Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Een dode bij twee explosies in Stockholm (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147812)

grimbergen 13 december 2010 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5160365)
Wacht en zie...

Uitsluitend de islam laat zijn volgelingen oorlog voeren. En dit anno 21ste eeuw. :?

daiwa 13 december 2010 03:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5158827)
weer een geluk dat ze dikwijls de kneepjes van het bommen maken nog niet helemaal onder de knie hebben, en ze enkel zichzelf de lucht inblazen.

Ik vraag mij hoe die 72 maagden al die niet meer te tellen zelfontploffers van dienst kunnen zijn. :roll:

daiwa 13 december 2010 03:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5159588)
Neen hoor, ik zei het al: alle moslims ter wereld, zonder uitzondering, zijn met elkaar verbonden via geheime kanalen ![/b]

Niet via geheime kanalen maar wel via een woestijnroman, ook wel eens de koran genoemd.

Karel Martel B 13 december 2010 07:14

1 Bijlage(n)
Hier de Lutheraan in kwestie:

Carnivore 13 december 2010 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thorsten (Bericht 5159949)
Helaas is dat niet zo waar als je doet voorkomen. Er is nauwelijks debat in zweden. Onderstaande afbeelding werd net gepost in een Zweeds forum. Vanavond is er een debat programma op de Zweedse tv, ben benieuwt wat daarin gezegd gaat worden. SD is een overigens een Zweedse extreem-rechtse partij.

Allez de Zweden hebben ondertussen dan ook door dat je met die islamieten niks kan aanvangen en enkel een hoop stank voor dank krijgt?

Carnivore 13 december 2010 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5160258)
Ja, vreemd. Soms ben ik een afvallige moslima en een volgende keer noemen ze mij een extremiste. En de klok tikt verder..

idd. de klok tikt verder.

porpo 13 december 2010 10:36

Ik denk dat de dader die Malmö-schutter is.

De zweedse moslims -en ik zou geen imams zeggen omdat we geen hiërarchie, geen priesters, en geen kerk hebben- keuren de aanslag af, maar waarom moeten ze het doen??? De crimineel zelf is verantwoordelijk voor zijn daden.!! :roll:

Of doet misschien de dader beroep op een bepaalde islamitische interpretatie? Waar vind hij dan de referenties waarop deze interpretatie is gesteund? Waar in de Koran, Sunnah, Sharia, Jurisprudentie, Rechtscholen of Islamitische geschiedenis?!! Het kan gewoon niet.

Enfin, ik denk dat deze aanslag positief is, niet negatief. Het verschil tussen het negatieve en positieve terrorisme is dat een positief terrorisme geen slachtoffers maakt. Het bezitten van bepaalde wapens bijvoorbeeld is positief terrorisme. Het hebben van wapens en leger is een soft positief terrorisme, en het voeren van militaire maneuvers is een hard positief terrorisme, met een verschil natuurlijk: het ene kan normaal zijn en uit zelfverdediging bedoeld, en het andere kan kwaad zijn met poging tot moord.

Thorsten 13 december 2010 10:53

Het debat focuste voornamelijk op een oproep tot kalmte. Niet dat dat echt nodig lijkt gezien het feit dat er toch al niet veel gebeurde. De journalist die de discussie leidde probeerde een aantal malen de politici te verleiden om toe te geven dat deze aanslag gepleegd was omdat Zweden troepen heeft in Afghanistan en dat die dus moesten worden terug getrokken maar de politici beten niet.

Niet bijster spannend en mij viel de parallel op met de initiële reactie in Nederland na de moord op van Gogh zei het dat daarbij de gemoederen hoger opliepen maar daar was dan ook een slachtoffer te betreuren.

porpo 13 december 2010 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thorsten (Bericht 5160807)
maar de politici beten niet.

Waarom niet?

Ratatosk 13 december 2010 11:07

Een gepaste reactie van de Zweden zou zijn om extra troepen naar Afghanistan te sturen.

porpo 13 december 2010 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5160834)
Een gepaste reactie van de Zweden zou zijn om extra troepen naar Afghanistan te sturen.

Contact mee opnemen om te checken of ze een paar 'volunteers' nodig hebben? Je bent een goede kandidaat.

grimbergen 13 december 2010 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5160515)
Ik vraag mij hoe die 72 maagden al die niet meer te tellen zelfontploffers van dienst kunnen zijn. :roll:

Volgens mij zijn die 72 maagden per moslimkop al op. 8-)

Ratatosk 13 december 2010 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5160876)
Contact mee opnemen om te checken of ze een paar 'volunteers' nodig hebben? Je bent een goede kandidaat.

Ik zou als psychopaat beschouwd worden.

Ik vind Arnaud Amaury een pracht van een voorbeeld hoe je een oorlog tegen fundamentalisten moet voeren.

