Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Walgelijke cartoon over Wilders op Joop.nl (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150911)

vlijmscherp 14 februari 2011 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5300256)
Blijkbaar is de levensbeschouwing van Wilders en zijn partij dan niet zo verschillend van die van de meest achterlijke mollahs. Goed om weten.

daar zijn we nu toch niet echt verbaasd over hé?

abou Anis 14 februari 2011 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5300283)
daar zijn we nu toch niet echt verbaasd over hé?

Jij, ik en nog een handvol anderen op dit forum niet. Maar ik denk dat er toch ook een aantal onbegrijpend grommend in hun haar zullen krabben als ze dat lezen. Om daarna schuimbekkend op hun klavier te beginnen rammen.

Derk de Tweede 14 februari 2011 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 5299211)
Het ligt helemaal aan je levens/wereldbeschouwing hoe je tegen cartoons aan kijkt:

Hij is goed!

VLJ 15 februari 2011 12:13

vrije meningsuiting moet kunnen al is ze van slechte smaak

COCHINILLO 15 februari 2011 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5300256)
Blijkbaar is de levensbeschouwing van Wilders en zijn partij dan niet zo verschillend van die van de meest achterlijke mollahs. Goed om weten.

blijkbaar kent de cartoonist dan toch het verschil niet tussen "asocialen" die wilders in aparte dorpen wil stoppen, en "allochtonen" die door de cartoonist op het tekeningetje werden gezet.

deze fout maakt men nog al eens in weldenkend nederland, alleen kreeg onderstaande er geen puntjes voor. Let op de uitdrukking van afgrijzen op het gezicht van de presentatrice. Zou ze nu ook met zo'n uitdrukking rondlopen als ze ziet dat de weldenkende cartoonist exact dezelfde "denkfout" maakte?

http://www.youtube.com/watch?v=4ClLX...layer_embedded

abou Anis 15 februari 2011 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5303099)
blijkbaar kent de cartoonist dan toch het verschil niet tussen "asocialen" die wilders in aparte dorpen wil stoppen, en "allochtonen" die door de cartoonist op het tekeningetje werden gezet.

deze fout maakt men nog al eens in weldenkend nederland, alleen kreeg onderstaande er geen puntjes voor. Let op de uitdrukking van afgrijzen op het gezicht van de presentatrice. Zou ze nu ook met zo'n uitdrukking rondlopen als ze ziet dat de weldenkende cartoonist exact dezelfde "denkfout" maakte?

http://www.youtube.com/watch?v=4ClLX...layer_embedded

Compleet naast de kwestie antwoorden van de post waar je op reageert, doe je daar je best voor of is dat iets dat gemakkelijker wordt naarmate je het veel doet?

VLJ 15 februari 2011 12:59

slechte smaak moet kunnen omwille van de vrije meningsuiting

COCHINILLO 15 februari 2011 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5303105)
Compleet naast de kwestie antwoorden van de post waar je op reageert, doe je daar je best voor of is dat iets dat gemakkelijker wordt naarmate je het veel doet?

is het naast de kwestie dat de cartoonist vindt dat

asocialen een synoniem is voor allochtonen?

abou Anis 15 februari 2011 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5303112)

Misschien niet, maar waarom u daarover begon als "antwoord" op de post van mij die u citeerde is mij een raadsel. Dat ging namelijk over iets totaal anders.

vlijmscherp 15 februari 2011 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5303112)

antwoord eens gewoon op deze vragen:

mag een kwetsende cartoon over moslims?

mag een kwetsende cartoon over Wilders?

COCHINILLO 15 februari 2011 13:14

Jazeker, en jij schreef dat toch in antwoord op:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 5299211)
Het ligt helemaal aan je levens/wereldbeschouwing hoe je tegen cartoons aan kijkt:

dus lijkt mij de vermelding dat de cartoonist het verschil niet maakt tussen asocialen en allochtonen volledig op zijn zijn plaats.

abou Anis 15 februari 2011 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5303151)
Jazeker, en jij schreef dat toch in antwoord op:

dus lijkt mij de vermelding dat de cartoonist het verschil niet maakt tussen asocialen en allochtonen volledig op zijn zijn plaats.

Dat lijkt inderdaad verkeerd van die cartoonist. En indien Wilders' parcours en standpunten uit het verleden anders geweest waren, was het zelfs een walgelijke link geweest van die cartoonist.

