Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Groen! stapt niet in regering zonder kernuitstap (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154197)

Txiki 21 april 2011 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5422233)
Dat zit maar tussen de oren :-)

Oh ja, zolang je maar genoegen neemt met in de woestijn staan roepen.

patrickve 21 april 2011 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5422237)
Zij mogen hun breekpunt hebben. N-VA heeft er ook een.
Maar N-VA wordt wel verweten en verottingstrategie uit te voeren als ze haar breekpunt naar voor duwt.

Het punt is dat het "breekpunt" voor Groen! haaks staat op wat zij beweren te verdedigen.

Het is een beetje alsof de N-VA er een breekpunt zou van maken dat het parlement paritair wordt samengesteld, en dat er een corridor komt, want zonder corridor stapt de N-VA niet in de regering 8O

giserke 21 april 2011 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5422248)
Oh ja, zolang je maar genoegen neemt met in de woestijn staan roepen.

Voordeel is wel dat je altijd gelijk krijgt. :-)

Txiki 21 april 2011 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5422238)
Dat komt omdat NVA liberaler en liberaler aan het worden is. Voor mij is dat uiteraard een goeie evolutie, maar ik kan me voorstellen dat het een harde noot om kraken is voor de linksere types binnen de partij. Toch denk ik dat die zich beter nog wat op de vlakte houden. Aan de ene kant is het een groot probleem dat er geen links Vlaams nationalistische partij is (iets wat het VB eigenlijk wel is op economisch vlak), maar aan de andere kant is het een zegen want versnippering is geen goeie zaak.

Kijk van mij zijn "linkse" types zeker welkom in de partij maar tegenwoordig wordt in Belgie links geassocieerd met de SPA en SPA wordt uiteraard geassocieerd met zakkenvullerij, clientilisme en Belgicisme ten top. Vandaar de negatieve connotatie en het komt eigenlijk bij niemand meer op dat je als "linkse" ook Vlaamsgezind kan zijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 5422240)
Dat komt waarschijnlijk omdat linkse partijen vooral hun best doen om een moreel aureool aan te meten terwijl ze liefst van al met hun vettige vingers in dezelfde potten zitten te graaien waar ze voor de schone schijn ("pro forma") nog wel eens zwakjes tegen fulmineren. Tegen dat soort linkse types bestaat er inderdaad nogal wat wrevel ter rechterzijde.

;-)

Die wrevel is er ook bij linkse flaminganten als ik, hoor. ;-)

Wij zijn politiek dakloos. En dat is op zich niet erg, natuurlijk. Mij ambeteert het eigenlijk wel.

Txiki 21 april 2011 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5422254)
Voordeel is wel dat je altijd gelijk krijgt. :-)

Wat is dat nu voor onzin? Integendeel, je wordt altijd met een dooddoener de laan uitgestuurd. Niemand luistert, immers. Behalve als je onder vier ogen met iemand kan spreken.

giserke 21 april 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5422263)
Wat is dat nu voor onzin? Integendeel, je wordt altijd met een dooddoener de laan uitgestuurd. Niemand luistert, immers. Behalve als je onder vier ogen met iemand kan spreken.

Ik heb dat eens gedaan, onder vier ogen met iemand spreken.

vlijmscherp 21 april 2011 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5420941)
Hierover niet, nee. Dit is gewoon een klaar en duidelijk breekpunt: zonder het uitvoeren van de reeds gestemde kernuitstap stapt Groen! niet in een regering. Een breekpunt bovendien waar niet lang geleden een meerderheid in het parlement bestond, dus zo moeilijk kan het niet zijn.

dus Groen! mag een breekpunt hebben, de N-VA niet?

Txiki 21 april 2011 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5422270)
Ik heb dat eens gedaan, onder vier ogen met iemand spreken.

:lol: En? Wat was het resultaat?

giserke 21 april 2011 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5422274)
:lol: En? Wat was het resultaat?

Ik ben ermee getrouwd.

drosophila 21 april 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5422272)
dus Groen! mag een breekpunt hebben, de N-VA niet?

Heb ik dat dan beweerd?

