![]() |
Citaat:
En zeker is dat totale antwoord niet in de Koran te vinden. Wil je toch wat meer weten verdiep je dan ook eens in mijn atoomtheorie. Ik heb er nog geen enkele reactie op mogen lezen van jou. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De zon is gevormd uit de stofwolk ten gevolge van een supernova. |
Citaat:
Tavek denkt nu één keer eens na, die zware elementen zijn het resultaat van fusie onder enorme druk dit is niet meer geschikt als brandstof of fusiemateriaal voor een ster. Onze zon heeft als belangrijkste fusie element waterstof en helium, kan men moeilijk beschouwen als een zwaar element. |
Citaat:
http://imagine.gsfc.nasa.gov/docs/as...s/970706c.html Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Tavek, Koppijn, andere ... mss moeten iemand een nieuwe topic starten omtrent dit onderwerp, het heeft niet veel meer te maken met het onderwerp van deze draad. Doen, het is superinteressant! |
Citaat:
Overigens wordt ook in de wetenschap lang niet alles empirisch bewezen en is deze gebaseerd op allerlei slechte filosofie. Dat wil zeggen: aannames. Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Citaat:
Bijlage 79825 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het ging over hoe en waar die zware elementen gecreeerd worden, niet hoeveel er aanwezig zijn in ons zonnestelsel. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het zwart gat eet alle materie in zn bereik op en kan tot een bepaald punt komen waarbij deze zodanig verzadigd is dat deze de materie niet meer kan vasthouden en zal overgaan tot het uitspuwen van het teveel aan materie dat in zn kern zit. Als ik me niet vergis zijn de atomen die het zwart gat uitspuwt de bouwstenen voor een nieuwe ster, planeet of stelsel. Zijn we niet allemaal sterrenstof dan? |
Citaat:
Zonder het stof van een supernova liepen wij hier nu niet rond hoor. En een stofwolk na een nova hoeft zeker niet zonder waterstof te zijn hoor. |
Citaat:
Alles wat je ziet, aanraakt, voelt, op de lichtste elementen na, is geproduceerd in een ster of in een nova. |
Citaat:
Citaat:
De r-process die staat voor rapid process daar zijn de meningen over verdeelt. Men ging er altijd van uit dat het een product van een supernova is. Nu wordt er ook de thesis geponeert dat het een product kan zijn van twee samensmeltende neutronen sterren. In die discusie moei ik mij niet en laat ik over aan astrofysici. Maar wat betreft de vorming van de zon daar heerst geen twijfel over. Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be