Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waarom denken bepaalde mensen dat ze roesmiddelen nodig hebben om gelukkig te zijn? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157037)

Raf 8 juli 2011 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 5547348)
lol
de forumdefinitie van een roesmiddel als argument...

Ja, hilarisch hé? En ze menen het nog ook...

the_dude 8 juli 2011 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5534194)
De graad van mentale toestand waarbij mensen zich gelukkig voelen verschilt van mens tot mens.

Wat is het probleem?

dat er mensen bestaan wiens eigen leven zo leeg is dat zij zich moeten moeien met andermans leven en blijkbaar niet slagen in het begrijpen van een basiswerkelijkheid zoals u die omschrijft.

Bhairav 8 juli 2011 18:27

Die mensen zijn vaak van mening dat mensen zich allemaal op een uniforme manier zich goed moeten voelen...

eno2 8 juli 2011 19:01

Citaat:

lol

Er is geen forumdefinitie:roll:

Guy gebruikte in zijn artikel de term "roesmiddel" gewoon als synoniem voor "drug", wat het inderdaad ook is.

donzigschaap 8 juli 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5548511)
Er is geen forumdefinitie:roll:

Guy gebruikte in zijn artikel de term "roesmiddel" gewoon als synoniem voor "drug", wat het inderdaad ook is.

Sommigen hier hebben echter hun eigen (onwetenschappelijke) idee van wat een drug/"roesmiddel" is. Ik denk dat dit is waar morte-vivante op doelde. ;)

Savatage 9 juli 2011 13:41

Citaat:

lol

Leer eerst eens wat een argument is, schatje. Ik wees de blote kont erop dat het onderwerp van deze thread een ander soort roesmiddel bevat dan zijn koffies en chocolaatjes. Zo moeilijk is dat nu toch niet?

den dinges 9 juli 2011 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5528118)
Guy Tegenbos van De Standaard vraagt zich af waarom wij mensen, of alleszins een aantal onder ons, roesmiddelen denken nodig te hebben om gelukkig te zijn.

Wie kan Guy van antwoord dienen?

Ik ken iemand die vind dat het lichaam voedsel nodig heeft, net zoals de hersens spiritueel voedsel nodig hebben, met name roesmiddelen.
Als hij géén roesmiddelen kan pakken, voelt hij zich ongemakkellijk, maar hij vind dat normaal, net zoals het normaal is dat je honger hebt als je een tijdje niks meer gegeten hebt.
Dat heeft dus niks meer te maken met gelukkig zijn of niet, roesmiddelen zijn in dit geval een doodgewone basisbehoefte, en dus een vooreiste om gelukkig te kunnen zijn. Niemand kan gelukkig zijn als hij van honger sterft, net zoals die gelukkig kan zijn als hij zijn geliefde roesmiddelen moet missen.
Andere mensen denken er anders over. Dat is allemaal heel persoonlijk.

artisjok 9 juli 2011 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5532851)
On topic: het ingebeelde gevoel dat je iets mist in je leven. Veel mensen denken dat ze behoefte hebben aan 'iets extra' in hun leven. Die sigaret tussen de werkuren door of na de cinema, die glazen bier/wijn s'avonds voor de tv op een weekavond, die joint in de weekends, die slaappillen, die pijnstillers, ... Dat fictieve gevoel kan op zich sterk genoeg zijn om de illusie te creëeren dat mensen echt behoefte hebben aan hun extraatje, en zo (in bepaalde gevallen) tot een verslaving leiden.

Ik kan wel begrijpen dat mensen die (chronisch) pijn lijden toch dat gevoel hebben dat ze de behoefte hebben aan "iets extra"; zoals jij dat verwoordt.

Ik vind het eigenaardig dat jij pijnstillers bij de roesmiddelen kwalificeert.

Savatage 9 juli 2011 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5549939)
Ik kan wel begrijpen dat mensen die (chronisch) pijn lijden toch dat gevoel hebben dat ze de behoefte hebben aan "iets extra"; zoals jij dat verwoordt.
Ik vind het eigenaardig dat jij pijnstillers bij de roesmiddelen kwalificeert.

Ik heb er niets op tegen dat ze dat nemen, maar werkt dan toch als roesmiddel voor hun? Het heeft geen bijdrage aan hun conditie als geneesmiddel. Je hebt wel gelijk, het zit in een andere categorie dan joints/alcohol/drugs.

den dinges 9 juli 2011 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5532880)
Ik herinner mij een koffie-roes

dat was meer goed ziek zijn, echt niets leuk aan.

