Piero |
6 januari 2011 12:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo
(Bericht 5209018)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem
Ik blijf mjn topic in het oog houden, en zolang hier niemand mijn voorstelling over (al-kanz, zakaat en renteverbod) tegenspreekt, hoef ik ook niet te reageren. Ik lees en ik ga vaak akkoord met bepaalde stellingen, ik heb geen interesse in bepaalde stellingen omdat ze niet haaks staan op mijn stelling of het is off-topic. Ik reageer in dit geval niet, ik lees gewoon of ik leer van de reactie en ik word hier nergens persoonlijk.
Ongelooflijk hoe goed jij bent in ad hominem !!
|
Ik heb vijf citaten van jou geplaatst met beweringen waarvan iedereen met een greintje verstand en logica direct ziet dat ze onzinnig zijn. Dat wil zeggen onwaar of betekenisloos en zonder contextuele waarde. Ik had er nog meer kunnen quoten. Als je dat doet onder de vlag 'we kletsen maar raak' dan is dat uitstekend, maar onder de titel 'Crisis heeft ongelijkheid op arbeidsmarkt versterkt' is het tergend. Als ik dat onder de aandacht breng ben ik persoonlijk?
Citaat:
(Bericht 5209018)
Mijn fictieuze voorstellingen moet je in de context gaan lezen: wat indien alles ge-automatiseerd wordt? Daar moet je mijn voorstellingen lezen.
|
En dat heb ik precies gedaan in mijn quotes. Bij 'ge-automatiseerd' weet jij wel dat het een goeie vraag is maar het denken laat je aan anderen over. Je zegt:"...of moeten we eerst praktische problemen aanpakken? Ik weet het niet." Van automatisering heb je geen verstand maar je stelde wel voor om de islamvisie op de economie in Europa uit te proberen. Toch wel grappig deze gespeelde naïviteit. :lol:
Goed, op jouw verzoek ga ik nog een keer bij 'ge-automatiseerd' kijken en ik zal proberen mijn lachen in te houden. >
Citaat:
(Bericht 5181962)
Een goede vraag, een beetje science fiction? Even de realiteit vergeten want we zijn het beu en we kunnen niet veel doen, gewoon opgeven en wachten .. of moeten we eerst praktische problemen aanpakken? Ik weet het niet, maar jouw vraag blijft een goeie. :thumbsup: :-D
Ik ga nu niet zeggen wat ik denk, maar vertel mij: wat stel je voor of wat denk je zelf?
Denk je dat alles ge-automatiseerd kan worden?
Denk je dat een maatschappij zonder samenwerking kan functioneren?
Denk je niet dat meer automatisaties meer studierichtingen gaat veroorzaken en dus meer mogelijkheden om in het onderwijs te investeren?
Denk je niet dat er, indien iedereen met automatisatie max. 2uur/dag werkt, meer aandacht besteed zal worden aan socio-culturele evenementen?
Denk je niet dat hoe hoger werkloosheid gaat hoe hoger criminaliteitsgraad wordt?
Denk je niet dat het milieu meer aandacht gaat krijgen?
Denk je dat er meer geïnvesteerd zal worden in multi-planetary leven (reizen en verhuizen)?..
|
Zeven Kernvragen (?) gericht aan Paul Nollen omdat hij de vraag stelde: "Hoe zouden we zo'n maatschappij organiseren?" Paul krijgt meteen een portie huiswerk van de meester; die het zelf niet weet!:-D (sorry) Weet jij nog wat je titel was? 'Crisis heeft ongelijkheid in de markt versterkt'. :lol: (sorry)
|