quercus |
24 januari 2011 18:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
(Bericht 5249717)
Het is leuk en aandoenlijk om te zien hoe de Vlaamsnationalisten verkrampt blijven reageren op de zeer succesvolle betoging toch in een slecht daglicht te kunnen stellen. Het moet erg zeer erg pijn doen in Vlaamsnationale rangen. En bovendien halen ze de meest miezerige argumenten aan om toch te kunnen bewijzen dat deze massale betoging niets voorstelt.
Wel, pech voor u. Dat hadt ge in uw de blauwvoetvendels nu eens niet verwacht neem ik aan . Ik ook niet moet ik rechtuit bekennen. Edoch, gewen er u maar aan. Want deze betoging staat in de annalen gegrift van de zeer grote betogingen in België. En als de heren en dames onbekwame politici blijven aanmodderen, dan komt er in de zomer nóg zo'n betoging. En dan zullen er niet 34.000 aanwezigen staan, maar 68.000!
|
Maar nee ventje ... We hebben uit onverdachte bron, Le Soir met name (en de vrouw van Caesar verdenkt men niet), vernomen dat hooguit 1/5 van de betogers uit la Flandre kwam. De rest waren "Bruxellois" en Walen. "Wallobrux" quoi. Want als daar tussen die "Bruxellois" ook nog wat Dansaert-Vlamingen zaten, zal hun aantal héél beperkt geweest zijn. Het was dus hoofdzakelijk een betoging "pour la Belgique unie". Enne, als francofonen die uitdrukking aanwenden, dan weten we wat zoiets wil zeggen.
System, ik raad je ten stelligste aan eens naar de website van De Standaard over te schakelen en daar de rubriek van Guy Tegenbos te lezen. Of ook nog het stukje van Johan Van Overtveldt op de opiniepagina van de Trends-website. Dan zul je merken dat jouw triomfantelijk tricolore toontje hier veeleer klinkt als een getoeter uit een gebarsten Belgicistische blokfluit.
|