Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Is Romelu Lukaku een Vlaming? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160149)

Aversie 11 september 2011 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5682623)
Sinds de vlaming zal uitsterven.

Dat vraag ik mij ook af.

Uitsterven? Natuurlijk zal die ooit "uitsterven". Doe een geschiedenis boek open. Dit is normaal..

Ik wacht nog steeds op een antwoord over u 7 kinderen zever?

drosophila 11 september 2011 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5682628)
Aan dit soort van onzin doe ik niet mee.
U doet me denken aan een ander vrouwelijk lid.

U doet straffe uitspraken over identiteit maar hebt niet ens essentiële begrippen als "(echte) Vlaming" en "allochtoon" afgelijnd? Merkwaardig...

Citaat:

Ik denk dat niet, ik weet dat zeker.
Ik sta in het leven en ga met die mensen om.
Ach, anekdotiek. Hoogstens goed voor op café.

Citaat:

Oh, het is een kwestie van prioriteiten stellen natuurlijk.
Wij zitten hier met een massaal probleem van werkloze allochtonen, de asielzoekers blijven met bussen tegelijk toestromen, ze leggen een enorme druk op de sociale zekerheid. En dan komt u zich zorgen maken of allochtonen wel aanzien worden als Vlamingen, want het racisme is het grootste probleem in onze multiculturele samenleving nietwaar.
Ik wens u alvast veel plezier om in deze omstandigheden tot uw 65 of 70ste te werken, als u al werkt tenminste.
Interessant. Maar off topic. Ik denk zelfs dat er al een draad over bestaat. U gelieve zich daar te wenden.

Demper 11 september 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5682615)
Maar Onkelinx is volgens u dan ook geen Waalse, aangezien haar vader niet in Wallonië is geboren.

Als gij 8 maand in verwachting zijt, en uwe vent pakt u mee naar Parijs om stokbrood te gaan eten onder den eiffeltoren. U water breekt onder den eiffeltoren en ge zet een jongen op de wereld.

Zijt gij, uwe vent en dat kind dan Fransozen?

Aversie 11 september 2011 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5682636)
Als gij 8 maand in verwachting zijt, en uwe vent pakt u mee naar Parijs om stokbrood te gaan eten onder den eiffeltoren. U water breekt onder den eiffeltoren en ge zet een jongen op de wereld.

Als ze daar blijven wonen en papieren hebben toch wel? :)

Bulevardi 11 september 2011 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5682560)
Vlaming gemiddeld kind per gezin: 1

Moslim: 7

Dat komt uit datzelfde rapport waar staat dat een Waal gemiddeld 9 kinderen heeft? En een Duitser 21 ?

drosophila 11 september 2011 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5682636)

Voor mijn part niet. Maar u bent degene die de plek van de geboorte als voorwaarde om Vlaming te zijn opwierp. Niet ik.

Demper 11 september 2011 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5682642)
Voor mijn part niet. Maar u bent degene die de plek van de geboorte als voorwaarde om Vlaming te zijn opwierp. Niet ik.

Dat is 1 van de voorwaarden. Maar dat is natuurlijk niet allesomvattend.
Uw voorbeelden doen dan ook niet terzake en zijn onzin.

Dixie 11 september 2011 15:11

wat een belachelijke topic... echt k&k

drosophila 11 september 2011 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5682647)
Dat is 1 van de voorwaarden. Maar dat is natuurlijk niet allesomvattend.

Nochtans was uw oordeel maar gebaseerd op enkel dát criterium:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5682542)
Neen, hij is geen Vlaming.
Als zijn vader geboren is in Kinshasa is RL geen Vlaming, ook al is hij hier geboren. Het is een allochtoon.

Citaat:

Uw voorbeelden doen dan ook niet terzake en zijn onzin.
Omdat ze u confronteren met uw eigen ongerijmdheid, zijn ze "onzin"?

drosophila 11 september 2011 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5682653)
wat een belachelijke topic... echt k&k

Met dank voor uw mening en vaarwel.

Demper 11 september 2011 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5682657)
Nochtans was uw oordeel maar gebaseerd op enkel dát criterium:

Omdat ze u confronteren met uw eigen ongerijmdheid, zijn ze "onzin"?

