![]() |
Ik vond Nero van Marc Sleen volwassener en ''sappiger'' dan Suske en Wiske.
|
Citaat:
'T is commerciële rommel geworden. De kracht is volledig weg. |
Citaat:
De reden dat kinderen minder Suske en Wiske lezen is gewoon dat er andere zaken voor in de plaats zijn gekomen. Andere strips, maar ook andere media zoals tv-programma's en videogames. Het "vroeger-was-het-allemaal-beter"-gehalte is hier wel hoog de laatste tijd. |
Citaat:
|
Ik vind Suske & Wiske gewoon niet goed. Enkel de vroege nummers en de Blauwe Reeks zijn degelijk.
|
Ik lees ze niet meer sinds ik de XXX-reeks heb gezien, die Wiske is een slet!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat gezegd zijnde is Suske en Wiske ook nooit het "kwalitatieve" entertainment dat er hier door sommigen van gemaakt wordt. Weinig strips zijn dat: ze hangen aan elkaar van de flauwe grapjes, historische onjuistheden enz. Maar als je je kinderen daarom lichter entertainment ontzegt, dan worden ze gepest op school en dan sukkelen ze daarna misschien aan de drugs. ;-) |
Citaat:
Het huidig verschil heeft dus vooral te maken met talent, gevoel voor humor en inspiratie, niet zozeer met commerciële belangen. |
Vroeger, heel lang geleden, was Suske en Wiske ambachtelijk en had het dus een ziel.
|
Nog eens, laat Studio 100 Sus en Wis verder uitwerken, en dit gaat dezelfde toer op als de smurfen.: een revival
|
Er zijn een aantal externe redenen zoals de vééééél grotere concurentie.
Maar ook intern. Vroeger had je nog een aantal exemplaren zoals het bibbergoud, de circusbaron en de koning drinkt. Stuk voor stuk sterke producten met een politieke boodschap die aansloeg. Tegenwoordig is het brol en companie wat de klok slaat en de politieke ondertoon is al lang niet meer die van Vandersteen. Twee elementen die lezers in verschillende leeftijdscategorieën zwaar afschrikken... Oubollig zou lezers afschrikken? Laat mij niet lachen! Toppers in onze bioscopen zijn ondermeer piratenfilms en vampierensaga's. Wie al wat langer meedraait weet dat dit tientallen jaren geleden ook al zo was... Kwaliteit/prijs bepaalt de impact van een product. |
Het stripblad van de eind jaren zestig/begin jaren zeventig :
de OHEE ![]() ![]() Ik herinner me dat er woensdagnamiddagen georganiseerd werden door OHEE. Zowat alle kinderen van het dorp zakten af naar de plaatselijke voetbalkantine, en beleefden er een fantastische OHEE-namiddag. Door hen leerde ik Dees Dubbel kennen : PRACHTIG ! |
En niet te vergeten, een andere klassieker :
BILLIE TURF ![]() Wat is er met hem gebeurd ? |
Citaat:
|
En deze natuurlijk : Thomas Pips :
![]() |
Citaat:
Ook de blanken in de strip zijn absoluut niet-waarheidsgetrouw. Maar dat was (toen) eigen aan dat soort strips. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be