Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   OCMW Mechelen voert hoofddoek in bij arbeidskledij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147961)

circe 17 december 2010 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 5170875)
Koen Anciaux is de broer van Bert.

Vraag off topic: naar horen zeggen is het liefje van Elio di Rupo de broer van Joëlle Milquet. Wie weet daar meer van?

Ik heb dat verhaal ook al gehoord, of in ieder geval iets in die aard.

duveltje382 17 december 2010 13:01

tegen hoofddoek waarom

circe 17 december 2010 13:07

Ondertussen hebben noch de Rafs noch andere politiek correctelingen kunnen antwoorden op de gerichte vraag of andersgelovige niet-kankerpatienten deze verplichte OCMW werkkledij kunnen dragen als ze daar zin in hebben?

Klarekijk 17 december 2010 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5168751)
Nochtans toonde een recente reportage in Vranckx dat het in de Parijse cités dermate erg is geworden dat zelfs niet-islamitische vrouwen worden aangesproken door moslimjongeren van Noord-Afrikaanse oorsprong. En dan druk ik mij nogal eufemistisch uit, want dat "aanspreken" ging van verwijten en schelden tot daadwerkelijk aanvallen en zelfs verkrachten. Met als grote motief: ze kleden zich als hoeren. Kortom, al die vrouwen kleden zich niet zoals de islam voorschrijft en dus moeten ze het ontgelden.

Ik ken peroonlijk een Jonge Marokaan 30 jaar , hier geboren en hier naar school gegaan heeft een normale job , kortom een jongen waarvan je zou denken die is echt geintegreerd .
Toen ik een paar jaar geleden ben gescheiden , en hij kent ons behoorlijk goed , kreeg ik tijdens een persoonlijk gesprek prompt in mijn aangezicht.
Het is allemaal uw eigen schuld ,U liet Uw vrouw veel te vrij , Uw vrouw mocht alleen gaan winkelen en liep op straat gekleed als alle vlaamse hoeren.

bij ons kan dat niet zij hij .

Een bevestiging voor mij dat zelfs bij de meest moderne Islamiten de mentaliteit en geloofsovertuiging zeer diep zit en overheerst op hun leven .

De jongens mogen alles en de meisjes mogen een strakke jeans dragen met een rokje over to voor hun verloving , en dan is het uit .

circe 17 december 2010 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5170953)
Ik ken peroonlijk een Jonge Marokaan 30 jaar , hier geboren en hier naar school gegaan heeft een normale job , kortom een jongen waarvan je zou denken die is echt geintegreerd .
Toen ik een paar jaar geleden ben gescheiden , en hij kent ons behoorlijk goed , kreeg ik tijdens een persoonlijk gesprek prompt in mijn aangezicht.
Het is allemaal uw eigen schuld ,U liet Uw vrouw veel te vrij , Uw vrouw mocht alleen gaan winkelen en liep op straat gekleed als alle vlaamse hoeren.

bij ons kan dat niet zij hij .

Een bevestiging voor mij dat zelfs bij de meest moderne Islamiten de mentaliteit en geloofsovertuiging zeer diep zit en overheerst op hun leven .

De jongens mogen alles en de meisjes mogen een strakke jeans dragen met een rokje over to voor hun verloving , en dan is het uit .

²
Ken er ook zo'n. Je denkt dat ze gewoon helemaal mee zin, en dan blijkt ineens dat het laage westerse beschaving flinterdun is. Zeer beangstigend, en nee dan is het geen fobie.

Raf 17 december 2010 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5170931)
Ondertussen hebben noch de Rafs noch andere politiek correctelingen kunnen antwoorden op de gerichte vraag of andersgelovige niet-kankerpatienten deze verplichte OCMW werkkledij kunnen dragen als ze daar zin in hebben?

Tja, circe, jij negeert zo vaak vragen van anderen. Ik zie niet in hoe jij kan eisen dat men dan wel op jouw vragen antwoordt...

