| Bovenbuur |
5 november 2010 13:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX
(Bericht 5076021)
Hieraan zie je dus effectief hoe beperkt je kennis is.
|
Ah, dan zal ik mijn scoutingkennis eens bijdragen.
Citaat:
- Op scoutsfuiven wordt veel meer gevochten als in discotheken.
- Op scoutsfuiven is de verantwoordelijke in een aanzienlijk aantal gevallen een persoon die net pas meerderjarig is, zichzelf ook wil amuseren en in in een aanzienlijk aantal gevallen zelf zat is. In discotheken heb je professionele medewerkers rondlopen die gebonden zijn aan wetteljike bepalingen ivm dronkenschap & veiligheid.
|
Op scoutingfeesten kennen meer mensen elkaar, en vaak zat ontstaan er inderdaad ruzies. De hoofdverantwoordelijken zijn meestal oudere leden met ervaring en bovendien doet de gehele "thuisgroep" vaak enigzins rustigaan met drank. Als het uit de hand loopt heb je daardoor al gauw een man of tien er tussen staan die beduidend beter bij kennis zijn dan de dronken aap die ruzie zoekt. Bovendienis het handig bij het opruimen als het hele zootje niet buiten ligt te kotsen.
Citaat:
- Op scoutsfuiven lopen er een heel deel wanna-be pedo's rond. Oudere leiders/leidsters die azen op al te jonge leden.
|
Hoewel ik niet ontken dat feesten waar jonge mensen komen een aantrekkingskracht hebben op mensen die jonge mensen zoeken word dit binnen de scouting veel beter in de gaten gehouden dan in een omgeving waar niet iedereen elkaar kent. Leiders met pedo-neigingen hebben meestal een nogal korte scoutingcarriere voor ze op de zwarte lijst belanden. Mensen die niet bij de scouting horen komen er uberhaubt al niet in.
Citaat:
- Er gaat meer drugs rond binnen scoutsmuren als binnen discotheken.
|
Dat kan heel goed kloppen. We zijn meestal niet zo flauw dat we alles en iedereen kapot gaan lopen controleren. Wel blijft het in mijn ervaring meestal beperkt tot hier en daar een jointje, het zijn toch geen echte drugsfeesten hoor.
Citaat:
- Wegens de "democratische prijzen" wordt er ok talloze malen méér gedronken op scouts (mét goedkeuring van de ouders) dan in discotheken. Je zat drinken in een disco is voor en minderjarige onbetaalbaar.
|
Scoutingfeesten waar drank word geschonken kom je voor je zestiende niet in. Ik ga niet beweren dat er niet hier en daar een 15-jarige mee mag, maar de feesten voor die van 12 zijn toch echt geheel zonder drank, ook de leiding blijft dan nuchter. En je zegt zelf al dat er veel word gedronken met goedkeuring van de ouders. Vooral bij de jongeren (denk 16, 17 jaar) worden er vaak afspraken gemaakt over beperkte bierconsumptie, twee bier per avond ofzo. Maar als ouders het goed vinden dat ze zich klem zuipen is het goed toch? Of hebben ouders niks meer te zeggen over hun kinderen? Stiekem is de scouting nog best betuttelend wat dat betreft. Het is echt geen spuit- en slikfestijn voor 12 jaar en jonger hoor, zoals jij lijkt te denken.
|