Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   De God van de Bijbel is de Duivel zelf. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147789)

harriechristus 15 december 2010 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 5166098)
Dank je voor de zoveelste persoonlijke aanval, dat toont telkens weer je onmacht in deze discuties.

de tijd zal leren wie hier machtig en onmachtig is.....de domme massa of ik....
Citaat:

Anyway,
Jouw god zou dus de hele mensheid verdoemen omwille van een mening die ze heeft over een theorie die een enkeling verkondigt, en jij noemt die god niet kwaadaardig?
Je begrijpt er dus weer niks van.

Het gaat hier om de levende waarheid der toekomst en deze mensheid met oude gedachten die voorbij zijn.

En nergens heb ik gezegd dat God niet kwaadaardig kan zijn.

De microwezentjes hebben de slangen hun giftanden gegeven en de leeuw zijn klauwen.
En als het moet brengen ze ook de hele mensheid om.

God is geen God van naïevelingen.

harriechristus 15 december 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 5166207)
Jamaar nu zouden we gestraft worden omdat we ons niet kunnen inhouden van lachen, ja zeg, da's nog erger dan die boom met die vruchten waarvan ge nie moogt eten.

De Joden konden zich ook niet inhouden van het lachen toen Jezus daar aan het kruis hing.

25 Heel het volk riep als antwoord: ‘Zijn bloed op ons en onze kinderen!’ 26 Toen liet hij Barabbas vrij, maar Jezus liet hij geselen en leverde hij over om gekruisigd te worden.

harriechristus 15 december 2010 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 5166264)
Dat is ook waar. God is een sadist?

De mens is een sadist die bezig is deze hele aarde te vernietigen en zichzelf daarbij.
En ook nog eens harriechristus uit te lachen en te vernederen.

harriechristus 15 december 2010 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 5166315)
'Sadistisch' is idd. een beter woord dan 'kwaadaardig' om dat gedrag te beschrijven.

Harrie, wat denk jij ervan ?

De mens is een sadist, maar wat de mens kan kan God nog veel beter.

Deze heeft het laatste woord en als deze meent dat deze mensheid waardeloos is geworden en niet wil luisteren, dan blijft er maar één ding over en dat is dat deze wereld ten gronde gaat.

Maar niet God doet dat, maar de mensen zelf doen dat.

Rizzz 15 december 2010 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5166791)
De mens is een sadist, maar wat de mens kan kan God nog veel beter.

Deze heeft het laatste woord en als deze meent dat deze mensheid waardeloos is geworden en niet wil luisteren, dan blijft er maar één ding over en dat is dat deze wereld ten gronde gaat.

Maar niet God doet dat, maar de mensen zelf doen dat.

Jouw god heeft dus een foutje gemaakt toen die 'de mens' heeft uitgevonden, een foutje dat hij moet rechtzetten.
Ik dacht dat god onfeilbaar was en geen fouten maakte? Of geldt dit gegeven niet voor jouw god?

harriechristus 16 december 2010 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 5167923)
Jouw god heeft dus een foutje gemaakt toen die 'de mens' heeft uitgevonden, een foutje dat hij moet rechtzetten.

de mens heeft ook een eigen verantwoordelijkheid.
Citaat:

Ik dacht dat god onfeilbaar was en geen fouten maakte? Of geldt dit gegeven niet voor jouw god?
God is niet onfeilbaar, evenmin als de mens dat is.

Je moet nog heel wat leren, zie ik.

Maar blijkbaar hou jij je zelf voor onfeilbaar en de hele domme massa met jou.

Fozzie 16 december 2010 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5168398)

Tiens, en ik die dacht dat onfeilbaarheid nu juist de bepalende eigenschap was die ervoor zorgt dat een of ander wezen werkelijk een god is. ;-)

harriechristus 16 december 2010 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 5168406)
Tiens, en ik die dacht dat onfeilbaarheid nu juist de bepalende eigenschap was die ervoor zorgt dat een of ander wezen werkelijk een god is. ;-)

nou: dan heb je het mis dus.

Je hebt lagere Goden en hogere Goden in een eindeloze reeks van steeds grotere volmaaktheid, maar nooit is er een absolute volmaaktheid, want dan zou het leven ophouden te bestaan.

