Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amsterdamse politiecomissaris Welten in opspraak rond boerka: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148909)

Pieter B 11 januari 2011 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5219278)
Ik wil gerust akkoord gaan met het feit dat ze niet in de boeien moet worden geslagen, maar een fikse boete is wel op zijn plaats.

Ikzelf mag me ook niet vermomd op straat begeven buiten de carnavalsdagen. Waarom zou iemand met een laken over zijn hoofd dat wel mogen doen?
Het interesseert me niet of ze dit "moet" van haar echtgenoot of broer of vader. Ze blijken toch overal te willen duidelijk maken dat ze het uit "vrije wil"doen. Wel, het MAG NIET.

Dat je jezelf niet mag vermommen is geen algemene regel. In sommige gemeentes staat dat wel in het gemeente reglement. En ja dan valt een boerka daar uiteraard ook onder. En dat vind ik ook logisch. Een boerka dragen is geen mensenrechten. Zaken als veiligheid primeren op fashion statements.

den dinges 11 januari 2011 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5221380)
Jij mag dat.

Uiteraard, die mensen vragen er om. En af en toe moet je ze op een harde manier benaderen. Kwestie van ze sterker te maken als persoon :lol:

Als je zelf ook graag op de harde manier benaderd word is dat allemaal OK.
Als je beleefd wil behandeld worden niet.

den dinges 11 januari 2011 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5220359)
Cal, heb je een link? Die vent zouden ze moeten wurgen in dienen boerka, zeg dat ik het u gezegd heb.

Je hebt toch gezegd dat je tegen de doodstraf bent ? Zelfs voor moordenaars en verkrachters ?
En nu zou je al een grapjas laten wurgen om dat hij zich verkleed in een boerka ?
Je hebt écht geen gevoel voor humor daar waar het middelleeuwse islamietische folklore betreft ?

suqar_7loe 11 januari 2011 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5223651)
Je hebt toch gezegd dat je tegen de doodstraf bent ? Zelfs voor moordenaars en verkrachters ?
En nu zou je al een grapjas laten wurgen om dat hij zich verkleed in een boerka ?
Je hebt écht geen gevoel voor humor daar waar het middelleeuwse islamietische folklore betreft ?

Klopt, ik ben tegen de doodstraf. Ik vraag me af waarom die man een boerka aantrok. Was het niet onlangs dat een Engelsman een boerka aantrok om winkels te plunderen?

suqar_7loe 11 januari 2011 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5223637)
Als je zelf ook graag op de harde manier benaderd word is dat allemaal OK.
Als je beleefd wil behandeld worden niet.

Wat is er verkeerd aan het woord 'watje'?

Ik werd gisteren een 'allochtone versie van de hoer HM' genoemd. Ik begon toch ook niet te janken?

bgf324 12 januari 2011 00:14

Boerka is een stuk kleding als een ander.

suqar_7loe 12 januari 2011 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5223858)
Boerka is een stuk kleding als een ander.

8O

Eigenzinnig 12 januari 2011 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5223671)
Wat is er verkeerd aan het woord 'watje'?

Ik werd gisteren een 'allochtone versie van de hoer HM' genoemd. Ik begon toch ook niet te janken?

Ik heb je geen allochtoonse versie van een hoer genoemd..wel een allochtoonse versie van een bekende oostendse met het gilles de la tourette syndroom omdat je er zo stevig tegenaan ging..kleine nuance :-D

suqar_7loe 12 januari 2011 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5223878)
Ik heb je geen allochtoonse versie van een hoer genoemd..wel een allochtoonse versie van een bekende oostendse met het gilles de la tourette syndroom omdat je er zo stevig tegenaan ging..kleine nuance :-D

...van HM... schreef je. Maw van een hoer dus.

Maar geen probleem hoor. Ik vond jouw reactie best wel grappig :-D

Pieter B 12 januari 2011 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5223866)
8O

Wa is daar vreemd aan? Het is een lelijk kledingsstuk, maar het blijft een kledingsstuk.

daiwa 12 januari 2011 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5219212)
Helemaal akkoord, al eens gekeken wat er onder zo'n Boerka zit ?

In onderstaand geval hadden ze dat beter gedaan.

Citaat:

Een Somalische man die gezocht werd voor de moord op een agente is erin geslaagd Groot-Brittannië te verlaten, vermomd als een gesluierde vrouw. Dat schrijft de krant The Times.

Mustafa Jamma had de identiteit aangenomen van zijn zus. Hij gebruikte haar paspoort en verborg zich onder een niqab (een gezichtssluier waarbij alleen de ogen onbedekt zijn) om door de veiligheidscontrole op de Londense luchthaven van Heathrow te geraken, zo stellen politiebronnen in de krant.

De man werd beschuldigd van betrokkenheid bij de moord op agente Sharon Beshenivsky na een gewapende overval in 2005. Een andere agente, de 37-jarige Teresa Milburn, werd bij datzelfde incident geraakt in de schouder.

De vlucht van Jamma dateert al van de periode tussen kerst en nieuwjaar vorig jaar, aldus nog de Times. Op het ogenblik van zijn vlucht was hij een van de meest gezochte mannen in Groot-Brittannië en had hij 21 veroordelingen op zijn naam.

Nexer 12 januari 2011 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5210449)
Correctie:
Domme, moedige, verstandige mannen...

Nee hoor: Verstandige, bange mannen.

Heel bange mannen. Absoluut niet moedig. Bevreesd voor hun leven.

Caligula 12 januari 2011 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 5224150)
Nee hoor: Verstandige, bange mannen.

Heel bange mannen. Absoluut niet moedig. Bevreesd voor hun leven.

Je kan onmogeluijk moedig zijn tegen een laffe onzichtbare vijand die zich vermomd onder de jouwen bevindt

Nexer 12 januari 2011 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5224304)
Je kan onmogeluijk moedig zijn tegen een laffe onzichtbare vijand die zich vermomd onder de jouwen bevindt

Dank u voor het bijspringen van mijn statement.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be