Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Exorbitant hoge immigrantencriminaliteit in Europa wordt systematisch doodgezwegen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152024)

den dinges 6 maart 2011 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 5336164)
Welkom in onze polyculturele post-modernistische maatschappij.
U hebt heimwee naar "vroeger"? Ikke niet. En de meeste "normen en waarden" van "vroeger" kunnen mij ook gestolen worden, geef mij maar onze "moderne normen en waarden".

Wie afstapt van de romantische kijk op ons verleden, kan de huidige realiteit met een serene blik bekijken en analyseren. (mooi gezegd, hé :-P)

Mooi gezegd ???!!! Klinkbare onzin, walgelijke zever...:cry:
Als met " vroeger " bedoeld word, voor de Grote Immigratiegolf uit Noordafrika en Zwart Afrika , leve " vroeger " dan.
De buurten waar ik opgegroeid ben zijn onherkenbaar, dat is voor mij " buitenland " geworden. Het is daar zeker niet beter geworden als vroeger... Het is niet dat ik heimwee heb naar de normen en waarden van vroeger, maar wel zo dat ik mij niet kan vinden in de normen en waarden van de nieuwe bewoners van die wijken.
Is het normaal dat je een vreemdeling bent in je eigen geboorteland ?

Diego Raga 6 maart 2011 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5340226)
Vooral het bedenken welke criminaliteit NIET, en vooral waarom niet, in de rechtbanken komt levert het meeste inzicht op.

Maar ja , leg dat het klootjesvolk maar eens uit. Handtasje stelen, dat begrijpen ze. Pensioenen die verdwenen zijn....veel te ingewikkeld.

Ik vraag me soms af of je je zelf nog ernstig neemt.

Soit, gezien je het onderwerp van deze draad blijkbaar wil doen verzanden door off-topic gezeur, kun je hier enkele leuke dingen lezen over hoe het er aan toe gaat in je heimat, dingen waarvan je doet alsof dat alleen het witte gespuis zich hier aan schuldig zou maken:

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...PVV-gelijk.htm

http://vorige.nrc.nl/binnenland/arti...affia_Antillen

http://www.depers.nl/binnenland/2116...-Antillen.html

Graag gedaan, Eberhard. ;-)

CyberpunX 6 maart 2011 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5340226)
Vooral het bedenken welke criminaliteit NIET, en vooral waarom niet, in de rechtbanken komt levert het meeste inzicht op.

Kleine straatcriminaliteit. De politie raadt op elke manier af hier gevolg aan te geven. Is veel administratie voor hun en heeft uiteindelijk nul resultaat.

Bad Attila 7 maart 2011 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 (Bericht 5340574)
waarom word het dan altijd ontkent in de media?

Wordt dit dan in de media ontkend?

Bad Attila 7 maart 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 (Bericht 5340575)
en dus vind jij het maar normaal?

Normaal? Dat weet ik niet...

Ik weet wel dat het niet volstaat vast te stellen dat vreemdelingen (zelfs "allochtonen") oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, en dat vooral Marokkanen zeer zwaar oververtegenwoordigd zijn in de gevangenisstatistieken. Maar wat mij vooral interesseert is de REDEN waarom dit zo is.

Zie dat maar als politieke correctheid.

louis1949 7 maart 2011 12:08

vertel het mij eens DE REDEN?slechte jeugd,discriminatie,taalachterstand,slechte vlamingen??zal ik het je eens vertellen ?een grote hoop van dat volk is door en door slecht,dat samen met de lichte straffen dat is de reden

Bad Attila 7 maart 2011 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 (Bericht 5344157)
vertel het mij eens DE REDEN?slechte jeugd,discriminatie,taalachterstand,slechte vlamingen??zal ik het je eens vertellen ?een grote hoop van dat volk is door en door slecht,dat samen met de lichte straffen dat is de reden

Ik heb al voldoende info gegeven in deze thread. Ik ben uiteraard steeds bereid om verder te debatteren, maar dan liefst op basis van inhoudelijke argumenten, en geen uit de duim gezuigde waarde-oordelen.

smiley 7 maart 2011 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 5343999)

Ik weet wel dat het niet volstaat vast te stellen dat vreemdelingen (zelfs "allochtonen") oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, en dat vooral Marokkanen zeer zwaar oververtegenwoordigd zijn in de gevangenisstatistieken. Maar wat mij vooral interesseert is de REDEN waarom dit zo is.

Hier enkele voorbeeldjes van de talloze met de vraag. Wat is de reden ?