Txiki 21 april 2011 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5422279)
Ik ben ermee getrouwd.

ocharme.... 8O

vlijmscherp 21 april 2011 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5422347)
Heb ik dat dan beweerd?

je doet niet anders...

born2bewild 21 april 2011 12:33

wat gaat agalev doen met de wapenleveringen aan prille democratieen? Libie comes to mind
Gaat wouterke dan moeten gaan pissen tijdens de vergadering zoals magda destijds?

born2bewild 21 april 2011 12:34

de uitvoering van het verbod op chocolade cigaretten en flippo's in de horeca zal ook een breekpunt zijn

over giflozingen in de zenne moet een compromis mogelijk zijn

born2bewild 21 april 2011 12:52

dus als we het goed begrijpen moet agalev voor elk programmapunt 2 keer in de regering terechtkomen.
1keer voor de 'beslissing' (hoe zot ook), en 1 keer voor de uitvoering.

giserke 21 april 2011 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5422395)
ocharme.... 8O

Ik zeg dat ook altijd aan haar, waarom heb je er mji uitgekozen.

Dat leverd meestal goede punten op nadien ;-)

Salvadorii 21 april 2011 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5422226)
Kan zijn. Maar elke keer als de N-VA "linkse types" zegt, voel ik mij steeds verder en verder verwijderd van die partij. Ik voel me daar minder en minder "welkom". Want ik ben links.

Ge hebt voor een stuk gelijk, maar het komt in de eerste plaats door de animositeit jegens de sp.a (en de PS natuurlijk) - en die zijn eigenlijk niet echt links, eerder pseudo-links. Een echte linkse partij zou inzitten met de pensioenen van morgen niet enkel die van vandaag, en niet zomaar meestappen in het PS sprookje, die ons allen de dieperik zal sturen (franstaligen inbegrepen). De meeste N-VAers moeten groen! ook niet, vooral omdat zij hypocriet zijn ivm kernenergie/opwarming van de aarde, maar ook omdat hun programma gewoon niet realistisch is, maar ze hebben wel wat respect voor hun manier van doen, die niet achterbaks en schijnheilig is zoals bij de sp.a. Dan komt daar nog de KVS typetjes die niks weten, niks begrijpen maar ons verwijten van intolerant en asociaal te zijn... helaas wordt nuance soms het slachtoffer daarvan. Ik ben bvb fan van Obama en ook Alex Salmond, maar dat is een heel ander links dan dat we hier hebben met de strik en la vache qui rit.

In ieder geval, wees welkom, en sorry als ge u soms geviseerd voelt.

Salvadorii 21 april 2011 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5422250)
Het punt is dat het "breekpunt" voor Groen! haaks staat op wat zij beweren te verdedigen.

Het is een beetje alsof de N-VA er een breekpunt zou van maken dat het parlement paritair wordt samengesteld, en dat er een corridor komt, want zonder corridor stapt de N-VA niet in de regering 8O

Ja dat is waar. Die fetisj ivm met kernenergie is een dikke streep door de geloofwaardigheid van die partij- spijtig, want hoe onrealistisch hun programma ook is, voor de rest hebben ze wel principes die ze belangrijker vinden dan politieke spelletjes of postjes (itt de traditionele partijen), en daar moet men respect voor hebben, zelfs als men het niet eens is met hun. En met zulke mensen valt er meer te bereiken dan met de machiavelliaanse cynisten die Belgie naar de vaantjes geholpen hebben.

alfa16vjtd 21 april 2011 15:09

Inderdaad de strijd om de energie is belangrijk juist daarom dat we kerncentrales koste wat kost nu nog moeten openhouden en eerst alle fossiele brandstoffen vervangen de CO2 terugdringen is immers belangrijker.

alfa16vjtd 21 april 2011 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5422203)
Uiteraard is dat geen probleem. Iedereen weet dat Groen niks voorstelt en enkel maar een symbooltje vraagt.

Los daarvan: waarom N-VA'ers steevast afgeven op "linkse types" versta ik niet. In de N-VA zitten "linkse types" genoeg die het niet eens zijn met de rechtse, harde koers van de partij.

Een symbooltje? De toekomst van onze energielevering hangt van dat symbool af en dat noem jij een symbooltje? Als er hier een demonstratie voor kernenergie komt, die stap ik in mee,....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be