D'ARTOIS 13 december 2010 12:19

Dat de Islam geen geestelijken kent en geen 'kerk' is een zorgvuldig gekoesterde mythe ....

porpo 13 december 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5160975)
Dat de Islam geen geestelijken kent en geen 'kerk' is een zorgvuldig gekoesterde mythe ....

Indien we dat zouden hebben, dan zou de moskee en soort kerk zijn, en het systeem kan dan een soort theocratie worden. Politiek-maatschappelijk moet er altijd een opendeurkans zijn voor politieke diversiteit omdat je in de culturen diversiteit hebt en omdat de maatschappij sociaal en instrumenteel evoluerend van de aard is.

Tweede voordeel is ook duidelijk. Stel dat we een hiërarchie of parij-achtige ding hebben, en dan komt een fanatiekeling met iets geks of doms; wie krijgt de schuld dan? :-D

Hans Van Themsche <----> Extreem-rechts.
Alexander Wiens <----> Extreem-rechts.
Malmö-schutter <----> Extreem-rechts.

Een illusionair nadeel is mogelijk als volgt:
Indien iedereen toegang heeft tot de bronnen, dan kan iedereen dat op zijn eigen manier interpreteren. Het antwoord is nee; om te mogen interpreteren zijn strikte cognitieve voorwaarden vastgesteld. Sommige hebben dat niet nodig, om geen schuldgevoel te krijgen, probeer je ergens een oorzaak hiervoor vandaan te halen. Dit heeft niets te maken met de bronnen zelf, het is volledig subjectief en dit is dan het geval bij degenen die uit wraakgevoel handelen.

Derk de Tweede 13 december 2010 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5160575)
Hier de Lutheraan in kwestie:

http://www.facebook.com/photo.php?fb...46997192018436

D'ARTOIS 13 december 2010 14:46

@ Porpo

Religieus extremisme vindt je in alle godsdiensten. Ook in die van de verzameling van westerse kerken. Oud-testamentisch is niet veel anders dan wat de Koran weergeeft te zijn. Tot zover niets bijzonders.
Bij hoge uitzondering zul je volgelingen van het oude testament het evenbedoelde schotschrift naar de letter zien volgen. In Nederland in bepaalde Gemeenten waar men geen vaccinaties wil en tv kijken verboden is - het komt voor, zij het sporadisch.
Mensen ombrengen uit naam van hun god zul je niet aantreffen tenzij afkomstig uit gebieden waar dit gebruikelijk is. En dat zijn er nogal wat.
De essentiële verschillen tussen Koran en het Oude Testament vindt je niet terug in de boeken zelf maar bij de volgelingen ervan en de manier waarop ze hun geloof gestalte geven.
Ook de Islam kent een geestelijke structuur die naadloos verbonden is met de bestuurlijke en politieke structuur. Het verschil is dan deze: het ene is geweest en het andere is nog overduidelijk aanwezig.

porpo 13 december 2010 14:52

Nee, D'artois, ik denk dat we altijd een onderscheid moeten maken tussen islam en moslim. En je hebt gelijk, religieus extremisme vindt je in alle godsdiensten, maar moet voor jou een beetje aangepast worden, dus: extremisme vindt je in alle godsdiensten en ideologieën.

En u zegt:
(Het verschil is dan deze: het ene is geweest en het andere is nog overduidelijk aanwezig)
Ik moet me afvragen of je het nieuws wel volgt?

Sus Iratus 13 december 2010 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5161130)

Deze is ook leuk. Zelfde zelfontploffer op islamitische datingsite:

Citaat:

I was born in Baghdad, Iraq. We moved to Sweden in 1992. I moved to UK 2001 to study. I have Bacholar degree in physical therapy. Iam married sence 2004 and have 2 girls. One is 3.6 and the second is 1.6 years old. I want to get married again, and would like to have a BIG family. My wife agreed to

Looking for a practecing girl, to join a lovely family and make it bigger. Looking for someone to accept the deen of Allah as it is and dont have anything against to be second wife. I will Inshallah be equal to both in everything. As the prophet SAW sed, merry them for their religion, family, mon

http://www.muslima.com/ar/profile/sh...archtotal=1816
Prima zaak dus dat hij zelf de moord gestikt is en nu niet meer, zoals zijn plan blijkbaar was, een privémilitie van jihadisten-in-de-dop kan kweken.

SDX 13 december 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5161493)
Deze is ook leuk. Zelfde zelfontploffer op islamitische datingsite:

Prima zaak dus dat hij zelf de moord gestikt is en nu niet meer, zoals zijn plan blijkbaar was, een privémilitie van jihadisten-in-de-dop kan kweken.

Hij kan de akkers van zijn hoeries nu naar believen bewerken, tot in der eeuwigheid!:lol:

BTW; die 'Bacholar degree(s)' in de UK zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be