Dakloze neergeknuppeld omdat hij bier drinkt tijdens ramadan
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=0G20L7K6

Verkracht in vol Zuidstation omdat zij geen hoofddoek droeg zoals het hoorde
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=5H1T9KBI

Brusselse gemeentearbeider castreert naaktbeelden

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tbeelden.dhtml

Sinterklaasfeest eindigt met messengevecht

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=8I1KT5BP

Allochtonen slaan zwangere dochter van 'Blokwatcher' Ze riepen 'vuile hoer'

http://dutch.faithfreedom.org/forum/...hp?f=24&t=5426

Marokkaanse broers verkrachten 13-jarig meisje
Als ze 'ook islamitisch' was geweest, hadden we dat niet gedaan, zeiden ze tegen de rechter

http://religie.blog.nl/islam/2007/03...hun-godsdienst

Ze haten ons
Arthur van Amerongen

http://www.youtube.com/watch?v=7mHsCUkDsto

Undercover in Molenbeek
Hind Fraihi

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=8395

VANDER TAELEN is het beu naast een getto te leven waar allochtone jongeren hem behandelen alsof hij op hun privéterrein loopt
http://chattim.wordpress.com/2010/03/18/

Muslimprotest in London " Let us invade their country and take their wives as war booty !"
http://www.youtube.com/watch?v=B_kyN...eature=related

Dat is nu net wat mij ook interesseert omdat de almaar door links aangehaalde en afgezaagde theorie van 'het is door armoede, achterstelling, discriminatie etc etc' niet klopt met de hierboven aangehaalde misdrijven/problemen. Wat is dan wel de reden ? Waar haalt iemand het vandaan om te roepen 'let us invade their country and take their wives as war booty ! Waar haalt die dat ? Wie heeft die zo opgevoed ? Het antwoord daarop is echter niet politiek correct.

Deens psycholoog: "Islam bevordert criminaliteit
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...inaliteit.aspx

Wij zijn van mening dat hoe meer een moslim de Islam toepast, hoe moeilijker het samenleven met niet-moslims verloopt. Wij geloven dat het probleem van moslims niet “het te weinig volgen van de Islam” is maar het “teveel volgen van de Koran en het voorbeeld van hun Profeet Mohammed”. http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Bad Attila 7 maart 2011 14:59

Nu ben ik onder de indruk, sie!

Selene 7 maart 2011 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 5344526)
Nu ben ik onder de indruk, sie!

Uw alternatief is?

Armoede, achterstand, achtergesteld, kansarm, discriminatie, racisme?

Er is geen enkele minderheidsgroep in heel Europa die meer positief gediscrimineerd wordt dan deze groep, gelijke kansen krijgen, maar niet nemen, een hele industrie omheen gebouwd werd om hun kansen te bevorderen, de taal aan te leren, inburgeringscursussen, straatwerkers, buurtvaders, een miljoenenindustrie, welke andere minderheidsgroep, welke andere groep allochtonen werd ooit zo in de watten gelegd, zo positief gediscrimineerd, welke?
Geen enkele, integendeel, de allereerste 'gastarbeiders' die hier aankwamen konden het op eigen houtje rooien, nooit werden daar taallessen voor georganiseerd, nooit werden zij positief gediscrimineerd, vaak woonden deze allereerste immigranten, en ik heb het over Italianen, Spanjaarden, Polen en dergelijke, in erbarmelijke omstandigheden, op een hoop bij elkaar gegooid in barakjes en verder konden ze het zelf uitzoeken, toch hebben die mensen zich naadloos geïntegreerd na een generatie zonder al te veel ophef, zonder jarenlang negatief, dag op dag in het nieuws te komen en de gevangenissen te bevolken.

De enige factor die ze gemeen hebben = islam.

Bad Attila 7 maart 2011 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Selene (Bericht 5344563)
Uw alternatief is?

Er is geen enkele minderheidsgroep in heel Europa die meer positief gediscrimineerd wordt dan deze groep, gelijke kansen krijgen, maar niet nemen, een hele industrie omheen gebouwd werd om hun kansen te bevorderen, de taal aan te leren, inburgeringscursussen, straatwerkers, buurtvaders, een miljoenenindustrie, welke andere minderheidsgroep, welke andere groep allochtonen werd ooit zo in de watten gelegd, zo positief gediscrimineerd, welke?
Geen enkele, integendeel, de allereerste 'gastarbeiders' die hier aankwamen konden het op eigen houtje rooien, nooit werden daar taallessen voor georganiseerd, nooit werden zij positief gediscrimineerd, vaak woonden deze allereerste immigranten, en ik heb het over Italianen, Spanjaarden, Polen en dergelijke, in erbarmelijke omstandigheden, op een hoop bij elkaar gegooid in barakjes en verder konden ze het zelf uitzoeken, toch hebben die mensen zich naadloos geïntegreerd na een generatie zonder al te veel ophef, zonder jarenlang negatief, dag op dag in het nieuws te komen en de gevangenissen te bevolken.

O, een nieuwe vriendin! Welkom!

Nu nog de hele thread eens lezen. :roll:

Serenity 7 maart 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Selene (Bericht 5344563)
Uw alternatief is?