Zoals God ook altijd de Duivel is, zo kan hij altijd miskleunen begaan.

Dat is het leven der Goden in een eindeloos proces van sterven en wederopstanding.

Vandaar dat nu ook alle oude Godsdiensten voorbij zijn en in de prullebak gegooid kunnen worden.

Rizzz 16 december 2010 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5168398)

Dus zou dat hele micro-ruimteschepen-verhaal wel eens een communicatie stoornis kunnen zijn tussen jou en je god, gezien god niet onfeilbaar is.
Of is harrie dat wel?

harriechristus 16 december 2010 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 5168553)
Dus zou dat hele micro-ruimteschepen-verhaal wel eens een communicatie stoornis kunnen zijn tussen jou en je god, gezien god niet onfeilbaar is.
Of is harrie dat wel?

Mijn microverhaal is juist, maar wat de wetenschap beweert is nonsens.

Rizzz 16 december 2010 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5169238)
Mijn microverhaal is juist, maar wat de wetenschap beweert is nonsens.

Dus is harrie onfeilbaar?

harriechristus 16 december 2010 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 5170133)
Dus is harrie onfeilbaar?

Wat mijn atoomtheorie betreft en godsbegrip daarbij wel.

Het zit volkomen logisch in elkaar en het verhaal van de wetenschap deugt voor geen meter.

Dat is wat ik beweer.

Fozzie 16 december 2010 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5170329)

Het zit volkomen logisch in elkaar en het verhaal van de wetenschap deugt voor geen meter.

Dat is wat ik beweer.

Maar niet kan staven.

Uw theorie kan niet bewezen worden en faalt dus. Want als die theorie onfeilbaar zou zijn, dan zou ze zichzelf zonder problemen kunnen bewijzen, zou het voor iedereen een evidentie zijn en zou die theorie ook geen nood hebben aan een Harriechristus die hem verkondigt.

Rizzz 17 december 2010 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5170329)

Dat is wat ik beweer.

maar je god is niet onfeilbaar zeg je, er zou dus een communicatie stoornis tussen julie langs zijn kant kunnen gebeurd zijn.

harriechristus 17 december 2010 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 5170558)
maar je god is niet onfeilbaar zeg je, er zou dus een communicatie stoornis tussen julie langs zijn kant kunnen gebeurd zijn.

Mijn atoomtheorie berust op logisch denken en niet op basis van communicatie tussen mij en de microwezentjes.

Ik denk eerder dat jouw eigen communicatie wat gestoord is.......dat wil zeggen: je hebt totaal geen kennis van zaken.
Oftewel: je kletst maar wat.

Open staan voor een nieuw idee: dat is de grote kunst.

harriechristus 17 december 2010 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 5170411)
Maar niet kan staven.

Uw theorie kan niet bewezen worden en faalt dus. Want als die theorie onfeilbaar zou zijn, dan zou ze zichzelf zonder problemen kunnen bewijzen, zou het voor iedereen een evidentie zijn en zou die theorie ook geen nood hebben aan een Harriechristus die hem verkondigt.

Mijn atoomtheorie zit volkomen logisch in elkaar.

Maar het is de domme massa die zich daarin niet wil verdiepen.

harriechristus 17 december 2010 07:54

Citaat:

Maar niet kan staven.

Mijn atoomtheorie heeft geen nood aan een volk die deze atoomtheorie niet wil geloven.

Want dit volk zal ondergaan en er zal een nieuw volk komen dat wel wil luisteren.

harriechristus 17 december 2010 07:55

Citaat:

Maar niet kan staven.

Mijn atoomtheorie zal zichzelf ook bewijzen, maar dat heeft tijd nodig en wel om het domme volk wakker te maken en de wetenschap aan de gang zetten om het feitelijke bewijs ook te vinden.

Schelfie 17 december 2010 08:10

Neem je dromen voor werkelijkheid, en je eindigt als Harry Nutty...

Fozzie 17 december 2010 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5166745)
de tijd zal leren wie hier machtig en onmachtig is.....de domme massa of ik.....

.

Ik gok dat de massa machtig en en jij onmachtig ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be