Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "acta fabula est" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145110)

E. Gidius 18 oktober 2010 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5038657)
Nee hoor, dan ga jij tot je stijgende verbazing vaststellen hoe Vlaanderen en Nederland stilaan naar elkaar toegroeien.

Inderdaad.

Een eventuele Vlaamse republiek zal geen vijf jaar bestaan als puur "onafhankelijke" staat. Hij zal meteen geconfronteerd worden met de noodzaak om zeer dicht bij het Noorden aan te schurken.

Ondertussen ben ik de klein-Vlaamsnationalisten bijzonder dankbaar voor het schitterende voorbereidingswerk dat ze vandaag aan het verrichten zijn. Vader des vaderlands Bart De Wever verdient een staande ovatie op het volgende N-VA congres.

EddyBal 18 oktober 2010 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5038918)
Eilaas, u hebt pech. Mijn humaniora was een Grieks-Latijnse. Een van de laatste die er nog bestond in mijn school. Ik heb meer Latijnse spraakkunst (én Griekse...) moeten slikken dan u ooit kunt bedenken. Want mijn school was een ouderwetse strenge school waar er nog echt 'geblokt' moest worden. Ik ben mijn school daar dan ook eeuwig dankbaar voor gebleven.

Ik denk dat Bart iets beter heeft opgelet in de les dan ;)

BWarrior 18 oktober 2010 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5038637)
ofte: dit verhaal is voorbij...

Dat zijn de woorden vanuit n-va bij het begin van het partijbestuur. Het ziet er dus niet naar uit dat ze bij de n-va van plan zijn om weer "echte" onderhandelingen te gaan voeren op leest van de franstaligen.

Ik ben benieuwd wat er nu zal gebeuren. Rond 12h volgt er een persmededeling.

http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20101018_041

Acta fabula est, het caesarisme van BDW:roll:

backfire 18 oktober 2010 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5038918)
Eilaas, u hebt pech. Mijn humaniora was een Grieks-Latijnse. Een van de laatste die er nog bestond in mijn school. Ik heb meer Latijnse spraakkunst (én Griekse...) moeten slikken dan u ooit kunt bedenken. Want mijn school was een ouderwetse strenge school waar er nog echt 'geblokt' moest worden. Ik ben mijn school daar dan ook eeuwig dankbaar voor gebleven.

Ik denk dat System gelijk heeft. De uitdrukking komt alleen maar voor in de vorm Acta est fabula, los van de mogelijkheid of het nog anders kan geformuleerd worden.

Maar naar de kern van de zaak posten, dat zit er niet meer in?

EddyBal 18 oktober 2010 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5038922)
Inderdaad.

Een eventuele Vlaamse republiek zal geen vijf jaar bestaan als puur "onafhankelijke" staat. Hij zal meteen geconfronteerd worden met de noodzaak om zeer dicht bij het Noorden aan te schurken.

Ondertussen ben ik de klein-Vlaamsnationalisten bijzonder dankbaar voor het schitterende voorbereidingswerk dat ze vandaag aan het verrichten zijn. Vader des vaderlands Bart De Wever verdient een staande ovatie op het volgende N-VA congres.

Veel geluk de echte Vlamingen in je bootje te krijgen :lol:

E. Gidius 18 oktober 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 5038710)
edit: als niet-pedigreeflamingant uit 'de provincie' heb ik totaal geen voeling met BRU: ik beschouw dat als een apart, volwaardig gewest dat zijn plan moet trekken.

Ik zou graag hebben dat u me de kans geeft om u te laten inzien dat dat een gevaarlijk en al te minimalistisch standpunt is.

system 18 oktober 2010 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5038909)
En als er dan een Vlaming opstaat die zich minder nederig opstelt dan in het verleden, wie is er dan als eerste bij om hem af te kraken? Juist ja... :roll:

Ik kraak niemand af. Ik zeg gewoon wat ik denk. U interpreteert dit als 'afkraken'. Wie aan politiek doet, een openbare figuur is, krijgt bakken kritiek over zich heen. Dat is het spel.

U echter, bent eerder van diegenen die aan idolencultus doet. U lijdt aan een 'Deweverke-hysterie' zoals sommigen vroeger aan een 'Letermeke-hysterie' leden. Met alle gevolgen vandien natuurlijk.

system 18 oktober 2010 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5038929)
Ik denk dat System gelijk heeft. De uitdrukking komt alleen maar voor in de vorm Acta est fabula, los van de mogelijkheid of het nog anders kan geformuleerd worden.

Maar naar de kern van de zaak posten, dat zit er niet meer in?

Zoals ik reeds zei, ik heb -vermoedelijk- niet altijd gelijk, maar met een zeker vaste regelmaat. En dan bedoel ik de 'regelmaat van een goede klok'.

E. Gidius 18 oktober 2010 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 5038733)
Dan vergeten ze 1 "detail":
Welke Vlaamse partij gaat zonder NVA regeren?
Dat zou politieke harakiri zijn voor CD&V, o-VLD ea

CD&V staat als 1 man achter De Wever:

Citaat:

BRUSSEL - De reacties van de Vlaamse onderhandelaars op de compromistekst van koninklijk verduidelijker Bart De Wever (N-VA) zijn voorzichtig positief.

CD&V-voorzitter Wouter Beke roept alle partijen op inhoudelijk te reageren op de tekst van koninklijk verduidelijker Bart De Wever en in alle redelijkheid voort te onderhandelen. Dat heeft hij maandagmiddag gezegd nadat hij de tekst van De Wever besproken had op het partijbestuur.