Volmondig eens. Godsdienstzotten niet langer de hand boven het hoofd houden.

alice 7 maart 2011 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 5343999)

Mij interesseert die reden ook!
Laten we een aantal factoren even op een rijtje zetten; te beginnen met familiale achtergrond.
Gezinnen waar in het gezin niemand werkt ontbreekt vaak ook structuur, kinderen zien niemand opstaan om naar het werk te gaan,langdurige werkloosheid van ouders hebben dus invloed op de beeldvorming van hun kinderen. Wanneer ouders zelf pas rond 11.00 uur in de morgen opstaan, een uitkering als " normaal en permanent recht" ervaren en zelf geen inspanning doen om werk te vinden is dat natuurlijk geen goed voorbeeld wat kinderen stimuleert om naar school te gaan, een studie af te maken en ervan uit te gaan dat een baan DE manier is om een behoorlijk inkomen te hebben.
Deze situatie komt voor bij zowel Vlaamse als allochtone gezinnen maar omdat allochtonen hoger vertegenwoordigd zijn in werkloosheidscijfers en ocmw kun je er dus vanuit gaan dat meer allochtone dan autochtone kinderen in deze situatie opgroeien.

Primaire opvoeding.
Een kind opvoeden is meer dan het bieden van onderdak, voedsel en kleding.
Wanneer je het opvoeden beperkt tot de voordeur, jezelf niet bezig houdt met hoe het gaat op school, kinderen geen zinvolle vrije tijd besteding geeft, geen oog hebt voor de talenten van je kroost,hen niet stimuleert of aanmoedigt, zelf laag opgeleid bent, verwacht dat de school " overal" voor zorgt, niet weet wat je kind buiten die voordeur doet en rondhanggedrag 'normaal' vind is de kans groot dat je kind zijn opvoeding bij de peergroep haalt. Bij met wie hij optrekt dus, wanneer dit jongeren zijn die een gelijklopende achtergrond hebben en DAT je geld verdient belangrijker vinden dan HOE je aan dat geld komt, is de kans groot dat je kind al op jonge leeftijd risicogedrag vertoont zoals vaak spijbelen, inkomsten verwerven uit "kleine" vormen van criminaliteit en totaal niet gemotiveerd is op een andere manier met een toekomst bezig te zijn.
Deze situatie gaat op voor Vlaamse en allochtone gezinnen, maar vaker zijn een of beide ouders van allochtone origine laag opgeleid, ze ontbreken op ouderavonden, hun kinderen zie je niet op ( weekend) een muziek of tekenacademie, niet bij de scouts,ze ontbreken over het algemeen in het verenigingsleven of vrije tijdsaanbod voor kinderen en jongeren; " eigen" sportclubs voor voetbal of gevechtsport buiten beschouwing gelaten . Wel zitten kinderen op jonge leeftijd op een koranschool, waar ze de Koran leren citeren, zijn ze als allochtonen oververtegenwoordigd in het spijbelen, vaker gekend bij jongerencriminaliteit, vaker in Mol of Ruislede, en hangen ze markent meer rond op straat als jongens dan hun Vlaamse leeftijdsgenoten doen. Dus ook hier opnieuw; de meerderheid.

Primaire vaardigheden ouders.
Een gezin waar de vader niet of nauwelijks betrokken is op het gezin omdat hij overdag zijn tijd ergens anders doorbrengt( de lokale vzw en gebedshuis)
of gedurende maanden weg is ( Marokko of Turkije) zullen jongens een beeld ontwikkelen wat je als man doet en laat wat je uitkomt. Een vader die niet of nauwelijks iets anders onderneemt met zijn gezin dan het familiebezoek in een weekend geeft de opvoeding op straat van zijn zonen alle bestaansrecht.

Een vader die wel betrokken is, meegaat naar een film, voetballen of desnoods vissen heeft kijk op hoe zijn kroost zichzelf gedraagt duiten de voordeur en onderhoudt een band waardoor sneller de alarmknop afgaat wanneer de kroost fout bezig is.
Een moeder die de taal niet spreekt, niet kan lezen, niet kan schrijven, niet buiten komt, niet zelf een school kan bellen, niet werkt en vooral onder vrouwen blijft is geen moeder die veel te bieden heeft.
Hierin verschillen Vlaamse en allochtone gezinnen.
Bovenstaande is van toepassing op veel allochtone gezinnen, en veel minder op Vlaamse gezinnen.
Opnieuw vormen allochtonen dus een meerderheid.

De kans is dus veel groter dat kinderen en jongeren binnen allochtone gezinnen risicogedrag vertonen en die stelling wordt gestaafd door o.a de cijfers van spijbelaars, de weergave op de arbeidsmarkt waar ze als startkapitaal" geen diploma" hebben en dus moeilijk werk vinden,een thuissituatie die hun risicogedrag in de hand werkten en waar de achterstand mee werd bepaald door culturele en levensbeschouwelijke overtuigingen en handelen. Dat maakt hen dus in wezen kansarm.
En daarom zijn allochtonen dan ook terug te vinden als meerderheid in de gevangenissen. Scarface is niet voor niets nog steeds een cultfilm onder Marokkaanse jongeren he? De migrant die het maakt is de held, hoe hij dit doet staat niet eens ter discussie!