Maar nu is het niet meer dan een semantische kwestie die je aanhaalt. Want laten we wel wezen, C.: Wilders heeft al dikwijls genoeg in het lang en het breed duidelijk gemaakt wie volgens hem de echte asocialen zijn. De link komt dus niet van de cartoonist.

Eigenzinnig 15 februari 2011 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5303169)
Dat lijkt inderdaad verkeerd van die cartoonist. En indien Wilders' parcours en standpunten uit het verleden anders geweest waren, was het zelfs een walgelijke link geweest van die cartoonist.

Maar nu is het niet meer dan een semantische kwestie die je aanhaalt. Want laten we wel wezen, C.: Wilders heeft al dikwijls genoeg in het lang en het breed duidelijk gemaakt wie volgens hem de echte asocialen zijn. De link komt dus niet van de cartoonist.

toch wel...pure laster en suggestief ...hetzelfde gedrag waar Wilders voor verketterd wordt..

abou Anis 15 februari 2011 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5303198)
toch wel...pure laster en suggestief ...hetzelfde gedrag waar Wilders voor verketterd wordt..

Hoe kan een cartoon nu laster zijn? En suggestief? Waar haal je het? Een cartoon is om te lachen. Iedereen kan zien dat het een cartoon is, toch?

Eigenzinnig 15 februari 2011 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5303222)
Hoe kan een cartoon nu laster zijn? En suggestief? Waar haal je het? Een cartoon is om te lachen. Iedereen kan zien dat het een cartoon is, toch?

Citaat:

Terecht maakt ‘heel Nederland’ druk om de zaak rondom Bert Brussen en de gefotokopieerde tweet. Ondertussen is ook op een ander terrein de vrijheid van meningsuiting in het geding. Vorig jaar publiceerde de AEL een nogal kwetsende cartoon waarin de holocaust werd gebagatelliseerd. De AEL is veroordeeld tot een geldboete wegens deze cartoon
Citaat:

CURAÇAO – Het Openbaar Ministerie in Nederland heeft besloten twee spotprenten over Antillianen te verbieden. De tekeningen van de Amsterdamse cartoonist Gregorius Nekschot werden als strafbaar geacht omdat deze racistisch en discriminerend zouden zijn
Ik denk het niet..

abou Anis 15 februari 2011 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5303239)
Ik denk het niet..

Tiens, was dat niet de heersende teneur na de publicatie van de Mohammedcartoons? Vond je dat toen niet, dan? Ik vond dat toen wel hoor. En nu nog steeds.

Bobke 15 februari 2011 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5303222)

Een cartoon dient om op een grappige manier iets aan te klagen.
Bij mijn weten heeft Wilders nog niemand vergast of is hij zinnes het wel te doen. Het toont eerder de onmacht van de cartonist om waar Wilders wel voor staat in de verf te zetten.
Er zijn er heus wel een paar goede te bedenken.

abou Anis 15 februari 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5303468)
Een cartoon dient om op een grappige manier iets aan te klagen.
Bij mijn weten heeft Wilders nog niemand vergast of is hij zinnes het wel te doen. Het toont eerder de onmacht van de cartonist om waar Wilders wel voor staat in de verf te zetten.
Er zijn er heus wel een paar goede te bedenken.

Je vindt de cartoon niet goed dus. Maar mag hij van jou gepubliceerd worden?

Bobke 15 februari 2011 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5303481)
Je vindt de cartoon niet goed dus. Maar mag hij van jou gepubliceerd worden?

Bij mijn weten sta ik er niet op,ik voel mij geenszins aangesproken.
Omdat hij gepubliceerd mag worden hoef ik hem niet geslaagd te vinden.
Zoals reeds gezegd zijn er betere te bedenken die wel zijn denkbeelden op de korel nemen.

abou Anis 15 februari 2011 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5303501)
Bij mijn weten sta ik er niet op,ik voel mij geenszins aangesproken.
Omdat hij gepubliceerd mag worden hoef ik hem niet geslaagd te vinden.
Zoals reeds gezegd zijn er betere te bedenken die wel zijn denkbeelden op de korel nemen.

Ja Bobke, maar daar ging de discussie toch helemaal niet over. Voor elke persoon die een tekening, cartoon, ... goed vindt, vind je ook iemand die dat niet vindt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be