Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   1 miljoen mensen op straat voor Kaddafi (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157415)

Jozef Ostyn 23 augustus 2011 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645495)
Dwaas (ge kunt het niet nalaten de persoonlijke kaart te trekken, ik volg u dan maar). Het is niet of of. Neem uw oogkleppen toch eens af. De waarheid mbt internationale relaties tegen alle propaganda in pogen te onthullen is NIET antiwesters, integendeel het zijn in theorie zelfs pro-westerse waarden die alzo verdedigd worden. Het westen werd verondersteld een democratie te zijn geen losgeslagen imperium.

U kunt het draaien of keren zoals u wilt. U bent fundamenteel anti-vrijheid, anti-Amerikaans en anti-democratisch. Uw voorliefde voor dictatoriale en totalitaire regimes blijkt uit al uw postings en uw bij wijlen pathetische propaganda voor de meest dwaze ant-Westerse propaganda.

donzigschaap 23 augustus 2011 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5645500)
Ten eerste juich ik eigenlijk niemand toe. Ligt niet in mijn aard.

Ten tweede betekent mijn afkeuring voor deze specifieke interventie niet dat ik mij plotseling tegen de NAVO an sich ga keren. Dat bondgenootschap is essentieel voor onze veiligheid en onze welvaart. Alleen denk ik dat in dit geval ten onrechte beslist werd om militair in te grijpen. Mede dankzij de NAVO leven wij in een democratie waarin het mijn volste recht is om die mening te hebben en te uiten.

Onze meningen verschillen wel wat over de verdiensten en het doel van de NAVO, maar daar heb ik geen probleem mee. Er zijn veel mensen die nog in de NAVO geloven.

Johan Bollen 23 augustus 2011 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5645507)
U kunt het draaien of keren zoals u wilt. U bent fundamenteel anti-vrijheid, anti-Amerikaans en anti-democratisch. Uw voorliefde voor dictatoriale en totalitaire regimes blijkt uit al uw postings en uw bij wijlen pathetische propaganda voor de meest dwaze ant-Westerse propaganda.

Integendeel Osteyn. Ik ben voor vrijheid en daarom kom ik op tegen elementen uit dat westen die die waarden niet meer nastreven terwijl u blindelings de degenen naloopt die dat westen ten onder brengen met hun continue schendingen van de mensenrechten. Het is natuurlijk gemakkelijk de propaganda te volgen. Meer en meer echter bevinden de extremisten, degenen die veroveringsoorlogen goedkeuren, zich in het centrum van het politieke landschap. Dat is een verontrustend signaal dat niet vaak onderkend wordt.

Ga nu nog maar wat verder met beledigingen te uiten waarvan u zeer goed wet dat ze me kunnen kwetsen door hun flagrante leugen gehalte. Mijn troost is de hoop dat de meeste forummers uw omkering van de realiteit doorzien. Uw strategie is smerig maar doorzichtig, pogen de boodschapper voor te stellen als een extremist alzo hopend dat men niet meer naar de feiten zal kijken. U doet maar. Indien men de moeite zou doen mijn posts te lezen kan men moeilijk tot die conclusie komen. Daar heb ik vertrouwen in.

De feiten weerleggen...daar bent u nog niet eens aan begonnen. Typisch.

Jozef Ostyn 23 augustus 2011 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap (Bericht 5645603)
Onze meningen verschillen wel wat over de verdiensten en het doel van de NAVO, maar daar heb ik geen probleem mee. Er zijn veel mensen die nog in de NAVO geloven.

De NAVO blijft voorlopig de hoeksteen van onze veiligheid. Helaas zien te weinig Europese beleidsverantwoordelijken in dat de VS zich gaandeweg meer en meer daarvan gaat afkeren. Dat is een proces dat overigens vele dieper liggende oorzaken heeft. Maar het valt toch te betreuren.