Zo, redenen genoeg dus, waarbij je ook nog een voordeel in de nadelen kunt zien, wanneer allochtonen meer aanleunen bij hoe Vlamingen met zaken omgaan loopt het vaak ook beter met hun kinderen.Het kan dus wel, maar dan moet je wel die medeverantwoordelijkheid erkennen natuurlijk.

louis1949 8 maart 2011 02:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5344743)
Mij interesseert die reden ook!
Laten we een aantal factoren even op een rijtje zetten; te beginnen met familiale achtergrond.
Gezinnen waar in het gezin niemand werkt ontbreekt vaak ook structuur, kinderen zien niemand opstaan om naar het werk te gaan,langdurige werkloosheid van ouders hebben dus invloed op de beeldvorming van hun kinderen. Wanneer ouders zelf pas rond 11.00 uur in de morgen opstaan, een uitkering als " normaal en permanent recht" ervaren en zelf geen inspanning doen om werk te vinden is dat natuurlijk geen goed voorbeeld wat kinderen stimuleert om naar school te gaan, een studie af te maken en ervan uit te gaan dat een baan DE manier is om een behoorlijk inkomen te hebben.
Deze situatie komt voor bij zowel Vlaamse als allochtone gezinnen maar omdat allochtonen hoger vertegenwoordigd zijn in werkloosheidscijfers en ocmw kun je er dus vanuit gaan dat meer allochtone dan autochtone kinderen in deze situatie opgroeien.

Primaire opvoeding.
Een kind opvoeden is meer dan het bieden van onderdak, voedsel en kleding.
Wanneer je het opvoeden beperkt tot de voordeur, jezelf niet bezig houdt met hoe het gaat op school, kinderen geen zinvolle vrije tijd besteding geeft, geen oog hebt voor de talenten van je kroost,hen niet stimuleert of aanmoedigt, zelf laag opgeleid bent, verwacht dat de school " overal" voor zorgt, niet weet wat je kind buiten die voordeur doet en rondhanggedrag 'normaal' vind is de kans groot dat je kind zijn opvoeding bij de peergroep haalt. Bij met wie hij optrekt dus, wanneer dit jongeren zijn die een gelijklopende achtergrond hebben en DAT je geld verdient belangrijker vinden dan HOE je aan dat geld komt, is de kans groot dat je kind al op jonge leeftijd risicogedrag vertoont zoals vaak spijbelen, inkomsten verwerven uit "kleine" vormen van criminaliteit en totaal niet gemotiveerd is op een andere manier met een toekomst bezig te zijn.
Deze situatie gaat op voor Vlaamse en allochtone gezinnen, maar vaker zijn een of beide ouders van allochtone origine laag opgeleid, ze ontbreken op ouderavonden, hun kinderen zie je niet op ( weekend) een muziek of tekenacademie, niet bij de scouts,ze ontbreken over het algemeen in het verenigingsleven of vrije tijdsaanbod voor kinderen en jongeren; " eigen" sportclubs voor voetbal of gevechtsport buiten beschouwing gelaten . Wel zitten kinderen op jonge leeftijd op een koranschool, waar ze de Koran leren citeren, zijn ze als allochtonen oververtegenwoordigd in het spijbelen, vaker gekend bij jongerencriminaliteit, vaker in Mol of Ruislede, en hangen ze markent meer rond op straat als jongens dan hun Vlaamse leeftijdsgenoten doen. Dus ook hier opnieuw; de meerderheid.

Primaire vaardigheden ouders.
Een gezin waar de vader niet of nauwelijks betrokken is op het gezin omdat hij overdag zijn tijd ergens anders doorbrengt( de lokale vzw en gebedshuis)
of gedurende maanden weg is ( Marokko of Turkije) zullen jongens een beeld ontwikkelen wat je als man doet en laat wat je uitkomt. Een vader die niet of nauwelijks iets anders onderneemt met zijn gezin dan het familiebezoek in een weekend geeft de opvoeding op straat van zijn zonen alle bestaansrecht.

Een vader die wel betrokken is, meegaat naar een film, voetballen of desnoods vissen heeft kijk op hoe zijn kroost zichzelf gedraagt duiten de voordeur en onderhoudt een band waardoor sneller de alarmknop afgaat wanneer de kroost fout bezig is.
Een moeder die de taal niet spreekt, niet kan lezen, niet kan schrijven, niet buiten komt, niet zelf een school kan bellen, niet werkt en vooral onder vrouwen blijft is geen moeder die veel te bieden heeft.
Hierin verschillen Vlaamse en allochtone gezinnen.
Bovenstaande is van toepassing op veel allochtone gezinnen, en veel minder op Vlaamse gezinnen.
Opnieuw vormen allochtonen dus een meerderheid.

De kans is dus veel groter dat kinderen en jongeren binnen allochtone gezinnen risicogedrag vertonen en die stelling wordt gestaafd door o.a de cijfers van spijbelaars, de weergave op de arbeidsmarkt waar ze als startkapitaal" geen diploma" hebben en dus moeilijk werk vinden,een thuissituatie die hun risicogedrag in de hand werkten en waar de achterstand mee werd bepaald door culturele en levensbeschouwelijke overtuigingen en handelen. Dat maakt hen dus in wezen kansarm.
En daarom zijn allochtonen dan ook terug te vinden als meerderheid in de gevangenissen. Scarface is niet voor niets nog steeds een cultfilm onder Marokkaanse jongeren he? De migrant die het maakt is de held, hoe hij dit doet staat niet eens ter discussie!