Raf 17 december 2010 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5170924)
tegen hoofddoek waarom

Dat vraag ik me ook al lang af...

circe 17 december 2010 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5171005)
Tja, circe, jij negeert zo vaak vragen van anderen. Ik zie niet in hoe jij kan eisen dat men dan wel op jouw vragen antwoordt...

nochtans is het een doodsimpele vraag toch?

filosoof 17 december 2010 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5167704)
Als wij naar een van die landen ginder gaan, moeten wij ons aanpassen. En als zij van ginder naar hier komen, moeten wij ons ook aanpassen. Zo gaat dat. Wij hier, of wij ginder, het zijn wij die ons moeten aanpassen.

Ik ben al in Marokko, Tunesië, Egypte, Palestina, Turkije geweest, mét mijn vrouw. Niemand vroeg me ons "aan te passen". Niemand maakte er een opmerking over.

filosoof 17 december 2010 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 5168518)
Mispoes. Vrouwen die geen hoofddoeken dragen worden serieus geviseerd op de Belgische straten door moslimjongens. Zulke moslimjongeren handelen niet op eigen houtje. Die zijn dat aangeleerd tijdens hun achterlijke religieuze opvoeding.
Conclusie uw standpunten trekken op niets. Ze bewijzen uitsluitend hoe dom de modale linkse jan met de pet is op het gebied van kennis van de islam.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 5168527)
Alle vrouwen in de Belgische steden moeten vrij kunnen gaan en staan waar ze willen. De islamitische hoofddoekdragende vrouwelijke slechte karakters geven de aanleiding tot discriminatie in de westerse landen. De achterlijke religieuze opvoeding van de moslimjongens draagt bij tot discriminatie en onderdrukking.

U zou zich beter moeten informeren. Alvorens domme dingen te schrijven. Sekse en hoofddoek zorgen voor veel overlast in de steden.

Ik woon in Brussel en de vrouwen, mannen, meisjes en jongens die ik ken kunnen vrij gaan en staan waar ze willen, zonder hoofddoek.

Je zou je beter moeten informeren alvorens domme dingen te schrijven.
Je bewijst uitsluitend hoe weinig je van islam en moslims weet.
Conclusie: je standpunten trekken op niets, domme veralgemeningen, uitgaande van zeldzame in de media en op extreme sites opgeblazen feitjes.

Dixie 17 december 2010 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5171026)
Ik woon in Brussel en de vrouwen, mannen, meisjes en jongens die ik ken kunnen vrij gaan en staan waar ze willen, zonder hoofddoek.

U zou zich beter moeten informeren alvorens domme dingen te schrijven.

tja de jongens en de mannen zullen inderdaad geen hoofddoek dragen :lol::lol:

circe 17 december 2010 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5171018)
Ik ben al in Marokko, Tunesië, Egypte, Palestina, Turkije geweest, mét mijn vrouw. Niemand vroeg me ons "aan te passen". Niemand maakte er een opmerking over.

geldbinnenbrengende toeristen hebben gewoonlijk een streepje voor.
Nochtans hebben ze mij weldegelijk gevraagd om met te verkleden en een groot badlaken om mijn middel te hangen alvorens ik een bepaald gebouw binnenmocht in Egypte. Ik had gewoon een short aan.
Misschien dat ze aan mijn billen wèl en aan die van uw vrouw géén aanstoot aan namen?

Lange mouwen heb ik ook al in verschillende plaatsen moeten aandoen. Heel mooi: een blouze met lange mouwen en daaronder een mooi gedrapeerd badlaken.

Eigenzinnig 17 december 2010 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5171018)

In vlaanderen moeten toeristen zich wel aanpassen :roll:..djezus wat een vergelijking..

Ga er wonen, dien klacht in tegen de moskeekraaien voor nachtlawaai, eis op de werkplaats spek en eieren als middagmaal..en kom dan nog eens klappen knuppel..

Ik herinner me sterk een aflevering waar vlaamse BV's iets moesten doen op een marrokaans plein en de micro uit de handen van sergio? werd gerukt toen het dagelijks torengemekker begon..

filosoof 17 december 2010 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5171036)
geldbinnenbrengende toeristen hebben gewoonlijk een streepje voor.
Nochtans hebben ze mij weldegelijk gevraagd om met te verkleden en een groot badlaken om mijn middel te hangen alvorens ik een bepaald gebouw binnenmocht in Egypte. Ik had gewoon een short aan.
Misschien dat ze aan mijn billen wèl en aan die van uw vrouw géén aanstoot aan namen?