Jozef Ostyn 23 augustus 2011 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645619)
Integendeel Osteyn. Ik ben voor vrijheid en daarom kom ik op tegen een westen dat die waarden niet meer nastreeft terwijl u blindelings de degenen naloopt die dat westen ten onder brengen. Het is natuurlijk gemakkelijk de propaganda te volgen. Meer en meer echter bevinden de extremisten, degenen die veroveringsoorlogen goedkeuren, zich in het centrum van het politieke landschap. Dat is een verontrustend signaal dat niet vaak onderkend wordt.

Ga nu nog maar wat verder met beledigingen te uiten waarvan u zeer goed wet dat ze me kunnen kwetsen door hun flagrante leugen gehalte. Mijn troost is de hoop dat de meeste forummers uw omkering van de realiteit doorzien. Uw strategie is smerig maar doorzichtig, pogen de boodschapper voor te stellen als een extremist alzo hopend dat men niet meer naar de feiten zal kijken. U doet maar. Indien men de moeite zou doen mijn posts te lezen kan men moeilijk tot die conclusie komen. Daar heb ik vertrouwen in.

De feiten weerleggen...daar bent u nog niet eens aan begonnen. Typisch.

Ach. U bent zo extremistisch dat u zelf niet meer weet wat dat is.

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5645207)
de waarheid doet pijn, max. Je gelooft nog zeker in de nobele intenties van het Westen en de zeemzoete woordjes van de westerse leiders, en ja Leopold II was een filantroop die alles deed voor de arme zwartjes. :roll:

Blijft een platte leugen. Typisch communistisch gelul.

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645312)
Ik lees ook eerder BP en Total. Sowiezo zal het niet lang duren of de Libische olie wordt geprivatiseerd aan voornamelijk westerse maatschappijen desnoods via de Qatar constructie.

Voor degenen die op een andere planeet leven en denken dat dit ook maar iets te maken heeft met een 'humanitaire interventie' en de VN resolutie om burgers te beschermen...alleen op zondag vielen waarschijnlijk meer als 1300 burgerdoden.

Dus aub kom onze intelligentie niet beledigen. Dit was vanaf het begin een veroveringsoorlog die men qua timing heeft laten samenvallen met volksopstanden in een aantal andere landen. Nato misbruikte de VN resolutie voor een 'regime change' plan door te voeren met als bedoeling zo controle te krijgen over olie en nationale bank.

Blaas niet te hoog van de toren. U wstandpunt is extreem marginaal.
Gewoon afschrijven van Khadaffi propaganda.

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645335)
Ik had niets anders dan een persoonlijke aanval van een notoir geschiedsvervalser als u verwacht.

Mijnheer wordt grof.

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645364)
Nog geen inhoudelijk woord op mijn inhoudelijke post...enkel verdachtmakingen en persoonlijke aanvallen...typisch.

P.S, opkomen voor mensenrechten en tegen mediamanipulatie is niet anti-westers, maar ik kan begrijpen waarvan die verwarring komt.

Gij hebt met mensenrechten niets te maken gezien de regimes die gij verdedigt.

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645388)
De twee kanten laten horen mijn beste. Er staat duidelijk bij vanwaar die info komt. NATO info daar stelt u natuurlijk nooit vragen bij. Maar de andere kant aan het woord laten is uit den boze (tenzij het uit de context gepresenteerde info is die de oorlogspropaganda dient). Dan moet men aangevallen worden en beledigd. Welkom in het 'westen' niet waar.

Ten andere in de link die ik gaf staat ook info van de NATO zelf. Dat gaat ook over vele duizenden doden.

Gij schrijft botweg doorzichtige Khadaffi propaganda af met kwaadaardige bedoelingen.

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645418)
Vergeet ook niet dat China 30000 landgenoten terug getrokken heeft uit Libië net voor de NATO aanval en substantiële investeringen heeft zien verloren gaan. China poogt Afrika te 'veroveren' via handel, het 'westen' via de wapens. Maar we blijven de 'goei' hé. :lol:

Leugen ingegeven door extreme antiwesterse haat.