Zo, redenen genoeg dus, waarbij je ook nog een voordeel in de nadelen kunt zien, wanneer allochtonen meer aanleunen bij hoe Vlamingen met zaken omgaan loopt het vaak ook beter met hun kinderen.Het kan dus wel, maar dan moet je wel die medeverantwoordelijkheid erkennen natuurlijk.

nee marie discriminatie en t vlaams belang zijn de schuldigen,steek dat nu toch eens in uwe koker:-)

louis1949 8 maart 2011 02:12

pardon ,alice bedoel ik

Bad Attila 8 maart 2011 13:46

@Alice,

Met een deel van de analyse ben ik zeker eens, hoewel er m.i. veel meer factoren meespelen dan de famiale achtergrond.

Waar ik het een beetje moeilijker mee heb, is de oorzaak van die familiale situaties. Het zou veel eerlijker zijn om de familiale structuren te vergelijken tussen vergelijkbare groepen, dus niet tussen "allochtonen" en "autochtonen". Neen, men moet eerst kijken of men dezelfde fenomenen terug gaat vinden bij de "autochtone" probleemjongeren en bij de "allochtone" probleemjongeren. En eigenlijk is dat zelfs onvoldoende: men moet beide groepen nog gaan uitsplitsen in de verschillende nationaliteiten/achtergrond. Want ja, het IS interessant om te kijken of er verschillen zijn tussen Belgische probleemjongeren van Marokkaanse afkomst en Marokkaanse probleemjongeren.

Volgens mij gaan die vergelijkingen één resultaat opleveren: de overgrote meerderheid van de probleemjongeren kennen een soortgelijk profiel: jong, mannelijk, uit de lage socio-economische, zonder diploma, met moeilijke familiale achtergrond, en stedelijk : dat zijn de gemene delers. Allochtoon zijn, is daar ook een kenmerk van, maar is géén gemene deler.

Als men nu eventjes historisch of internationaal gaat kijken, ziet men dat de laagste socio-economische klasse al altijd oververtegenwoordigd is, zelfs wanneer "migratie" niet voorkomt, zoals in onze contreien tot een paar decennia geleden. MAAR, van zodra er sprake is van migratie, ziet men wel in West-Europa dat de migranten zeer snel deel gaan uitmaken van de laagste socio-economische klasse, tot de volgende "golf" van migratie. Typisch in Belgie daarvoor zijn (vooral) de Italianen.
Als men dus naar de andere landen kijkt, ziet men die link tussen "migratie" en "criminaliteit": Surinamers en Marokkanen in Nederland, Marokkanen in België, mensen uit de Balkan in Zwitserland, Algerijnen en Marokkanen in Frankrijk, Aziaten en zwarten in het VK. (ik vermoed dat de Turken oververtegenwoordigd zullen zijn in Duitsland, misschien samen met de Oos-Europeanen, maar mijn Duits is ondermaats en ik kan het niet nachecken)
Nu zijn er een aantal landen waar dit fenomeen niet heeft plaatsgevonden, of in veel mindere mate: de VS (zwarten, hoewel er een omkering gaande is met de latino's), Canada (natives) en Australië (eveneens natives). Ook daar ziet men dat de laagste socio-economische klasse oververtegenwoordigd is in de criminaliteitscijfers. Ik Duitsland zou het daarom ook interressant zijn om de situatie van de Oos-Duitsers te bekijken.

Is de gemene deler "migratie"? Neen. Weer is de gemene deler de socio-economische factoren.

Als men van hieruit vertrekt, lijkt het dus waarschijnlijk dat migranten op zich niet "crimineler" zijn dan anderen, wel dat zij veel vaker uitmaken van een socio-economische omgeving die blijkbaar meer crimineel gedrag vertoont. (eenvoudig gezegd uiteraard).

Dus is het opportuun om te gaan kijken, zonder taboe's, hoe het komt dat bijna iedere Westerse maatschappij zo'n socio-economische klasse kent, en waarom, sinds de migratiegolven, daar een oververtegenwoordiging is van de bevolkingen uit de (voor)laatste golf. M.a.w., hoe ontstaat zo'n situatie? Dit is evenwel veeleer sociologisch werk, en ik ben criminoloog. Veel kennis hierover heb ik dus niet.

ps: ik heb bewust de exogene factoren ("uit het systeem voorvloeiend") achterwege gelaten om de zaken niet nog ingewikkelder te maken. Uiteraard spelen die factoren ook een rol.

Derk de Tweede 8 maart 2011 14:17

Ze haten ons.

alice 8 maart 2011 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 5346325)
@Alice,

Met een deel van de analyse ben ik zeker eens, hoewel er m.i. veel meer factoren meespelen dan de famiale achtergrond.

