Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming
(Bericht 5515222)
Wat zegt U nu allemaal? Ben ik misschien een waal omdat ik niet geloof in het demoniseren van bepaalde bevolkingsgroepen?
Ik heb helemaal niet de bedoeling om al wat Vlaams is in het belachelijke te trekken. Ik ben zelfs trots om Vlaming te zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar akkoord ga met alles wat enkele extremisten (zoals Uzelf) zeggen.
En natuurlijk vind ik die extreme uitspraken belachelijk. De meeste vlamingen vinden dat, maar natuurlijk kan U dat niet geloven. Nationalisten denken altijd dat ze de volkomen waarheid in pacht hebben. Een beetje zoals die pedofiele priesters...
En waarom begint U nu over Noord Korea? Waarom denkt U dat dat mijn droomland zou zijn? Vreemd! Maar natuurlijk zo zijn de extremisten. Als je niet akkoord met ze bent, ben je meteen de omgekeerde extremist. Sorry om je waanbeelden te breken, maar zo werkt het niet.
En vanwaar haal je dat ik de vrije meningsuiting wil beperken? Natuurlijk ben ik tegen het verspreiden van haat. Maar dat heeft niks met vrije meningsuiting te maken. Of is het aanzetten tot moord ook een recht?
Dit forum heeft niks met de werkelijkheid te maken. De meningen die ik hier lees zijn bijna allemaal extremistische uitlatingen die ik gelukkig genoeg niet kan terug vinden in de echte wereld (of toch zeer weinig). En gelukkig maar anders zou ons land echt een triestige plaats zijn.
Probeer eens wat minder te haten. Geloof me, je zal jezelf veel gelukkiger voelen.
|
Probeer allereerst een keer niet te denken dat mensen iets "haten" maar integendeel van dingen houden... En gun die mensen datgene waar ze van houden.
Vlamingen "haten" niet, Vlamingen houden van Vlaanderen en willen dat Vlaanderen ook Vlaanderen kan blijven...
Geen enkele Vlaming heeft een probleem met een Chinees restaurantje, een Marokkaans winkeltje of zelfs een Amerikaans hamburgertentje, maar wees eerlijk, teveel is teveel. Vlamingen hebben wel problemen als er dusdanig veel van die toestanden zijn waardoor Vlaanderen verandert in een vreemd land.
Daarom haten ze nog niet, ze willen dat Vlaanderen terug Vlaams is. En dat kan je niet bereiken door aan Vlamingen te vragen om zich aan te passen aan alle dingen die vanuit heel de wereld hier terechtkomen...
Diezelfde Vlamingen haten geen vreemdelingen hoor, integendeel, Vlaanderen heeft altijd bereid geweest om gasten te ontvangen, maar dan moet men als gast wel een beetje respect tonen voor die gastvrijheid, en dat is niet het geval als de gasten meer eisen dan hen toekomt.
En indien een gast wenst te blijven en een leven wenst op te bouwen als Vlaming, dat hij of zij het dan goed doet...
Op dit forum kan u mss hier en daar eens iets lezen dat u als "extremistisch" kan omschrijven, en het staat u vrij te denken dat zulks niet representatief is voor de samenleving, maar bedenk dan wel dat mensen in het dagdagelijkse leven niet altijd de dingen mogen of kunnen zeggen... En ja , dat is ook een vorm van 't beknotten van de vrije meningsuiting, het is bv o zo'n probleem om te zeggen dat Marokkaanse jongeren degenen zijn die relschoppen in Borgerhout (men maakt omwegjes door 't op de voetbal af te schilderen om de dingen toch maar niet bij naam te moeten zeggen):?
|