![]() |
Citaat:
|
Nu je moet niet noodzakelijk de belastingen verhogen of de subsidies afbouwen. Als je bvb kerncentrales bouwt, en je kunt de gasimport daardoor terugdringen met 1miljard euro, verdien je gewoon die 20miljard besparing in aardgas, wat volledig het begrotingstekort kan terugdringen.
Maar dat kan ook met uitbouwen van een geautomatiseerd spoorwegnetwerk voor containervervoer, met nieuwe meccano autostrades, met nieuwe sectoren voor elektrische/hybride autoplatformen, met nieuwe relanceplannen voor groene verwarmingen, met zeg maar sleutelsectoren die een competitieve voorsprong krijgen door een markt te scheppen via fiskaliteit. En dat kan ook door een aangepaste fiskaliteit en regelgeving naar 'steuntrekkende sectoren' zodat mensen terug gemotiveerd gaan werken |
Citaat:
De bedragen voor de andere illegale drugs, negeer je. Citaat:
In Nederland mag iedere +18jarige vrij cannabis kopen en gebruiken. Daar zitten toch geen 100.000mensen aan het OCMW of DOp! Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gepensioneerde techniekers of stationsshefs en andere functies gaan ze niet vervangen en stations sluiten, ondertussen gaan ze in de vakantie ook treinen afschaffen. Dus de dienstverlening gaat achteruit, werknemers die niet vervangen worden= minder arbeidsplaatsen voor potentiele sollicitanten wat dus meer werkzoekenden opbrengt. Terwijl de splitsing van NMBS in 3 delen jaarlijks 50 tot 100 miljoen euro per jaar kost, en dat electrabel hoge prijzen vraagt voor de electriciteit om zijn aandeelhouders van GDFSuez te spijzen. + dat er iets van 80.000 vrachtwagens meer op de baan zal rijden in ons nu al overvolle wegennet. ... 400 wagens worden voor onderhoud uitbesteed aan een honghaars bedrijf (hebben wij als belg ook weer niets aan) ticket word 7 euro duurder. In 45 stations worden de loketten gesloten. Daarnaast geeft de NMBS Groep jaarlijks hallucinante bedragen uit aan externe consultancy. In 2010, 220 miljoen euro. De ervaring van het eigen personeel blijft onbenut. Dus ja er word bespaard. :roll: |
Citaat:
2 Omdat jij er vier kent, denk jij dat alle druggebruikers aan OCMW of dop zitten. 3 Of drugs legaal of illegaal zijn, ze zijn er ze worden gebruikt. 4 Wat is nu je feitelijke argumentatie? |
Het zou niet om 8 miljard gaan maar om 10 miljard...
bron : De Tijd Enig idee wie die extra 2 miljard zal mogen torsen ? Walbanië sleurt ons toch zo de afgrond in... Moeten wij echt lijdzaam blijven toezien ? :x |
Reynders sprak extra geld om Dexia te redden niet uit op radio 1 om 13 u.
Die 10 miljard zou wel eens 20 miljard kunnen worden (om dan nog steeds een begrotingstekort van 2,8% te hebben). Wij gaan aankomen gelijk de grieken! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens de oude financieringswet beschikt de federale overheid na het betalen van pensioenen, uitkeringen, SZ uitkeringen en de dotaties aan de gewesten over 23 miljard om de federale departementen en dito ambtenaren te financieren. Het is onmogelijk om daar 10 miljard op te besparen. Zelfs indien men de federale ambtenaren die in 2012 op pensioen gaan niet zou vervangen zou dit maar een schamele 165 mio opleveren.
Indien men de belastingen niet wil verhogen zal die 10 miljard vooral moeten gezocht worden in de uitkeringen SZ en de vermindering van de dotaties aan de regio's. Ik denk niet dat men de al erg lage pensioenen nog meer kan verlagen, behalve dan de bestaande ambtenarenpensioenen alhoewel ik de wettelijkheid van deze laatste maatregel erg in twijfel trek. Ik kan me vergissen maar volgens mij is het vinden van 10 miljard besparingen een veel zwaardere dobber dan het splitsen van BHV en het aanpassen van de financieringswet. |
Citaat:
|
Citaat:
Laat de zelfstandigen belasting betalen juist gelijk iedereen. Ze krijgen dan ook een gunstiger pensioen later. |
Citaat:
waarom moeten amntenaren meer pensioen krijgen? |
Citaat:
|
Ondertussen is het al 10 miljard geworden. Vorige week waren ze nog zo euforisch en beweerden ze dat ze op een zucht van een akkoord zaten, vandaag heerst het pessimisme en is een akkoord nog verder weg dan ooit...
|
Citaat:
ALs de ene wat moet toegeven moet de andere ook wat toegeven. Maar neem van mij aan dat de tirranie en de slavendrijverij van de ambtenaar zowat dik mijn keel begint uit te hangen. ALs jullie niet snappen waarom mensen voor oppositie stemmen, dan is het precies door al de ambtenarijpesterijen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be