Waar ik het een beetje moeilijker mee heb, is de oorzaak van die familiale situaties. Het zou veel eerlijker zijn om de familiale structuren te vergelijken tussen vergelijkbare groepen, dus niet tussen "allochtonen" en "autochtonen". Neen, men moet eerst kijken of men dezelfde fenomenen terug gaat vinden bij de "autochtone" probleemjongeren en bij de "allochtone" probleemjongeren. En eigenlijk is dat zelfs onvoldoende: men moet beide groepen nog gaan uitsplitsen in de verschillende nationaliteiten/achtergrond. Want ja, het IS interessant om te kijken of er verschillen zijn tussen Belgische probleemjongeren van Marokkaanse afkomst en Marokkaanse probleemjongeren.

Volgens mij gaan die vergelijkingen één resultaat opleveren: de overgrote meerderheid van de probleemjongeren kennen een soortgelijk profiel: jong, mannelijk, uit de lage socio-economische, zonder diploma, met moeilijke familiale achtergrond, en stedelijk : dat zijn de gemene delers. Allochtoon zijn, is daar ook een kenmerk van, maar is géén gemene deler.

Als men nu eventjes historisch of internationaal gaat kijken, ziet men dat de laagste socio-economische klasse al altijd oververtegenwoordigd is, zelfs wanneer "migratie" niet voorkomt, zoals in onze contreien tot een paar decennia geleden. MAAR, van zodra er sprake is van migratie, ziet men wel in West-Europa dat de migranten zeer snel deel gaan uitmaken van de laagste socio-economische klasse, tot de volgende "golf" van migratie. Typisch in Belgie daarvoor zijn (vooral) de Italianen.
Als men dus naar de andere landen kijkt, ziet men die link tussen "migratie" en "criminaliteit": Surinamers en Marokkanen in Nederland, Marokkanen in België, mensen uit de Balkan in Zwitserland, Algerijnen en Marokkanen in Frankrijk, Aziaten en zwarten in het VK. (ik vermoed dat de Turken oververtegenwoordigd zullen zijn in Duitsland, misschien samen met de Oos-Europeanen, maar mijn Duits is ondermaats en ik kan het niet nachecken)
Nu zijn er een aantal landen waar dit fenomeen niet heeft plaatsgevonden, of in veel mindere mate: de VS (zwarten, hoewel er een omkering gaande is met de latino's), Canada (natives) en Australië (eveneens natives). Ook daar ziet men dat de laagste socio-economische klasse oververtegenwoordigd is in de criminaliteitscijfers. Ik Duitsland zou het daarom ook interressant zijn om de situatie van de Oos-Duitsers te bekijken.

Is de gemene deler "migratie"? Neen. Weer is de gemene deler de socio-economische factoren.

Als men van hieruit vertrekt, lijkt het dus waarschijnlijk dat migranten op zich niet "crimineler" zijn dan anderen, wel dat zij veel vaker uitmaken van een socio-economische omgeving die blijkbaar meer crimineel gedrag vertoont. (eenvoudig gezegd uiteraard).

Dus is het opportuun om te gaan kijken, zonder taboe's, hoe het komt dat bijna iedere Westerse maatschappij zo'n socio-economische klasse kent, en waarom, sinds de migratiegolven, daar een oververtegenwoordiging is van de bevolkingen uit de (voor)laatste golf. M.a.w., hoe ontstaat zo'n situatie? Dit is evenwel veeleer sociologisch werk, en ik ben criminoloog. Veel kennis hierover heb ik dus niet.

ps: ik heb bewust de exogene factoren ("uit het systeem voorvloeiend") achterwege gelaten om de zaken niet nog ingewikkelder te maken. Uiteraard spelen die factoren ook een rol.

Sorry maar dat ballonetje gaat dus al niet op.
Mij goed dat je gaat onderzoeken in welke mate de sociale achtergrond van jongeren van autochtone en allochtone origine gelijklopend zijn. Je zult veel dezelfde factoren tegenkomen zoals socio economische achterstand, emotionele, materiele en fysieke verwaarlozing,maar om conclusies te trekken moet je een gelijk aantal jongeren onderzoeken die het wel sociaal goed deden terwijl ze als gemeenschappelijke factor dezelfde sociale kasse deelden als de groep die crimineel gedrag vertoonden. Zonder die controlegroep is je onderzoek al niets waard. Bovendien moet je rekening houden met vertegenwoordiging binnen vormen van registratie van criminele feiten, maar ook overlast, vertegenwoordiging binnen detentie...het laatste zou nog het meest eenvoudig zijn te controleren, dat heeft van San ook gemerkt.

Bovendien moet je specifieke vragen stellen zoals opgevoed in welke taal, studie afgemaakt of niet, rondhanggedrag of niet en op welke leeftijd, opleidingsniveau ouders, kennis van de taal van ouders en werken ze of niet, zijn ze langdurig werkloos, gezinsrelaties en rolllen.
Maar ook naar werkervaring, solliciteergedrag, peergroep, eerste ervaring met criminaliteit, loopbaan hierin.. diepte interviews dus met vragenlijsten die eenduidend zijn.