Ooit eens 25 Irisch Coffee's gedronken, op de Gentse Feesten. Twee dagen niet geslapen.:lol:

den dinges 9 juli 2011 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5533952)
Waarom proberen ze het niet met roestmiddelen? :-D

Als je een fleske antiroestmiddel leegdrinkt gaat het toch een rare roes worden...

den dinges 9 juli 2011 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5534191)
Wat dit forum betreft, sinds 28 maart 2003.

De persoonlijke aanval heb ik uit het citaat weggelaten. Zoals u allicht weet, zijn persoonlijke aanvallen en beledigingen niet toegelaten op dit forum.

Drinkt rap een taske thee, jongen, met een Prozac-ske erbij, da's goed voor uw zenuwen.

Bhairav 9 juli 2011 14:19

Sommige mensen hebben dat nu eenmaal nodig omdat hun hersens niet normaal zijn. Niks aan te doen. Gun die mensen dat toch gewoon, IPV te marginaliseren en te verbieden.

kiko 9 juli 2011 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5549937)
Ik ken iemand die vind dat het lichaam voedsel nodig heeft, net zoals de hersens spiritueel voedsel nodig hebben, met name roesmiddelen.

Persoonlijk zou ik de hersens - en het lichaam - niet te veel volproppen met chemische brol in de ijdele hoop een "hoger spiritueel niveau" te bekomen, maar ja, dat is slechts mijn mening uiteraard.

Bhairav 9 juli 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5549971)
Persoonlijk zou ik de hersens - en het lichaam - niet te veel volproppen met chemische brol in de ijdele hoop een "hoger spiritueel niveau" te bekomen, maar ja, dat is slechts mijn mening uiteraard.

Daar bestaan genoeg natuurlijke producten voor. Alleen zijn deze nog illegaal om een of andere zinloze reden.

the_dude 11 juli 2011 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5531340)
Sommige mensen zijn zo ver heen dat ze dat inderdaad echt denken. Spijtig uiteraard.

en het zijn altijd de tegenstanders van roesmiddelen die dit denken, waarom zijn die mensen toch zo krampachtig op zoek naar geluk?

freelancer 11 juli 2011 14:05

Laat ons hopen dat onze jeugd geen brood ziet in drugs...

Het is vandaag niet alleen de Vlaamse feestdag ► ◄

Vandaag wordt ook de dood van de Nederlandse artiest Herman Brood die op 11 juli 2001 �* zelfmoord �* pleegde, herdacht...

Voor vele voorstanders van de legalisatie van drugs zal hij waarschijnlijk een symbool zijn... Ze zullen met pijn in hun hart aan Herman terugdenken... Hij was voor velen per slot van rekening een voorbeeld...

Laten we samen een minuut stilte houden...

--------------------------------------------------------------------

Hermanus (Herman) Brood (Zwolle, 5 november 1946 – Amsterdam, 11 juli 2001) was een Nederlands zanger, kunstschilder, pianist, acteur en dichter. Brood onderscheidde zich door zijn herkenbare zangstem en muzikale diversiteit. Hij was de Nederlandse belichaming van het hedonistische credo Sex, drugs & rock 'n' roll. Nadat de amfetamine aan werking begon te verliezen, hij klassieke ontwenningsverschijnselen als incontinentie, epilepsie en delirium tremens vertoonde en de alcohol zijn tol begon te eisen, pleegde Brood zelfmoord door van het dak van het Amsterdamse Hilton-hotel te springen.

------------------------------------------------------------------

Hopelijk ziet onze jeugd (en anderen) geen brood in drugs...

donzigschaap 11 juli 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5553526)
Vandaag wordt ook de dood van de Nederlandse artiest Herman Brood die op 11 juli 2001 �* zelfmoord �* pleegde, herdacht...

Was Herman Brood gelukkig toen hij zich van een gebouw wierp?

Ook in deze draad hoort het niet thuis, dat getrol. ;)

Xenophon 11 juli 2011 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap (Bericht 5553539)
Was Herman Brood gelukkig toen hij zich van een gebouw wierp?

Ook in deze draad hoort het niet thuis, dat getrol. ;)

Niet meer, net daarom sprong hij.

eno2 11 juli 2011 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5549963)
Drinkt rap een taske thee, jongen, met een Prozac-ske erbij, da's goed voor uw zenuwen.

Soms heeft Rafke ook al eens , ho ezeldzaam ook, 100% gelijk, en wat meer is...haalt hij dat ook:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be