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5645479)
Volgens mij heeft de NAVO in Libië al meer slachtoffers gemaakt in de laatste 6 maand dan Khadafi in de laatste 20 jaar.

Platte leugen.

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5645484)
luister, geopolitiek is iets heel volatiel en heel ingewikkeld.

Libië werkte samen met westerse bedrijven, maar niet voldoende naar de mening van het Westen, bovendien wilde hij meer samenwerking met China.

Het Westen zag z'n kans schoon en denkt, waarschijnlijk terecht, dat ze een betere deal zullen maken met de nieuwe regering.

Heel zwak.:lol:

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645495)
Dwaas (ge kunt het niet nalaten de persoonlijke kaart te trekken, ik volg u dan maar). Het is niet of of. Neem uw oogkleppen toch eens af. De waarheid mbt internationale relaties tegen alle propaganda in pogen te onthullen is NIET antiwesters, integendeel het zijn in theorie zelfs pro-westerse waarden die alzo verdedigd worden. Het westen werd verondersteld een democratie te zijn geen losgeslagen imperium.

Gij HAAT het westen. Het druipt er gewoon af.

Johan Bollen 23 augustus 2011 15:45

Degenen die veroveringsoorlogen steunen beschouwen degenen die opkomen voor mensenrechten als extremisten indien ze informatie geven die niet in de officiële oorlogspropaganda past. Gelukkig respecteert de moderatie de vrijheid van meningsuiting nog steeds in grote mate en kunnen er ook feiten die niet passen in het officiële verhaal een publiek vinden op dit forum. Het is niet veel in verhouding tot het verontrustend niveau van mediamanipulatie in de westerse pers, maar het is iets.

Johan Bollen 23 augustus 2011 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER (Bericht 5645676)
Gij HAAT het westen. Het druipt er gewoon af.

Ik haat eigenlijk niemand. Ook u niet. Ik begrijp dat het moeilijk te begrijpen is voor iemand met een 'wie niet voor ons is is tegen ons' mentaliteit.

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645687)
Ik haat eigenlijk niemand. Ook u niet. Ik begrijp dat het moeilijk te begrijpen is voor iemand met een 'wie niet voor ons is is tegen ons' mentaliteit.

Al uw postings bewijzen een extreme haat tegen het westen.

Jozef Ostyn 23 augustus 2011 15:51

Wat baten kaars en bril ...

MAX BAUER 23 augustus 2011 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5645678)
Degenen die veroveringsoorlogen steunen beschouwen degenen die opkomen voor mensenrechten als extremisten indien ze informatie geven die niet in de officiële oorlogspropaganda past. Gelukkig respecteert de moderatie de vrijheid van meningsuiting nog steeds in grote mate en kunnen er ook feiten die niet passen in het officiële verhaal een publiek vinden op dit forum. Het is niet veel in verhouding tot het verontrustend niveau van mediamanipulatie in de westerse pers, maar het is iets.

Gij laast uzelf op tot iets wat ge niet zijt. Gij zijt gewoon iemand met een extreem marginaal antiwesters standpunt.
Mijn troost is dat gij NOOIT het beleid zult beïnvloeden laat staan bepalen.:-)

Johan Bollen 23 augustus 2011 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER (Bericht 5645697)
Al uw postings bewijzen een extreme haat tegen het westen.

Ook 'het westen' haat ik niet. Integendeel ik hoop dat de plaatsen die dat vage 'westen' uitmaken evenals de rest van de wereld voorspoedige en rechtvaardige plaatsen mogen zijn en blijven. Ik hoop echter ook dat dat westen de rest van de wereld eveneens zich in vrijheid laat ontwikkelen en haar werelddominantieproject staakt in het belang van ons allen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be