Je moet je niet afvragen OF allochtonen tot een sociaal lagere klasse behoren maar WAAROM zij in verhouding tot hun aantal oververtegenwoordigd zijn. Want dit is zo binnen sociale woningbouw, schooluitval,werkloosheid en leeflonen. Dat benoemt u minder in uw betoog voor onderzoek, wanneer bijvoorbeeld 40 procent van de jonge Marrokanen binnen bepaalde wijken gekend is bij jongerencriminaliteit tegenover 10 procent autochtone jongeren, verklaar je niets wanneer je enkel groepen onderzocht met gelijke aantallen, dat verkaart nog niet waarom de eerste groep oververtegenwoordigt is, daarom is ook die controlegroep nodig.

Wat brachten die mensen aan persoonlijk kapitaal mee( scholing, talenkennis, zelfredzaamheid, vermogen tot leren, mentale en fysieke gezondheid, vrijheid om te integreren en bereidheid tot leren uit hun nieuwe omgeving?)
Wat ondernemen zij zelf om uit hun kansarmoede te geraken? Werkt hun gegeven opvoeding generatiearmoede in de hand of werken zij negatief gedrag van hun jongeren in de hand?
Maar evengoed; welke invloed heeft verslaving ( alcohol, drugs of medicatie) van ouders op latere criminaliteit van kinderen? Zijn gezinnen met alleenstaande moeders kwetsbaarder?

Ik garandeer u dat er GEEN werkelijk vergelijkend profiel voor autochtone en allochtone jongeren uit uw onderzoek zou komen! Omdat de culturele achtergrond totaal verschillend is wat gedrag beinvloed. Je mag dus gerust ook vragen of een bepaalde groep sneller als mogelijke slachtoffers wordt gezien. Vraag aan een moslim of hij ook een oude moslima van haar handtas zou beroven?
Stel dezelfde vraag aan niet moslims; maken zij onderscheid wie wel of niet en op basis waarvan?

Uw opmerking over migratie gaat ook maar gedeeltelijk op, Italianen hebben geen kinderen die nu massaal in kansarmoede opgroeien, hun kroost onderscheidt zich door hun naam, en niets specifiek anders meer.

Sus Iratus 21 maart 2011 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5335398)
Hieronder een overzichtje wat betreft de veelal doodgezwegen criminaliteit begaan door immigranten in Europa.

We beginnen met Berlijn, Duitsland:

Over naar het volgende, afkomstig uit essays van Michael Mannheimer:

Verder met Italië:

Op naar het reeds genoemde Denemarken:

Zweden dan:

En afsluitend gaarne uw aandacht voor het volgende:

De cijfers voor België, Nederland, het VK, Oostenrijk, Spanje etc zullen niet veel minder schokkend zijn. Indien men relevant cijfermateriaal heeft, gelieve het hier te posten.

Aanvulling op deze waslijst:

Citaat:

Dit bord Voldtekstfare (= verkrachtingsgevaar) hing aan een lantaarnpaal in de buurt van het raadhuis van Oslo (zie foto!). In Noorwegen vinden ieder jaar ongeveer 16.000 verkrachtingen plaats. Dit werd onderzocht door een door de regering ingezette commissie. De voorzitter van de commissie, Rita Sletner, zei dat de meeste verkrachtingen binnen de relaties zouden plaatsvinden. De commissie gaat er van uit dat ongeveer een 0,5 tot 1% van alle vrouwen verkracht worden. Dat zijn conservatieve schattingen, de realiteit kan echter veel erger zijn, zei Rita Sletner. De minister van justitie Knut Storberget was verbaasd over deze hoge aantallen.

(Bron: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2215576.ece)

De Noorse journalist/blogger Fjordman waarschuwt in zijn artikel van 15 december 2005 voor een regelrechte verkrachtingsepidemie in Zweden en Noorwegen.

Hij schrijft dat volgens een nieuwe studie van de Crime Prevention Council in Zweden de waarschijnlijkheid dat een verkrachter van buitenlandse afkomst is viermaal zo hoog zou zijn dan die dat de dader een Zweed van geboorte zou zijn. Immigranten uit Algerije, Libië, Tunesië en Marokko zouden deze groep domineren. Ook in Noorwegen en Denemarken zijn immigranten met het islamitische geloof duidelijk oververtegenwoordigd. In het jaar 2001 waren immigranten betrokken bij twee van de drie verkrachtingszaken, in Kopenhagen zelfs bij drie van de vier! In deze statistieken werden echter niet de nakomelingen van immigranten meegeteld. Advocate Ann Christin Hjelm kwam erachter dat 85% van alle wegens verkrachting veroordeelde daders immigranten respectievelijk hun nakomelingen waren, 80% van de slachtoffers zijn Zweedse meisjes en vrouwen. Het aantal door islamitische immigranten gepleegde verkrachtingen is zó groot, dat het volgens Fjordman echt heel moeilijk is om deze dingen als randverschijning of individuele missers te beschouwen.

