 11:10

Citaat:

Wat is profiteren?
Iets geregeld krijgen?
Een jobke?

plakker 27 oktober 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 5055201)
Dan zal dit waarschijnlijk eentje van het Vlaams Belang zijn.

u bedoeld?

dominatrix 27 oktober 2010 16:27

Citaat:

Veeeeeel te veel opportunisten... veel te veel.

lollysticky 27 oktober 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5055625)
Wat is profiteren?
Iets geregeld krijgen?
Een jobke?

in bepaalde departementen van grote energiebedrijven (je mag eens raden dewelke :p) kom je niet binnen zonder een rode kaart bijvoorbeeld. Het is raar wanneer je ziet dat mensen die een vast contract krijgen, opeens overstappen naar een andere vakbond etc :lol:
Dus ja, voor jobs, voor regelingen,... spijtig genoeg is dit nog steeds schering en inslag (als is het wel aan het verminderen denk ik)

poekieJ 5 november 2010 17:09

Ik begrijp best dat het nu allemaal wat langer duurt om partijlidkaarten te distribueren, maar 5 weken vind ik wel erg lang.
Vorige week kreeg ik een envelop met info en ledenbladen van de NVA, maar de ledenkaart mag ik kennelijk zelf afprinten...:roll:

EddyBal 5 november 2010 17:21

[quote=vrijevlaming;5016982]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5016953)
Van de NVA dan neem ik aan?
QUOTE]

inderdaad. Ik ben redelijk snel lid geworden na dat n-va opgericht is geworden.

Ik ben lid geworden iets voor de verkiezingen. Ongeveer met de val van de regering of iets erna. Ik zou de juiste datum eens moeten nakijken want het staat niet op de lidkaart.

jogo 5 november 2010 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5054296)
Voor zover ik het weet was het jongste N-VA lid ooit, 2 dagen oud.
Maar om te wegen op het één en ander (jongerenwerking enz...) moet je 16 jaar zijn.

is de nood zo hoog ?(om leden te hebben) dat ze bij de N-VA gelijk de katholieken te werk gaan...

guido 007 5 november 2010 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5076825)
Ik begrijp best dat het nu allemaal wat langer duurt om partijlidkaarten te distribueren, maar 5 weken vind ik wel erg lang.
Vorige week kreeg ik een envelop met info en ledenbladen van de NVA, maar de ledenkaart mag ik kennelijk zelf afprinten...:roll:

Het komt wel in orde.
Het voornaamste is dat je lidmaatschap begint te tellen vanaf het moment dat de aanvraag binnen is.

guido 007 5 november 2010 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5076900)
is de nood zo hoog ?(om leden te hebben) dat ze bij de N-VA gelijk de katholieken te werk gaan...

Bij N-VA is de nood nooit hoog geweest.
En als je het mij vraagt een zeer slechte vergelijking.

poekieJ 7 november 2010 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5076927)
Het komt wel in orde.
Het voornaamste is dat je lidmaatschap begint te tellen vanaf het moment dat de aanvraag binnen is.

Allee, we zullen nog maar wat geduld hebben dan.:-P

Weet er iemand toevallig de huidige ledenaantallen van de politieke partijen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be