Beke vindt het positief dat er nu een tekst op papier staat die als basis voor verdere onderhandelingen gebruikt kan worden. Volgens CD&V bouwt de tekst voor een groot stuk voort op de preformatie van Elio Di Rupo. 'Er zijn verschillende elementen in de tekst waar wij ons in kunnen vinden, want we hebben een deel ervan ook zelf aangebracht.'

Er zijn ook elementen die verduidelijkt of uitgediept moeten worden, maar daarvoor dienen onderhandelingen, aldus Beke. 'Ik roep alle partijen, in het bijzonder de Franstalige, op om hun emotie te laten varen en in alle redelijkheid te onderhandelen.'

CD&V is niet te spreken over de snelle afwijzing door de Franstalige partijen. 'Wij hebben pagina per pagina onderzocht. Ik stel vast dat sommige partijen sneller kunnen lezen en interpreteren. Die eigenschap hebben wij niet', sneert de CD&V-voorzitter. Hij hoopt alsnog op een inhoudelijke reactie van alle zeven partijen. CD&V zal hoofdstuk per hoofdstuk zijn opmerkingen overbrengen aan de verduidelijker.

'Er is gewoon geen alternatief', besluit Beke. Verkiezingen of een 'noodregering-Leterme' zijn voor CD&V niet aan de orde.
Bron: De Standaard.

Amon_Re 18 oktober 2010 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5038942)
Zoals ik reeds zei, ik heb -vermoedelijk- niet altijd gelijk, maar met een zeker vaste regelmaat. En dan bedoel ik de 'regelmaat van een goede klok'.

Godmiljaarde zeg, ooit al van bescheidenheid gehoord?

Anna List 18 oktober 2010 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5038935)
Ik zou graag hebben dat u me de kans geeft om u te laten inzien dat dat een gevaarlijk en al te minimalistisch standpunt is.

²

E. Gidius 18 oktober 2010 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5038891)
Welnu, de meerderheid der Vlamingen deelt mijn mening. Vraag maar rond.

De meerderheid van de Belgen wil ook niet dat Belgiê verdwijnt. Toch verdwijnt het.

system 18 oktober 2010 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5038944)
Godmiljaarde zeg, ooit al van bescheidenheid gehoord?

Waarom zou men bescheiden moeten zijn? U kunt mijn 'onbescheidenheid' altijd aan diggelen slaan met degelijke argumenten. En dan zal ik 'bescheiden' mijn hoofd buigen, diep diep in het Limburgse zand. U verwart volgens mij 'bescheidenheid' met 'nederigheid. Meer dan waarschijnlijk nog de invloed van de katholieke moraal in een zeker katholiek Vlaanderen. Het Vlaanderen van Marijke Dillen en zo.

quercus 18 oktober 2010 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5038848)
Je denkt toch echt niet dat nadat we eindelijk van de vansexencoburgs af te zijn vrijwillig voor een andere profiteursfamilie gaan kiezen zeker ?

Kun je dan écht niet lezen? Ik heb expliciet geschreven: "geen annexatie, geen fusie".

Anna List 18 oktober 2010 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5038943)
CD&V staat als 1 man achter De Wever:

Bron: De Standaard.

met alle respect, maar ik denk dat je de essentie mist

m.i. heeft De Wever op het nippertje deze Belgie versterkende boot tot zinken kunnen brengen zonder dat het Vlaams Nationalisme in t breed de zwartepiet moest oppikken
maar de CD&V wil per se verder op deze onzalige koers !

deze steun (lees absoluut verder onderhandelen op basis van deze tekst) is teen steun, integendeel !

Zwartengeel 18 oktober 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5038938)
Ik kraak niemand af. Ik zeg gewoon wat ik denk. U interpreteert dit als 'afkraken'. Wie aan politiek doet, een openbare figuur is, krijgt bakken kritiek over zich heen. Dat is het spel.

U echter, bent eerder van diegenen die aan idolencultus doet. U lijdt aan een 'Deweverke-hysterie' zoals sommigen vroeger aan een 'Letermeke-hysterie' leden. Met alle gevolgen vandien natuurlijk.

Kun je zo eens een paar berichten van mij citeren waarin ik Dewever kritiekloos de hemel zit in te prijzen of zit je hier maar wat in het luchtledige te schimpen om te kunnen schimpen?

E. Gidius 18 oktober 2010 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5038930)

De Vlamingen zijn de voorbije vijf jaar vanzelf naar de N-VA lijn toegestroomd, zonder dat de Vlaamsgezinden daar een poot hebben moeten voor uitsteken. De politieke evolutie heeft daarvoor gezorgd. Net zo zal het gaan met de toenadering tot Nederland.

Wat zijn overigens "echte" Vlamingen? Behoor ik daartoe in uw visie, en zoniet, waarom niet?

Zwartengeel 18 oktober 2010 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5038930)

'Echte' Vlamingen? Henri1 heeft daar ook steeds de mond van vol. Vooruit, aan jou stel ik dan ook eens de vraag: zijn er dan ook 'onechte' Vlamingen?

quercus 18 oktober 2010 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower (Bericht 5038854)
Quercus,

Ik moet NL niet.

En velen met mij. Ik ken in mijn familie, vriendenkring én werkomgeving niemand maar dan ook NIEMAND die anders denkt over NL. De Vlaming veracht de Nederlander nog méér dan de Waal.

NL? No. Fucking. Way. Versta dat nu toch eens.

Jij verstaat iets duidelijk niet: "toenadering" staat niet gelijk met één staat vormen. "Versta dat nu toch eens". Maar voor mensen zoals u is zelfs een vriendelijke en hartelijk relatie tussen Nederland en Vlaanderen er reeds teveel aan. Allergie heet zoiets.

Anna List 18 oktober 2010 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5038928)
Acta fabula est, het caesarisme van BDW:roll:

Elio jacta est.

en daar is de belgicistische kous mee af !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be