In december 2005 berichtte Frontpage Magazine over het toenemende aantal verkrachtingen van westerse vrouwen door immigranten van het islamitische geloof. Nu volgt de Noorse Aftenposten. Volgens de krant zijn alle daders, die de laatste drie jaar in Oslo voor overvalverkrachtingen werden aangeklaagd, immigranten met een niet-westerse achtergrond.

Hier de vertaling van het artikel: (niet alles hier geciteerd - Sus)

Citaat:

“De daders zijn relatief jonge mannen, die uit andere landen komen. Ze zijn meestal asielzoekers en komen vaak uit getraumatiseerde landen of uit landen met een heel ander vrouwbeeld dan wij in Noorwegen hebben”, zegt Hanne Kristin Rohde, hoofd van de sectie geweld- en zedenmisdrijven van de politie van Oslo tegen de zender NRK (Noorse staatstelevisie).

Het zijn mannen met een Koerdische of Afrikaanse achtergrond die de statistiek domineren en de politie denkt dat er meer preventieve arbeid bij mannen met een migratieachtergrond nodig is.

Volgens het rapport “Verkrachting in Oslo 2007” had 72,8% van de daders in dat jaar een andere nationaliteit dan de Noorse. Bij een overeenkomstig onderzoek in het jaar 2004 lag dit aantal bij 63,2% en in 2001 bij 53%. Dit zijn cijfers voor alle verkrachtingen. Het aandeel buitenlandse daders bij overvalverkrachtingen was altijd hoger. “We zien dat velen van hen een vrouwbeeld hebben dat het toestaat dat zij, wanneer ze maar willen, controle over andere personen kunnen uitoefenen, vooral over vrouwen”, zegt Rohde.
In Zweden is het aantal verkrachtingen in minder dan 20 jaar tijd verviervoudigd (Immigrant Rape Wave in Sweden), waarbij verkrachting van kinderen onder de 15 jaar (voor de immigratie een bijna onbekend fenomeen in Zweden) tegenwoordig zesmaal zoveel voorkomt als een generatie geleden. In Zweden wonende buitenlanders uit Algerije, Libië, Marokko en Tunesië domineren de groep verdachten. De advocate Christine Hjelm, die verkrachtingszaken bij een rechtbank heeft onderzocht, toonde aan, dat 85% van de veroordeelde verkrachters of in het buitenland of uit buitenlandse ouders werden geboren (Hanne Kjöller: En riktig våldtäkstman, in: Opinion, 04-11-2005).

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=13005

http://zoelibat.blogspot.com/2011/03...h-muslime.html

alice 21 maart 2011 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 5346325)
@Alice,

En ik ben het gedeeltelijk met u eens. Het "profiel " van kansarmen is vaak wereldwijd, zeker binnen Stedelijke structuren vergelijkbaar.Jong, mannelijk, geen diploma, gecompliceerde familliale structuren, vaak al jong op één of andere wijze verwaarloosd en achtergesteld.

Maar we schieten niets op met een wereldwijde analyse, het gaat over ONZE migranten hier. Laten we het dus daartoe ook beperken in de discussie.

Wat werkt die achtergesteldheid in de hand en waarom blijft dit zo, nemen de problemen toe over generaties??

Dan kun je toch echt om een aantal factoren niet heen!
Wat is de toekomst van kinderen indien de moeder ongeletterd en/ of ongeschoold is en niet de taal leert van het land waarin haar kroost opgroeit?

Wat is de toekomst van jongeren indien die moeder haar leefwereld beperkt tot de voordeur en niemand kijkt naar wat zij achter die voordeur op straat doen?

Welke invloed hebben totaal ontbrekende vaders binnen een partiarchaal gerichte opvoeding?

In welke mate heeft een gebrekkige ontwikkeling van de VLAAMSE TAAL invloed op die schooluitval?

Hoe werd er binnen die gezinnen met probleemjongeren gecommuniceerd en waarover?

Wanneer werd bij de huidige gevangenispopulatie op een of andere wijze gemeldt dat er sprake was van problematisch gedrag, bij die persoon zelf of binnen het gezin?

Het is in wezen heel simpel; ieder gezin waar de gehanteerde normen en waarden sterk verschillen van wat de samenleving verwacht, verhoogt de kans op kinderen binnen POS of MOF.
Maar alle bovenvernoemde factoren die eigen zijn aan migrantengroepen, doen het risico toenemen.
Blijft nog over te onderzoeken waarom de ene groep wel slaagt dit te overwinnen maar anderen veel minder.
Ik vrees dat je dan automatisch zult merken in welke mate islam een remmende factor is binnen integratie. En dat zie ik ruim, deel uitmaken van andere sociale groepen is daar een goede barometer van.

Moet je dan verder aanmoedigen dat het merendeel van die jongeren een bried of gom uit het achtergesteld gebied van ene thuisland haalt? Kun je vermijden toch eens duidelijk te maken waar onze samenleving voor staat?

Moet je jezelf laten tegenhouden door gemekker over vrijheid van religie? Komaan zeg, binnen die groepen zit ook talent, mogelijkheden, we moeten gewoon ophouden met liegen en zorgen dat kansen genomen worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be