Als zijn vader geboren is in Kinshasa ga ik ervan uit dat de ouders inwoners zijn van Kinshasa en daar niet toevallig aanwezig waren. Dat zie je ook aan de pigmentatie.

drosophila 11 september 2011 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5682666)
Als zijn vader geboren is in Kinshasa ga ik ervan uit dat de ouders inwoners zijn van Kinshasa en daar niet toevallig aanwezig waren.

Dus: Romelu, geboren in Antwerpen, getogen in Brussel, is geen Vlaming omdat zijn vader op niet-toevallige wijze geboren is in Kishasa? Dus: Laurette Onkelinx, geboren en getogen in Luik, is geen Waalse omdat haar vader op niet-toevallige wijze is geboren in Gingelom?

Citaat:

Dat zie je ook aan de pigmentatie.
Ah, een nieuw criterium?

Bulevardi 11 september 2011 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5682666)
Als zijn vader geboren is in Kinshasa ga ik ervan uit dat de ouders inwoners zijn van Kinshasa en daar niet toevallig aanwezig waren. Dat zie je ook aan de pigmentatie.

Het is niet omdat men als blanke in Congo woont, dat men plots andere pigmenten meekrijgt.
Er is uiteraard een verschil tussen ergens toevallig aanwezig zijn en ergens wonen.

drosophila 11 september 2011 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5682678)
Het is niet omdat men als blanke in Congo woont, dat men plots andere pigmenten meekrijgt.
Er is uiteraard een verschil tussen ergens toevallig aanwezig zijn en ergens wonen.

Existentialistisch bekeken is er trouwens niets toevalliger dan ergens geboren worden ;-)

andev 11 september 2011 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5682384)
Is blank zijn een voorwaarde om Vlaming te zijn?

Dat zou het moeten zijn, ja! Is mijn hond een kat? Dat gerotzooi om te kunnen onze centen aanslaan mag wel eens stoppen! Lukaku heeft misschien onze centen niet nodig als hij verder succesvol blijft, maar misschien heeft hij hopen familie die dat wel zien zitten en hun valies al klaar staan hebben? Kun je als blanke Vlaming van hieruit naar een islamland vertrekken en daar van hun gemeenschap profiteren? Of hebben ze niet eens iets waar van te profiteren valt?

Demper 11 september 2011 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5682674)
Dus: Romelu, geboren in Antwerpen, getogen in Brussel, is geen Vlaming omdat zijn vader op niet-toevallige wijze geboren is in Kishasa? Dus: Laurette Onkelinx, geboren en getogen in Luik, is geen Waalse omdat haar vader op niet-toevallige wijze is geboren in Gingelom?

Ah, een nieuw criterium?

Waren de ouders van de vader van Onkelinx inwoners van Gingelom?
Weet je dat zeker?

Ja natuurlijk is pigmentatie een criterium.
Problemen mee?

andev 11 september 2011 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5682403)
Neen

Toch wel! Dat zou het moeten zijn!
Kun je als blanke ook naar Congo vertrekken en daar Congolees worden?
Voorbeelden?

Aversie 11 september 2011 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5682708)
Toch wel! Dat zou het moeten zijn!
Kun je als blanke ook naar Congo vertrekken en daar Congolees worden?
Voorbeelden?

Denk dat er al genoeg Belgen in Congo zijn geweest.

Bulevardi 11 september 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5682684)
Existentialistisch bekeken is er trouwens niets toevalliger dan ergens geboren worden ;-)

:-):-o:-D

:|

andev 11 september 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5682440)
Ik neem aan dat je Joden (met hoofdletter = volk) en niet joden (religie) bedoelt. Maar waarom zou je niet Jood én Vlaming tegelijk kunnen zijn?

Ongetwijfeld zal de cultuur van zijn vader een invloed op zijn identiteit hebben, maar is het niet onnozel om van iemand die in Vlaanderen is geboren en getogen krampachtig vol te houden dat zijn "oorsprong" en zijn "volk" Congolees zijn?

Is mijn kind dat tijdens een reis in China werd geboren een Chinees?
Men moet dringend een einde stellen aan dat gedoe! Er is niets verkeerd aan om Belg, Duitser, Chinees, Afrikaan enz te zijn...en te blijven! Mijn hond is een hond, eventjes verhuizen maakt van hem geen schaap!
Wat de bedoeling is snappen we wel uiteraard: profiteren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be