Hollander |
5 februari 2011 21:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy
(Bericht 5278707)
1° België is nooit gaan koloniseren, dat heeft Leopold II op eigen houtje gedaan. Pas toen hij ferm onder vuur kwam te liggen heeft hij zijn -inmiddels goed geplunderde- kolonie 'cadeau' gedaan aan de Belgische Staat. Waarvoor wij -de Belgische bevolking en NIET de Coburgs- nog regelmatig de rekening gepresenteerd krijgen.
2° Vele Vlamingen hebben gewoond/gewerkt in Congo. Toch spreekt men daar -naast de plaatselijke talen- FRANS.
Ik heb vooral een hekel aan die drang van Nederlanders om zich overal op te dringen, aan hoe je hen niet kunt vertrouwen in het zakendoen, aan hoe ze enkel regels kunnen respecteren in hun eigen land of voordeel.
Ik heb nog nooit Duitsers of Fransen weten urineren in de brievenbussen van de mensen. Jammergenoeg heb ik dat meermalen mogen meemaken of zien doen door Nederlanders. En, voordat u daarvan het bewijs vraagt, daar zijn meerdere PV's voor opgesteld en telkens waren het Nederlanders...
|
Heerlijk hoe je zo je gif spuit. Laat het er maar uitkomen, voordat het echt dwars gaat zitten. Even wat dingetjes dan maar, onder het mom van 'baat het niet, dan komt er wellicht nog wat extra gif uit'.
Citaat:
(Bericht 5278707)
1° België is nooit gaan koloniseren, dat heeft Leopold II op eigen houtje gedaan. Pas toen hij ferm onder vuur kwam te liggen heeft hij zijn -inmiddels goed geplunderde- kolonie 'cadeau' gedaan aan de Belgische Staat. Waarvoor wij -de Belgische bevolking en NIET de Coburgs- nog regelmatig de rekening gepresenteerd krijgen.
|
Nederland is net zo min gaan koloniseren. Het waren private ondernemingen (met een niet onaanzienlijk aantal eigenaars/financiers uit jullie streken) die gingen koloniseren (handel drijven met geweld)
Nederland heeft die koloniën over moeten nemen, toen die ondernemingen failliet gingen, de laatste meen ik in 1798. (VOC). Vergelijkbaar dus?
Citaat:
(Bericht 5278707)
hoe je hen niet kunt vertrouwen in het zakendoen, aan hoe ze enkel regels kunnen respecteren in hun eigen land of voordeel.
|
zucht, dit is toch wel ernstig. :roll:
Maar natuurlijk. Niet te vertrouwen, dat weet men in de heeeeele wereld.
In 2008 was Nederland het vijfde uitvoerland van de wereld na Duitsland, China, Japan en de Verenigde Staten. Ga ze maar even vertellen dat die vuile Ollanders niet te vertrouwen zijn.
Citaat:
(Bericht 5278707)
2° Vele Vlamingen hebben gewoond/gewerkt in Congo. Toch spreekt men daar -naast de plaatselijke talen- FRANS.
|
En van wie hebben die mensen dat geleerd? Oh oeps, van de Belgen soms?
|