Lange mouwen heb ik ook al in verschillende plaatsen moeten aandoen. Heel mooi: een blouze met lange mouwen en daaronder een mooi gedrapeerd badlaken.

Dat men voor het betreden van religieuze gebouwen kledingminima vraagt is ook het geval in bvb de basilieken in Rome en Venetië.

Terloops, op reis zien we er zeker niet uit als "geld binnenbrengende toeristen": ik in short of jeans, mijn vrouw in short of kleedje, nooit in groep, nooit in dure hotels of restaurants, niet met dure fototoestellen, reizen per openbaar vervoer. Nee, we spreken geen Arabisch.

Amon_Re 17 december 2010 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5165711)
Er zijn inderdaad niet-moslim-dames (Vlamingen, vreemdelingen vanuit diverse niet-moslim-hoeken) die op sommige momenten een hoofddoek willen dragen. Bijvoorbeeld wanneer ze een kankertherapie ondergaan en daardoor tijdelijk (of defnitief) kaal zijn.
Wij begrijpen dat.

Maar moet daarom een hoofddoek voorzien worden in de arbeidskledij? Als gemakkelijkheidsoplossing omdat de ene een lange doek, en de andere een fraai gekleurde doek zou dragen ?

Gaan we dat straks ook zien voor andere ambtenaren die een uniform dragen ? Te beginnen met de dames die we in het nieuws bezig zien, als ze koffie en papiertjes ronddragen in het parlement ? En verder te gaan met hoge piefen in het leger (tot en met de princesse Astrid de Laeken de l' argent de la Croix Rouge) ? En de politie: zeker verplicht te dragen als ze in bepaalde wijken komen, of als een moslim voor de rechtbank moet komen ?

En te eindigen met de toga's van de vrouwelijke rechters ?

Neen ! Te eindigen met vrouwelijke parlementairen !!!

Wedden dat het alleen zal gaan om arbeidsters en bejaarderverzorgsters ? De laagste beroepen op de sociale ladder ?

Zie je hier fijntjes dat het gaat om een sociale problematiek ??

link: http://www.gva.be/antwerpen/mechelen...idskledij.aspx

titel: OCMW Mechelen voert hoofddoek in bij arbeidskledij

twee zinnetjes:

Jaay! Terug naar de jaren stillekes!
/sarcasme

Welke idioot heeft dit beslist & van welke partij is da kieken?

Eigenzinnig 17 december 2010 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5171044)
Dat men voor het betreden van religieuze gebouwen kledingminima vraagt is ook het geval in bvb de basilieken in Rome en Venetië.

Terloops, op reis zien we er zeker niet uit als "geld binnenbrengende toeristen": ik in short of jeans, mijn vrouw in short of kleedje, nooit in groep, nooit in dure hotels of restaurants, niet met dure fototoestellen, reizen per openbaar vervoer.

Noord-afrikaans getaande huid en dito haar ? :lol:

Amon_Re 17 december 2010 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5165884)
Als de schaamdoek voorzien is in het arbeidsreglement, is het dan ook toegestaan voor niet-moslima's om zich als muzelvrouw te verkleden als ze gaan kuisen? of zou dat verboten sein als je geen kankerbehandeling hebt gekregen?

Is die Koen familie van Bertje Bleiter of zo?

Oh god nee, doe me dat niet aan dat Bert niet de enige was....

Amon_Re 17 december 2010 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5168054)
OMG! Worden jullie dat eindeloze gezanik over die hoofddoekjes dan nooit beu?

Nee

Amon_Re 17 december 2010 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 5168273)
Je beseft toch dat die hoofddoek niet verplicht is? Die kan je dragen bij het uniform en daardoor 1 en dezelfde hoofddoek hebben . Wat ook de bedoeling is van een uniform he?

Behalve dat er geen enkele reden was om het uniform te wijzigen, dit is niets meer dan buigen onder het luid gebrul van een primitieve minderheid.

Geen religieuze symbolen in het openbaar ambt

filosoof 17 december 2010 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5171051)
Noord-afrikaans getaande huid en dito haar ? :lol:

Waarom?
Huidskleur varïeert tussen wit, rood en bruin, naargelang, mijn vrouw is blond, ik kastanjebruin. We spreken geen Arabisch. (ik ken enkele woorden, onvoldoende om een zin te vormen)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be